Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Raport Klarna: e-butiki wypierają sprzedaż stacjonarną

2022.06.02

Według najnowszego raportu „Modna Polska. Polak nowej generacji na zakupach”, stworzonego przez znany szwedzki fintech, 91% badanych kupuje produkty z kategorii fashion co najmniej raz w miesiącu, a 11% – raz w tygodniu (te osoby nazywane są frequent shopperami). To na podstawie ich zachowań można poznać trendy obowiązujące w społeczności miłośników mody. Jakie wnioski przyniósł raport?

Chęć korzystania z płatności odroczonych i popularność automatów paczkowych

Dla polskich konsumentów branży fashion bardzo ważne są elastyczne formy płatności oraz innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają zakupy. Aż 67% z nich twierdzi, że byłoby bardziej pozytywnie nastawionych do złożenia zamówienia w e-sklepie, gdyby zyskało możliwość otrzymania towaru przed jego opłaceniem. Ponadto, Polacy często kupują poprzez urządzenia mobilne, korzystają z automatów paczkowych, a ubrania przymierzają we własnych domach.

Kanał online dominuje nad tradycyjną sprzedażą

Ponad połowa ankietowanych (55%) częściej kupuje odzież przez Internet niż stacjonarnie. Jedynie 22% z nich najpierw odwiedza sklepy stacjonarne. Polska zajęła 7. miejsce spośród 12 przebadanych państw, jednak w przypadku tzw. frequent shoppers nasz kraj znajduje się na szczycie rankingu. 55% frequent shopperów robi zakupy na urządzeniach mobilnych (dla porównania – w przypadku przeciętnego polskiego konsumenta mody jest to 35%), przy czym zbliżają się do badanych ze Stanów Zjednoczonych (51%). 74% wybiera automaty paczkowe jako sposób dostawy (dużo częściej niż klienci z innych krajów).

Innowacje technologiczne są bardzo ważne

Najważniejszym źródłem inspiracji dla polskich kupujących ubrania i dodatki są znajomi i przyjaciele (41%) – przy czym nie ma tutaj znaczenia ani płeć, ani wiek czy zarobki. Z kolei dla 56% frequent shopperów najistotniejsze są polecenia w mediach społecznościowych. Zdecydowana większość wszystkich ankietowanych (93%) uważa, że sklepy internetowe powinny inwestować w nowe technologie, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Najczęściej wskazywanymi innowacjami są: elastyczne opcje płatności (78%), aplikacja zakupowa (60%) i wirtualne przymierzalnie (38%).

Ochrona środowiska, inkluzywność i lokalność

Kolejną ważną kwestią jest zainteresowanie e-klientów polskimi markami – 84% z nich twierdzi, że posiada w swojej garderobie ich produkty. Ponadto, coraz większe znaczenie zyskuje kwestia zrównoważonego rozwoju. 65% kupujących towary z branży fashion bierze pod uwagę stosunek firmy do ochrony środowiska. Liczy się dla nich również inkluzywność – 31% ankietowanych uważa, że osoby plus size powinny być lepiej reprezentowane, 28% zwraca uwagę na niedoreprezentowanie osób w wieku powyżej 55 lat.

Na początek Internet

Cały czas rośnie popularność kanału online. 45% kupujących produkty z branży modowej poszukuje odzieży czy dodatków za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, a 42% – na marketplace’ach. 63% badanych podczas zakupów korzysta z komputerów. Coraz więcej osób interesuje się innowacyjnymi rozwiązaniami z branży e-commerce. 19% ankietowanych brało udział w livestreamowych zakupach (Polska zajmuje tutaj drugie miejsce, zaraz po USA). W przypadku frequent shopperów jest to aż 60%.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.