Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (31.05-03.06.2022 r.)

2022.06.06

Pisaliśmy o tym, że Allegro rośnie i inwestuje, a przy tym maleją zyski firmy. Opublikowaliśmy poradnik, jak korzystać z Allegro Ads. Informowaliśmy, że Shopee cieszy się coraz większą popularnością oraz że Sonia Miniewicz została zwyciężczynią konkursu Biedronki. Podzieliliśmy się wywiadem z Arturem Pajkertem, Head of Marketing w cyber_Folks, na temat tego, jak wybrać hosting dla sklepu internetowego. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się, InPost został Sponsorem Strategicznym PZPN oraz że pakiet e-commerce podnosi wpływy członków UE. Wspomnieliśmy także o wnioskach wynikających z raportu Klarny, związanego z dominacją e-butików w Polsce nad sklepami stacjonarnymi. Opublikowaliśmy TOP maja 2022, czyli zbiór najczęściej czytanych tekstów. Ostrzegaliśmy przed fałszywymi SMS-ami, zawierającymi nazwę InPost. Pisaliśmy też obniżeniu zysków chińskiej Alibaby. Podzieliliśmy się wynikami konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022. Zastanawialiśmy się również, czy polski rynek e-commerce czekają wzrosty. Z kolei w serii Ecomersy Basic znalazł się artykuł na temat mix marketingu.

Allegro rośnie i inwestuje. Maleją zyski polskiego giganta

Allegro sprzedaje coraz więcej, ale też coraz więcej inwestuje, dlatego zyski giganta maleją. W pierwszym kwartale 2022 roku skorygowany zysk EBITDA wyniósł 463 mln zł, przy czym był mniejszy o 13,6% w ujęciu rocznym. Natomiast zysk netto spadł o 38,1% – z 269,6 mln zł do 166,9 mln zł.

https://ecomersy.pl/allegro-rosnie-i-inwestuje-spadaja-zyski-polskiego-giganta

Jak korzystać z Allegro Ads?

Allegro udostępnia sprzedającym własny system reklam. To świetne wsparcie dla biznesów e-commerce działających na tej platformie. Allegro Ads to intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, które pomaga w zdobywaniu klientów na coraz bardziej konkurencyjnym marketplace Allegro. Jak działa Allegro Ads, ile kosztuje i jak z niego korzystać?

https://ecomersy.pl/jak-koryztac-z-allegro-ads

Shopee cieszy się coraz większą popularnością

Shopee istnieje na polskim rynku niecały rok. Aplikacja mobilna platformy e-commerce cieszy się ogromną popularnością. Oprócz tego, niedawno wypuściła nową kampanię reklamową, która promuje m.in. Gwarancję Shopee, zapewniającą bezpieczne zakupy. Dzięki niej kupujący mogą liczyć na zwrot pieniędzy w razie nieotrzymania zamówienia lub niezadowolenia z produktów.

https://ecomersy.pl/gwarancja-shopee-i-aplikacja-mobilna

Sonia Miniewicz zwyciężczynią konkursu Biedronki

Niedawno odbyła się ósma edycja konkursu „Piórko 2022. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, której zwyciężczynią została Sonia Miniewicz. Podczas Targów Książki w Warszawie autorka otrzymała czek w wysokości 100 tys. zł. 27 maja rozpoczął się drugi etap konkursu – mogą w nim brać udział ilustratorzy.

https://ecomersy.pl/sonia-miniewicz-zwyciezczynia-konkursu-biedronki

Jak wybrać hosting dla sklepu internetowego? Wywiad z Arturem Pajkertem - Head of Marketing w cyber_Folks

Odpowiedni i bezpieczny serwer jest podstawą dobrego funkcjonowania sklepu internetowego. Jak znaleźć hosting dopasowany do potrzeb e-commerce? Czy jest możliwa bezproblemowa zmiana hostingu? Zapytaliśmy o to Artura Pajkerta - Head of Marketing w cyber_Folks. Przeczytajcie wywiad pełen praktycznych wskazówek, cennych porad i danych, dzięki którym stworzenie fundamentu pod zrównoważony rozwój sklepu stanie się łatwiejsze.

https://ecomersy.pl/jak-wybrac-hosting-dla-sklepu-internetowego-wywiad-z-arturem-pajkertem-head-of-marketing-w-cyberfolks

InPost zostaje Sponsorem Strategicznym PZPN

InPost rozpoczyna kolejną współpracę – tym razem z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Firma zajmująca się dostawami dla e-commerce stanie się Sponsorem Strategicznym federacji. Jest to największy kontrakt z firmą prywatną w historii reprezentacji.

