Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane. Badanie PMR na zlecenie Allegro Lokalnie

2022.10.24

Z badania Online Resale in Poland 2021 przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że nawyki zakupowe Polaków uległy w ostatnim czasie zmianom – głównie ze względu na galopującą inflację. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z drugiej ręki, kierując się niższą ceną i chęcią zmiany nawyków na bardziej eko.

Jakie kategorie cieszą się największą popularnością?

Dzięki raportowi możemy się dowiedzieć, że wartość segmentu e-commerce w obiegu wtórnym wyniosła aż 5,96 mld zł, a Polacy nie tylko sprzedają, ale też kupują używane towary. Transakcje realizowane między osobami prywatnymi odpowiadają za 65,3% internetowego rynku resale. Najchętniej wybieranymi kategoriami w przypadku zakupów rzeczy z drugiej ręki są: moda (58%), elektronika (35%) oraz dom i ogród (30%). Jeżeli chodzi o modę, badani najczęściej sięgają po odzież damską (68%), odzież męską (34%) i odzież dziecięcą (26%). Konsumenci elektroniki preferują laptopy (29%), małe AGD (23%) i słuchawki (23%), natomiast w kategorii dom i ogród dominują dekoracje i ozdoby (30%), rośliny (27%) i meble ogrodowe (23%).

Różnice ze względu na płeć

Raport pokazuje też, że kobiety dwa razy częściej niż mężczyźni kupują z drugiej ręki w takich kategoriach, jak moda, zdrowie i uroda oraz artykuły dla dzieci, z kolei mężczyźni dwa razy częściej niż kobiety nabywają używane produkty z kategorii: elektronika, artykuły motoryzacyjne, artykuły sportowe. Na Allegro Lokalnie można wystawiać rozmaite towary. W ostatnim czasie zwiększyło się zainteresowanie następującymi kategoriami: dom i ogród, kolekcje i sztuka, elektronika, książki i komiksy. Kupowanie przedmiotów z drugiej ręki staje się coraz bardziej popularne.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...