Dzisiaj mamy: Wtorek, 28 Czerwiec 2022

Pakiet e-commerce podnosi wpływy członków UE

2022.06.01

Komisja Europejska informuje, że w drugiej połowie 2021 roku nowe zasady opodatkowania na rzecz unijnych konsumentów przyniosły 6,8 miliardów euro wpływów z VAT. Oprócz tego, najnowsze reguły opodatkowania pozaunijnych przesyłek o niskiej wartości (150 euro) dostarczyły 2 mld euro wpływów z VAT.

Rozliczanie w punktach OSS

Pieniądze z wpływów zasiliły budżety 27 krajów Unii Europejskiej. Według Komisji, jest to namacalny dowód na skuteczność pakietu e-commerce, który został wprowadzony 1 lipca 2021 roku. Pakiet VAT dotyczy rozliczania podatku od produktów i usług związanych z handlem internetowym. Wprowadził trzy istotne zmiany. Po pierwsze, przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą towarów unijnym konsumentom, którzy przekroczą roczny próg obrotów 10 tys. euro, mogą rozliczać VAT od wszystkich transakcji w punkcie OSS (ang. One Step Shop). Nie muszą rejestrować się jako podatnicy VAT w państwach, w których pojawiają się ich towary.

System IOSS i brak zwolnienia z VAT

Po drugie, wprowadzony został system IOSS, czyli importowy punkt kompleksowej obsługi, dzięki któremu można uniknąć płacenia podatku VAT od importu pozaunijnego towaru o wartości poniżej 150 euro, a co za tym idzie – uiścić opłaty dopiero podczas jego sprzedaży unijnemu konsumentowi. Po trzecie wreszcie, od momentu wprowadzenia pakietu e-commerce przestało obowiązywać zwolnienie z VAT dla importu pozaunijnych towarów o wartości poniżej 22 euro (warto wspomnieć, że Polska i niektóre inne kraje nie stosowały go już wcześniej) w celu uniknięcia zaniżania wartości towarów, aby uniknąć unijnego podatku VAT i cła.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

EcomersyBasic #34: Polityka cenowa w sklepie internetowym. Jak ją opracować?

2022.06.23
Polityka cenowa to zbiór reguł, jakimi kieruje się dana firma przy ustalaniu cen za produkty bądź usługi. W jej skład wchodzą następujące czynniki: koszty produkcji, wartość danego produktu czy usługi, zapotrzebowanie na ok
EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

EcomersyBasic #33: 20 strategii marketingowych, dzieki którym wypromujesz markę

2022.06.17
Aby zbudować widoczność w sieci, niezbędne są konkretne działania marketingowe. W tym celu można wykorzystać rozmaite strategie. Najważniejsze jest to, by dopasować je do profilu swojej działalności i stworzyć konkretny plan. Nie można działać w ciemno – trzeba z góry wiedzieć, co chce się osiągnąć, a także jakimi środkami. Przygotowaliśmy...
EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

EcomersyBasic #32: Jak skutecznie wspierać pozycjonowanie sklepu internetowego? Lista działań

2022.06.10
Sklep internetowy podobnie jak każdy biznes potrzebuje trafnego ruchu. Dobrze zaplanowane pozycjonowanie pozwoli na osiągnięcie zadowalających, a nawet doskonałych wyników. Odpowiedni dobór działań sprawi, że twój sklep internetowy wygeneruje wysoki poziom sprzedaży. Warto zastanowić się nad różnymi czynnikami, których być może nie ma w strategii SEO, a które w znaczący...
EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

EcomersyBasic #31: Czym jest marketing mix?

2022.06.03
Marketing mix to inaczej kompozycja marketingowa lub – w bardziej dosłownym tłumaczeniu – mieszanka marketingowa. Obejmuje zespół elementów, za pomocą których można oddziaływać na rynek. Najbardziej popularną koncepcją jest tzw. „4p”, czyli product (produkt), price (cena), place (miejsce) oraz promotion (promocja). Wszystkie te składniki są ze sobą ściśle powiązane.