https://ecomersy.pl/inpost-zostaje-sponsorem-strategicznym-pzpn

Pakiet e-commerce podnosi wpływy członków UE

Komisja Europejska informuje, że w drugiej połowie 2021 roku nowe zasady opodatkowania na rzecz unijnych konsumentów przyniosły 6,8 miliardów euro wpływów z VAT. Oprócz tego, najnowsze reguły opodatkowania pozaunijnych przesyłek o niskiej wartości (150 euro) dostarczyły 2 mld euro wpływów z VAT.

https://ecomersy.pl/pakiet-e-commerce-podnosi-wplywy-czlonkow-ue

Raport Klarna: e-buobnitiki wypierają sprzedaż stacjonarną

Według najnowszego raportu „Modna Polska. Polak nowej generacji na zakupach”, stworzonego przez znany szwedzki fintech, 91% badanych kupuje produkty z kategorii fashion co najmniej raz w miesiącu, a 11% – raz w tygodniu (te osoby nazywane są frequent shopperami). To na podstawie ich zachowań można poznać trendy obowiązujące w społeczności miłośników mody. Jakie wnioski przyniósł raport?

https://ecomersy.pl/raport-klarna-e-butiki-wypieraja-sprzedaz-stacjonarna

TOP maja 2022

Naszym odbiorcom szczególnie przypadły do gustu wywiady – zarówno z Kamilą Gębik, na temat e-commerce w świecie kobiet, jak i z Marcinem Popowskim, na temat bramek płatniczych do sklepu internetowego. Dużym zainteresowaniem cieszył się też poradnik, z jakimi systemami BN:PL można zintegrować swój e-sklep. W TOP-ce znalazło się też miejsce dla newsa o One Box by Allegro, czyli automatu, do którego można oddawać kartony. Nasi czytelnicy chętnie czytali też tekst o inflacji w e-commerce i artykuł z serii Ecomersy Basic o opiniach klientów i ich wpływie na sprzedaż w e-sklepie. Pisaliśmy też o zwiększeniu cen InPostu za usługi Allegro i o końcu darmowych zwrotów w sklepie internetowym Zara. Zainteresowaniem cieszyły się też newsy na temat tego, czy działalność e-sklepu PGG wpływa na ceny na rynku opału oraz o całkowitym zniknięciu marki Orsay z Polski i Niemiec.

https://ecomersy.pl/top-maja-2022

Uwaga na oszustów: fałszywe sms-y z InPost

Coraz więcej osób otrzymuje fałszywe SMS-y, w których pojawia się nazwa znanego operatora logistycznego – InPostu. Treść zawiera nieprawdziwą informację na temat wstrzymania paczki z tytułu niedopłaty. Lepiej uważać na tego typu treści!

https://ecomersy.pl/uwaga-na-oszustow-falszywe-sms-y-z-inpost

Chińska Alibaba z obniżonymi zyskami. Prezes zapowiada cięcia kosztów

Chińska platforma e-commerce, Alibaba, odnotowała gwałtowny spadek zysków. Holding zapowiada więc cięcie kosztów, mimo że udało mu się odnotować 9-procentowy wzrost przychodów w czwartym kwartale bieżącego roku obrotowego.

https://ecomersy.pl/chinska-alibaba-z-obnizonymi-zyskami-prezes-zapowiada-ciecia-kosztow

Znamy wyniki konkursu Dyrektor e-Commerce Roku 2022

Wczoraj odbyła się oficjalna gala rozdania nagród w konkursie Dyrektor e-Commerce Roku 2022, który zorganizowała Izba Gospodarki Elektronicznej. Brało w nim udział 38 liderów i ich zespołów. Znamy już zwycięzców – nagrody zostały przyznane w dziesięciu kategoriach indywidualnych i trzech kategoriach zespołowych. Grand Prix w kategorii indywidualnej zdobył Wojciech Tomaszewski, dyrektor ds. e-commerce i marketingu, członek zarządu ANSWEAR. 

https://ecomersy.pl/wyniki-konkursu-dyrektor-e-commerce-roku-2022

Czy polski rynek e-commerce czekają wzrosty?

Według prognoz Urzędu Komunikacji Elektronicznej (UKE), wartość rynku e-commerce w Polsce wzrośnie do 115 mld zł w 2022 roku, a w 2023 – do 130 mld zł. W roku ubiegłym wynosiła 100 mld zł.

https://ecomersy.pl/czy-polski-rynek-e-commerce-czekaja-wzrosty

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-31-czym-jest-marketing-mix

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...