Dzisiaj mamy: Środa, 28 Luty 2024

Jak korzystać z Allegro Ads?

2022.05.31

Allegro udostępnia sprzedającym własny system reklam. To świetne wsparcie dla biznesów e-commerce działających na tej platformie. Allegro Ads to intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, które pomaga w zdobywaniu klientów na coraz bardziej konkurencyjnym marketplace Allegro. Jak działa Allegro Ads, ile kosztuje i jak z niego korzystać?

Czym jest i jak działa Allegro Ads?

Allegro Ads jest wewnętrznym systemem reklamowym platformy Allegro. Umożliwia sprzedawcom uruchamianie własnych kampanii w systemie CPC – oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamy. Minimalne wartości budżetu dziennego na kampanię to zaledwie 3 zł dla emisji reklam w portalu Allegro oraz po 10 złotych w Google oraz Allegro i Google jednocześnie – kampanie można przeprowadzać nawet wtedy, gdy nie chce się inwestować w nie dużych kwot.

Jakie kampanie Allegro Ads można ustawić?

Allegro Ads pozwala konfigurować różne rodzaje reklam:

1. Oferty sponsorowane

Oferty sponsorowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania w witrynie Allegro oraz obok nich. Są dopasowane do tego, czego szuka dany użytkownik – jeżeli handlujesz np. perfumami, a on szuka konkretnego zapachu, który jest w Twoim sklepie Allegro, Twoja oferta sponsorowana mu się wyświetli. Można skorzystać z opcji Ads Express lub samodzielnie skonfigurować szczegóły kampanii. Koszt ofert sponsorowanych liczony jest w systemie cost per click w ramach założonego przez Ciebie budżetu. Dzięki temu, że masz dostęp do statystyk kampanii, możesz ją na bieżąco optymalizować.

2. Reklamy graficzne

Reklamy graficzne służą nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale przede wszystkim budowaniu świadomości marki wśród klientów. Dzięki niej możesz promować swój sklep lub konkretne marki. Możesz ustawić dwa rodzaje reklam graficznych – reklamę szablonową lub banerową.

3. Reklamy poza Allegro

Oprócz kampanii wewnętrznych można również skonfigurować reklamy, które będą widoczne również poza Allegro – w wynikach wyszukiwania Google, a także na Facebooku. Reklamy na Facebooku wyświetlają się na zasadzie retargetingu osobom, które już wcześniej były zainteresowane Twoimi produktami, lecz ich nie kupiły. Płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę.

Jak skonfigurować kampanię?

To bardzo proste – kreator kampanii przeprowadzi Cię przez cały proces.

  1. Kliknij dodaj kampanię. Wybierz typ kampanii – do wyboru są oferty sponsorowane, reklama graficzna oraz Facebook Ads. Następnie nadaj nazwę swojej kampanii lub nazwij grupę reklam.
  2. Teraz należy wybrać oferty, które mają być reklamowane. Możesz zdecydować się na reklamowanie wszystkich ofert, ustawić własne reguły (np. wszystkie produkty z kategorii kosmetyki o cenie powyżej 50 zł) lub wybrać ręcznie poszczególne oferty.
  3. W tym kroku wybierasz miejsca emisji na Allegro, czyli lokalizacje, w których ma się wyświetlać Twoja reklama. Do wyboru są:
    • Wyniki wyszukiwania
    • Strona przedmiotu
    • Lewa kolumna
    • Pozostałe miejsca
    • Sieć reklamowa – Google Ads, Facebook Ads, serwisy partnerskie
  4. Następnie trzeba określić kwotę budżetu dziennego oraz – opcjonalnie – maksymalny koszt kliknięcia. Możesz również ustawić budżet całkowity, po przekroczeniu którego Twoje reklamy przestaną się wyświetlać. Możesz także ustawić datę końca kampanii, nie jest to jednak obowiązkowe.

O tym pamiętaj!

Warto regularnie zaglądać w statystyki uruchomionych przez Ciebie reklam. Dowiesz się z nich, czy kampania dociera do użytkowników. Allegro Ads są elastyczne, a niewykorzystany budżet przechodzi na następne dni (może być wykorzystany w ciągu tygodnia), jednakże dzięki kontrolowaniu kampanii możesz ją dodatkowo na bieżąco optymalizować.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...