Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Pakiet e-commerce podnosi wpływy członków UE

2022.06.01

Komisja Europejska informuje, że w drugiej połowie 2021 roku nowe zasady opodatkowania na rzecz unijnych konsumentów przyniosły 6,8 miliardów euro wpływów z VAT. Oprócz tego, najnowsze reguły opodatkowania pozaunijnych przesyłek o niskiej wartości (150 euro) dostarczyły 2 mld euro wpływów z VAT.

Rozliczanie w punktach OSS

Pieniądze z wpływów zasiliły budżety 27 krajów Unii Europejskiej. Według Komisji, jest to namacalny dowód na skuteczność pakietu e-commerce, który został wprowadzony 1 lipca 2021 roku. Pakiet VAT dotyczy rozliczania podatku od produktów i usług związanych z handlem internetowym. Wprowadził trzy istotne zmiany. Po pierwsze, przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą towarów unijnym konsumentom, którzy przekroczą roczny próg obrotów 10 tys. euro, mogą rozliczać VAT od wszystkich transakcji w punkcie OSS (ang. One Step Shop). Nie muszą rejestrować się jako podatnicy VAT w państwach, w których pojawiają się ich towary.

System IOSS i brak zwolnienia z VAT

Po drugie, wprowadzony został system IOSS, czyli importowy punkt kompleksowej obsługi, dzięki któremu można uniknąć płacenia podatku VAT od importu pozaunijnego towaru o wartości poniżej 150 euro, a co za tym idzie – uiścić opłaty dopiero podczas jego sprzedaży unijnemu konsumentowi. Po trzecie wreszcie, od momentu wprowadzenia pakietu e-commerce przestało obowiązywać zwolnienie z VAT dla importu pozaunijnych towarów o wartości poniżej 22 euro (warto wspomnieć, że Polska i niektóre inne kraje nie stosowały go już wcześniej) w celu uniknięcia zaniżania wartości towarów, aby uniknąć unijnego podatku VAT i cła.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...