Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Polacy coraz częściej kupują rzeczy używane. Badanie PMR na zlecenie Allegro Lokalnie

2022.10.24

Z badania Online Resale in Poland 2021 przeprowadzonego przez PMR na zlecenie Allegro Lokalnie wynika, że nawyki zakupowe Polaków uległy w ostatnim czasie zmianom – głównie ze względu na galopującą inflację. Konsumenci coraz częściej sięgają po produkty z drugiej ręki, kierując się niższą ceną i chęcią zmiany nawyków na bardziej eko.

Jakie kategorie cieszą się największą popularnością?

Dzięki raportowi możemy się dowiedzieć, że wartość segmentu e-commerce w obiegu wtórnym wyniosła aż 5,96 mld zł, a Polacy nie tylko sprzedają, ale też kupują używane towary. Transakcje realizowane między osobami prywatnymi odpowiadają za 65,3% internetowego rynku resale. Najchętniej wybieranymi kategoriami w przypadku zakupów rzeczy z drugiej ręki są: moda (58%), elektronika (35%) oraz dom i ogród (30%). Jeżeli chodzi o modę, badani najczęściej sięgają po odzież damską (68%), odzież męską (34%) i odzież dziecięcą (26%). Konsumenci elektroniki preferują laptopy (29%), małe AGD (23%) i słuchawki (23%), natomiast w kategorii dom i ogród dominują dekoracje i ozdoby (30%), rośliny (27%) i meble ogrodowe (23%).

Różnice ze względu na płeć

Raport pokazuje też, że kobiety dwa razy częściej niż mężczyźni kupują z drugiej ręki w takich kategoriach, jak moda, zdrowie i uroda oraz artykuły dla dzieci, z kolei mężczyźni dwa razy częściej niż kobiety nabywają używane produkty z kategorii: elektronika, artykuły motoryzacyjne, artykuły sportowe. Na Allegro Lokalnie można wystawiać rozmaite towary. W ostatnim czasie zwiększyło się zainteresowanie następującymi kategoriami: dom i ogród, kolekcje i sztuka, elektronika, książki i komiksy. Kupowanie przedmiotów z drugiej ręki staje się coraz bardziej popularne.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...