Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Chińska Alibaba z obniżonymi zyskami. Prezes zapowiada cięcia kosztów

2022.06.02

Chińska platforma e-commerce, Alibaba, odnotowała gwałtowny spadek zysków. Holding zapowiada więc cięcie kosztów, mimo że udało mu się odnotować 9-procentowy wzrost przychodów w czwartym kwartale bieżącego roku obrotowego.

Spadek zysku netto

Chociaż w Chinach panuje lockdown, a cały świat mierzy się ze skutkami wojny w Ukrainie, Alibaba zwiększyła sprzedaż. Zarejestrowano 19-procentowy wzrost przychodów w całym roku fiskalnym, jest to jednak słabszy wynik, niż zakładano w listopadzie 2021 (20-23%). Z kolei zysk netto spadł o 59% ze względu na lockdown i problemy z łańcuchem dostaw. Sprzedaż detaliczna w Chinach zmniejszyła się w marcu o 3,5%.

Kłopoty w Azji i Europie

Ponadto, EBITDA firmy spadła o 30%. Jej azjatycka filia Lazada cały czas mierzy się ze spowolnieniem wzrostu zamówień online, a podmiot zależny Alibaby – AliExpress – zmaga się z problemami w Europie, które wynikają z tzw. „pakietu e-commerce”, czyli zaktualizowanych przepisów dotyczących VAT. Od 1 lipca 2021 roku opłaty celne muszą być odprowadzane od wszystkich przesyłek z Chin, również tych małych i tanich. Prezes Daniel Zhang zapowiada więc jeszcze większą kontrolę kosztów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...