Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane. Badanie PMR na zlecenie Allegro Lokalnie

2022.10.24

Z badania Online Resale in Poland 2021 przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że nawyki zakupowe Polaków uległy w ostatnim czasie zmianom – głównie ze względu na galopującą inflację. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z drugiej ręki, kierując się niższą ceną i chęcią zmiany nawyków na bardziej eko.

Jakie kategorie cieszą się największą popularnością?

Dzięki raportowi możemy się dowiedzieć, że wartość segmentu e-commerce w obiegu wtórnym wyniosła aż 5,96 mld zł, a Polacy nie tylko sprzedają, ale też kupują używane towary. Transakcje realizowane między osobami prywatnymi odpowiadają za 65,3% internetowego rynku resale. Najchętniej wybieranymi kategoriami w przypadku zakupów rzeczy z drugiej ręki są: moda (58%), elektronika (35%) oraz dom i ogród (30%). Jeżeli chodzi o modę, badani najczęściej sięgają po odzież damską (68%), odzież męską (34%) i odzież dziecięcą (26%). Konsumenci elektroniki preferują laptopy (29%), małe AGD (23%) i słuchawki (23%), natomiast w kategorii dom i ogród dominują dekoracje i ozdoby (30%), rośliny (27%) i meble ogrodowe (23%).

Różnice ze względu na płeć

Raport pokazuje też, że kobiety dwa razy częściej niż mężczyźni kupują z drugiej ręki w takich kategoriach, jak moda, zdrowie i uroda oraz artykuły dla dzieci, z kolei mężczyźni dwa razy częściej niż kobiety nabywają używane produkty z kategorii: elektronika, artykuły motoryzacyjne, artykuły sportowe. Na Allegro Lokalnie można wystawiać rozmaite towary. W ostatnim czasie zwiększyło się zainteresowanie następującymi kategoriami: dom i ogród, kolekcje i sztuka, elektronika, książki i komiksy. Kupowanie przedmiotów z drugiej ręki staje się coraz bardziej popularne.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...