Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Chińska Alibaba z obniżonymi zyskami. Prezes zapowiada cięcia kosztów

2022.06.02

Chińska platforma e-commerce, Alibaba, odnotowała gwałtowny spadek zysków. Holding zapowiada więc cięcie kosztów, mimo że udało mu się odnotować 9-procentowy wzrost przychodów w czwartym kwartale bieżącego roku obrotowego.

Spadek zysku netto

Chociaż w Chinach panuje lockdown, a cały świat mierzy się ze skutkami wojny w Ukrainie, Alibaba zwiększyła sprzedaż. Zarejestrowano 19-procentowy wzrost przychodów w całym roku fiskalnym, jest to jednak słabszy wynik, niż zakładano w listopadzie 2021 (20-23%). Z kolei zysk netto spadł o 59% ze względu na lockdown i problemy z łańcuchem dostaw. Sprzedaż detaliczna w Chinach zmniejszyła się w marcu o 3,5%.

Kłopoty w Azji i Europie

Ponadto, EBITDA firmy spadła o 30%. Jej azjatycka filia Lazada cały czas mierzy się ze spowolnieniem wzrostu zamówień online, a podmiot zależny Alibaby – AliExpress – zmaga się z problemami w Europie, które wynikają z tzw. „pakietu e-commerce”, czyli zaktualizowanych przepisów dotyczących VAT. Od 1 lipca 2021 roku opłaty celne muszą być odprowadzane od wszystkich przesyłek z Chin, również tych małych i tanich. Prezes Daniel Zhang zapowiada więc jeszcze większą kontrolę kosztów.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...