Dzisiaj mamy: Środa, 22 Maj 2024

Od 2023 roku influencerzy nie będą reklamować produktów ani zabiegów medycyny estetycznej

2022.10.25

1 stycznia 2023 roku wejdą w życie nowe przepisy, które dotyczą reklamowania przez influencerów i influencerki zabiegów oraz produktów medycyny estetycznej. Zasady te znalazły się w zapisach nowelizacji ustawy o wyrobach medycznych.

Dokładniejsze informacje o zmianach

 początkiem przyszłego roku zakazane stanie się promowanie sprzętów specjalistycznych, w tym implantów, wyrobów opartych na laserze czy kwasie hialuronowym – i to zarówno w mediach tradycyjnych, jak i w mediach społecznościowych czy ogólnie w Internecie. Przedstawiciele branży zyskają pół roku na dostosowanie się do nowych przepisów (będą mieli czas do 30 czerwca 2023 roku), ale tylko w przypadku, jeżeli dana kampania rozpocznie się przed 1 stycznia 2023 roku. Za złamanie tych regulacji grozi kara finansowa – nawet 2 mln zł.

Nowelizacja ustawy o wyrobach medycznych

Jakiś czas temu nowelizacji uległa również ustawa o wyrobach medycznych. Według tych przepisów żadna reklama wyrobu medycznego nie może wprowadzać odbiorców w błąd – chodzi o to, by zrozumiał ją każdy, niezależnie od tego, czy posiada wiedzę w tym obszarze, czy nie. W tego typu reklamach nie można już posługiwać się wizerunkami lekarzy czy farmaceutów.

Polecamy