Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Jak korzystać z Allegro Ads?

2022.05.31

Allegro udostępnia sprzedającym własny system reklam. To świetne wsparcie dla biznesów e-commerce działających na tej platformie. Allegro Ads to intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, które pomaga w zdobywaniu klientów na coraz bardziej konkurencyjnym marketplace Allegro. Jak działa Allegro Ads, ile kosztuje i jak z niego korzystać?

Czym jest i jak działa Allegro Ads?

Allegro Ads jest wewnętrznym systemem reklamowym platformy Allegro. Umożliwia sprzedawcom uruchamianie własnych kampanii w systemie CPC – oznacza to, że reklamodawca płaci wyłącznie za kliknięcia w reklamy. Minimalne wartości budżetu dziennego na kampanię to zaledwie 3 zł dla emisji reklam w portalu Allegro oraz po 10 złotych w Google oraz Allegro i Google jednocześnie – kampanie można przeprowadzać nawet wtedy, gdy nie chce się inwestować w nie dużych kwot.

Jakie kampanie Allegro Ads można ustawić?

Allegro Ads pozwala konfigurować różne rodzaje reklam:

1. Oferty sponsorowane

Oferty sponsorowane pojawiają się w wynikach wyszukiwania w witrynie Allegro oraz obok nich. Są dopasowane do tego, czego szuka dany użytkownik – jeżeli handlujesz np. perfumami, a on szuka konkretnego zapachu, który jest w Twoim sklepie Allegro, Twoja oferta sponsorowana mu się wyświetli. Można skorzystać z opcji Ads Express lub samodzielnie skonfigurować szczegóły kampanii. Koszt ofert sponsorowanych liczony jest w systemie cost per click w ramach założonego przez Ciebie budżetu. Dzięki temu, że masz dostęp do statystyk kampanii, możesz ją na bieżąco optymalizować.

2. Reklamy graficzne

Reklamy graficzne służą nie tylko zwiększaniu sprzedaży, ale przede wszystkim budowaniu świadomości marki wśród klientów. Dzięki niej możesz promować swój sklep lub konkretne marki. Możesz ustawić dwa rodzaje reklam graficznych – reklamę szablonową lub banerową.

3. Reklamy poza Allegro

Oprócz kampanii wewnętrznych można również skonfigurować reklamy, które będą widoczne również poza Allegro – w wynikach wyszukiwania Google, a także na Facebooku. Reklamy na Facebooku wyświetlają się na zasadzie retargetingu osobom, które już wcześniej były zainteresowane Twoimi produktami, lecz ich nie kupiły. Płacisz tylko za kliknięcia w Twoją reklamę.

Jak skonfigurować kampanię?

To bardzo proste – kreator kampanii przeprowadzi Cię przez cały proces.

  1. Kliknij dodaj kampanię. Wybierz typ kampanii – do wyboru są oferty sponsorowane, reklama graficzna oraz Facebook Ads. Następnie nadaj nazwę swojej kampanii lub nazwij grupę reklam.
  2. Teraz należy wybrać oferty, które mają być reklamowane. Możesz zdecydować się na reklamowanie wszystkich ofert, ustawić własne reguły (np. wszystkie produkty z kategorii kosmetyki o cenie powyżej 50 zł) lub wybrać ręcznie poszczególne oferty.
  3. W tym kroku wybierasz miejsca emisji na Allegro, czyli lokalizacje, w których ma się wyświetlać Twoja reklama. Do wyboru są:
    • Wyniki wyszukiwania
    • Strona przedmiotu
    • Lewa kolumna
    • Pozostałe miejsca
    • Sieć reklamowa – Google Ads, Facebook Ads, serwisy partnerskie
  4. Następnie trzeba określić kwotę budżetu dziennego oraz – opcjonalnie – maksymalny koszt kliknięcia. Możesz również ustawić budżet całkowity, po przekroczeniu którego Twoje reklamy przestaną się wyświetlać. Możesz także ustawić datę końca kampanii, nie jest to jednak obowiązkowe.

O tym pamiętaj!

Warto regularnie zaglądać w statystyki uruchomionych przez Ciebie reklam. Dowiesz się z nich, czy kampania dociera do użytkowników. Allegro Ads są elastyczne, a niewykorzystany budżet przechodzi na następne dni (może być wykorzystany w ciągu tygodnia), jednakże dzięki kontrolowaniu kampanii możesz ją dodatkowo na bieżąco optymalizować.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.