Dzisiaj mamy: Środa, 7 Grudzień 2022

Jak korzystać z Allegro Ads?

2022.05.31

Allegro udostępnia sprzedającym własny system reklam. To świetne wsparcie dla biznesów e-commerce działających na tej platformie. Allegro Ads to intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, które pomaga w zdobywaniu klientów na coraz bardziej konkurencyjnym marketplace Allegro. Jak działa Allegro Ads, ile kosztuje i jak z niego korzystać?

Czym jest i jak działa Allegro Ads?

Allegro Ads jest wewnętrznym systemem reklamowym platformy Allegro. Umożliwia sprzedawcom uruchamianie własnych kampanii w systemie CPC – oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamy. Minimalne wartości budżetu dziennego na kampanię to zaledwie 3 zł dla emisji reklam w portalu Allegro oraz po 10 złotych w Google oraz Allegro i Google jednocześnie – kampanie można przeprowadzać nawet wtedy, gdy nie chce się inwestować w nie dużych kwot.

Jakie kampanie Allegro Ads można ustawić?

Allegro Ads pozwala konfigurować różne rodzaje reklam:

1. Oferty sponsorowane

Oferty sponsorowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania w witrynie Allegro oraz obok nich. Są dopasowane do tego, czego szuka dany użytkownik – jeżeli handlujesz np. perfumami, a on szuka konkretnego zapachu, który jest w Twoim sklepie Allegro, Twoja oferta sponsorowana mu się wyświetli. Można skorzystać z opcji Ads Express lub samodzielnie skonfigurować szczegóły kampanii. Koszt ofert sponsorowanych liczony jest w systemie cost per click w ramach założonego przez Ciebie budżetu. Dzięki temu, że masz dostęp do statystyk kampanii, możesz ją na bieżąco optymalizować.

2. Reklamy graficzne

Reklamy graficzne służą nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale przede wszystkim budowaniu świadomości marki wśród klientów. Dzięki niej możesz promować swój sklep lub konkretne marki. Możesz ustawić dwa rodzaje reklam graficznych – reklamę szablonową lub banerową.

3. Reklamy poza Allegro

Oprócz kampanii wewnętrznych można również skonfigurować reklamy, które będą widoczne również poza Allegro – w wynikach wyszukiwania Google, a także na Facebooku. Reklamy na Facebooku wyświetlają się na zasadzie retargetingu osobom, które już wcześniej były zainteresowane Twoimi produktami, lecz ich nie kupiły. Płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę.

Jak skonfigurować kampanię?

To bardzo proste – kreator kampanii przeprowadzi Cię przez cały proces.

  1. Kliknij dodaj kampanię. Wybierz typ kampanii – do wyboru są oferty sponsorowane, reklama graficzna oraz Facebook Ads. Następnie nadaj nazwę swojej kampanii lub nazwij grupę reklam.
  2. Teraz należy wybrać oferty, które mają być reklamowane. Możesz zdecydować się na reklamowanie wszystkich ofert, ustawić własne reguły (np. wszystkie produkty z kategorii kosmetyki o cenie powyżej 50 zł) lub wybrać ręcznie poszczególne oferty.
  3. W tym kroku wybierasz miejsca emisji na Allegro, czyli lokalizacje, w których ma się wyświetlać Twoja reklama. Do wyboru są:
    • Wyniki wyszukiwania
    • Strona przedmiotu
    • Lewa kolumna
    • Pozostałe miejsca
    • Sieć reklamowa – Google Ads, Facebook Ads, serwisy partnerskie
  4. Następnie trzeba określić kwotę budżetu dziennego oraz – opcjonalnie – maksymalny koszt kliknięcia. Możesz również ustawić budżet całkowity, po przekroczeniu którego Twoje reklamy przestaną się wyświetlać. Możesz także ustawić datę końca kampanii, nie jest to jednak obowiązkowe.

O tym pamiętaj!

Warto regularnie zaglądać w statystyki uruchomionych przez Ciebie reklam. Dowiesz się z nich, czy kampania dociera do użytkowników. Allegro Ads są elastyczne, a niewykorzystany budżet przechodzi na następne dni (może być wykorzystany w ciągu tygodnia), jednakże dzięki kontrolowaniu kampanii możesz ją dodatkowo na bieżąco optymalizować.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...