Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane. Badanie PMR na zlecenie Allegro Lokalnie
Z badania Online Resale in Poland 2021 przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że nawyki zakupowe Polaków uległy w ostatnim czasie zmianom – głównie ze względu na galopującą inflację. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z drugiej ręki, kierując się niższą ceną i chęcią zmiany nawyków na bardziej eko.
Jakie kategorie cieszą się największą popularnością?
Dzięki raportowi możemy się dowiedzieć, że wartość segmentu e-commerce w obiegu wtórnym wyniosła aż 5,96 mld zł, a Polacy nie tylko sprzedają, ale też kupują używane towary. Transakcje realizowane między osobami prywatnymi odpowiadają za 65,3% internetowego rynku resale. Najchętniej wybieranymi kategoriami w przypadku zakupów rzeczy z drugiej ręki są: moda (58%), elektronika (35%) oraz dom i ogród (30%). Jeżeli chodzi o modę, badani najczęściej sięgają po odzież damską (68%), odzież męską (34%) i odzież dziecięcą (26%). Konsumenci elektroniki preferują laptopy (29%), małe AGD (23%) i słuchawki (23%), natomiast w kategorii dom i ogród dominują dekoracje i ozdoby (30%), rośliny (27%) i meble ogrodowe (23%).
Różnice ze względu na płeć
Raport pokazuje też, że kobiety dwa razy częściej niż mężczyźni kupują z drugiej ręki w takich kategoriach, jak moda, zdrowie i uroda oraz artykuły dla dzieci, z kolei mężczyźni dwa razy częściej niż kobiety nabywają używane produkty z kategorii: elektronika, artykuły motoryzacyjne, artykuły sportowe. Na Allegro Lokalnie można wystawiać rozmaite towary. W ostatnim czasie zwiększyło się zainteresowanie następującymi kategoriami: dom i ogród, kolekcje i sztuka, elektronika, książki i komiksy. Kupowanie przedmiotów z drugiej ręki staje się coraz bardziej popularne.