Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Raport Klarna: e-butiki wypierają sprzedaż stacjonarną

2022.06.02

Według najnowszego raportu „Modna Polska. Polak nowej generacji na zakupach”, stworzonego przez znany szwedzki fintech, 91% badanych kupuje produkty z kategorii fashion co najmniej raz w miesiącu, a 11% – raz w tygodniu (te osoby nazywane są frequent shopperami). To na podstawie ich zachowań można poznać trendy obowiązujące w społeczności miłośników mody. Jakie wnioski przyniósł raport?

Chęć korzystania z płatności odroczonych i popularność automatów paczkowych

Dla polskich konsumentów branży fashion bardzo ważne są elastyczne formy płatności oraz innowacyjne rozwiązania, które ułatwiają zakupy. Aż 67% z nich twierdzi, że byłoby bardziej pozytywnie nastawionych do złożenia zamówienia w e-sklepie, gdyby zyskało możliwość otrzymania towaru przed jego opłaceniem. Ponadto, Polacy często kupują poprzez urządzenia mobilne, korzystają z automatów paczkowych, a ubrania przymierzają we własnych domach.

Kanał online dominuje nad tradycyjną sprzedażą

Ponad połowa ankietowanych (55%) częściej kupuje odzież przez Internet niż stacjonarnie. Jedynie 22% z nich najpierw odwiedza sklepy stacjonarne. Polska zajęła 7. miejsce spośród 12 przebadanych państw, jednak w przypadku tzw. frequent shoppers nasz kraj znajduje się na szczycie rankingu. 55% frequent shopperów robi zakupy na urządzeniach mobilnych (dla porównania – w przypadku przeciętnego polskiego konsumenta mody jest to 35%), przy czym zbliżają się do badanych ze Stanów Zjednoczonych (51%). 74% wybiera automaty paczkowe jako sposób dostawy (dużo częściej niż klienci z innych krajów).

Innowacje technologiczne są bardzo ważne

Najważniejszym źródłem inspiracji dla polskich kupujących ubrania i dodatki są znajomi i przyjaciele (41%) – przy czym nie ma tutaj znaczenia ani płeć, ani wiek czy zarobki. Z kolei dla 56% frequent shopperów najistotniejsze są polecenia w mediach społecznościowych. Zdecydowana większość wszystkich ankietowanych (93%) uważa, że sklepy internetowe powinny inwestować w nowe technologie, aby sprostać oczekiwaniom konsumentów. Najczęściej wskazywanymi innowacjami są: elastyczne opcje płatności (78%), aplikacja zakupowa (60%) i wirtualne przymierzalnie (38%).

Ochrona środowiska, inkluzywność i lokalność

Kolejną ważną kwestią jest zainteresowanie e-klientów polskimi markami – 84% z nich twierdzi, że posiada w swojej garderobie ich produkty. Ponadto, coraz większe znaczenie zyskuje kwestia zrównoważonego rozwoju. 65% kupujących towary z branży fashion bierze pod uwagę stosunek firmy do ochrony środowiska. Liczy się dla nich również inkluzywność – 31% ankietowanych uważa, że osoby plus size powinny być lepiej reprezentowane, 28% zwraca uwagę na niedoreprezentowanie osób w wieku powyżej 55 lat.

Na początek Internet

Cały czas rośnie popularność kanału online. 45% kupujących produkty z branży modowej poszukuje odzieży czy dodatków za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, a 42% – na marketplace’ach. 63% badanych podczas zakupów korzysta z komputerów. Coraz więcej osób interesuje się innowacyjnymi rozwiązaniami z branży e-commerce. 19% ankietowanych brało udział w livestreamowych zakupach (Polska zajmuje tutaj drugie miejsce, zaraz po USA). W przypadku frequent shopperów jest to aż 60%.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...