Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Jak korzystać z Allegro Ads?

2022.05.31

Allegro udostępnia sprzedającym własny system reklam. To świetne wsparcie dla biznesów e-commerce działających na tej platformie. Allegro Ads to intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, które pomaga w zdobywaniu klientów na coraz bardziej konkurencyjnym marketplace Allegro. Jak działa Allegro Ads, ile kosztuje i jak z niego korzystać?

Czym jest i jak działa Allegro Ads?

Allegro Ads jest wewnętrznym systemem reklamowym platformy Allegro. Umożliwia sprzedawcom uruchamianie własnych kampanii w systemie CPC – oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamy. Minimalne wartości budżetu dziennego na kampanię to zaledwie 3 zł dla emisji reklam w portalu Allegro oraz po 10 złotych w Google oraz Allegro i Google jednocześnie – kampanie można przeprowadzać nawet wtedy, gdy nie chce się inwestować w nie dużych kwot.

Jakie kampanie Allegro Ads można ustawić?

Allegro Ads pozwala konfigurować różne rodzaje reklam:

1. Oferty sponsorowane

Oferty sponsorowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania w witrynie Allegro oraz obok nich. Są dopasowane do tego, czego szuka dany użytkownik – jeżeli handlujesz np. perfumami, a on szuka konkretnego zapachu, który jest w Twoim sklepie Allegro, Twoja oferta sponsorowana mu się wyświetli. Można skorzystać z opcji Ads Express lub samodzielnie skonfigurować szczegóły kampanii. Koszt ofert sponsorowanych liczony jest w systemie cost per click w ramach założonego przez Ciebie budżetu. Dzięki temu, że masz dostęp do statystyk kampanii, możesz ją na bieżąco optymalizować.

2. Reklamy graficzne

Reklamy graficzne służą nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale przede wszystkim budowaniu świadomości marki wśród klientów. Dzięki niej możesz promować swój sklep lub konkretne marki. Możesz ustawić dwa rodzaje reklam graficznych – reklamę szablonową lub banerową.

3. Reklamy poza Allegro

Oprócz kampanii wewnętrznych można również skonfigurować reklamy, które będą widoczne również poza Allegro – w wynikach wyszukiwania Google, a także na Facebooku. Reklamy na Facebooku wyświetlają się na zasadzie retargetingu osobom, które już wcześniej były zainteresowane Twoimi produktami, lecz ich nie kupiły. Płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę.

Jak skonfigurować kampanię?

To bardzo proste – kreator kampanii przeprowadzi Cię przez cały proces.

  1. Kliknij dodaj kampanię. Wybierz typ kampanii – do wyboru są oferty sponsorowane, reklama graficzna oraz Facebook Ads. Następnie nadaj nazwę swojej kampanii lub nazwij grupę reklam.
  2. Teraz należy wybrać oferty, które mają być reklamowane. Możesz zdecydować się na reklamowanie wszystkich ofert, ustawić własne reguły (np. wszystkie produkty z kategorii kosmetyki o cenie powyżej 50 zł) lub wybrać ręcznie poszczególne oferty.
  3. W tym kroku wybierasz miejsca emisji na Allegro, czyli lokalizacje, w których ma się wyświetlać Twoja reklama. Do wyboru są:
    • Wyniki wyszukiwania
    • Strona przedmiotu
    • Lewa kolumna
    • Pozostałe miejsca
    • Sieć reklamowa – Google Ads, Facebook Ads, serwisy partnerskie
  4. Następnie trzeba określić kwotę budżetu dziennego oraz – opcjonalnie – maksymalny koszt kliknięcia. Możesz również ustawić budżet całkowity, po przekroczeniu którego Twoje reklamy przestaną się wyświetlać. Możesz także ustawić datę końca kampanii, nie jest to jednak obowiązkowe.

O tym pamiętaj!

Warto regularnie zaglądać w statystyki uruchomionych przez Ciebie reklam. Dowiesz się z nich, czy kampania dociera do użytkowników. Allegro Ads są elastyczne, a niewykorzystany budżet przechodzi na następne dni (może być wykorzystany w ciągu tygodnia), jednakże dzięki kontrolowaniu kampanii możesz ją dodatkowo na bieżąco optymalizować.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...