Dzisiaj mamy: Wtorek, 6 Czerwiec 2023

Pakiet e-commerce podnosi wpływy członków UE

2022.06.01

Komisja Europejska informuje, że w drugiej połowie 2021 roku nowe zasady opodatkowania na rzecz unijnych konsumentów przyniosły 6,8 miliardów euro wpływów z VAT. Oprócz tego, najnowsze reguły opodatkowania pozaunijnych przesyłek o niskiej wartości (150 euro) dostarczyły 2 mld euro wpływów z VAT.

Rozliczanie w punktach OSS

Pieniądze z wpływów zasiliły budżety 27 krajów Unii Europejskiej. Według Komisji, jest to namacalny dowód na skuteczność pakietu e-commerce, który został wprowadzony 1 lipca 2021 roku. Pakiet VAT dotyczy rozliczania podatku od produktów i usług związanych z handlem internetowym. Wprowadził trzy istotne zmiany. Po pierwsze, przedsiębiorcy zajmujący się sprzedażą towarów unijnym konsumentom, którzy przekroczą roczny próg obrotów 10 tys. euro, mogą rozliczać VAT od wszystkich transakcji w punkcie OSS (ang. One Step Shop). Nie muszą rejestrować się jako podatnicy VAT w państwach, w których pojawiają się ich towary.

System IOSS i brak zwolnienia z VAT

Po drugie, wprowadzony został system IOSS, czyli importowy punkt kompleksowej obsługi, dzięki któremu można uniknąć płacenia podatku VAT od importu pozaunijnego towaru o wartości poniżej 150 euro, a co za tym idzie – uiścić opłaty dopiero podczas jego sprzedaży unijnemu konsumentowi. Po trzecie wreszcie, od momentu wprowadzenia pakietu e-commerce przestało obowiązywać zwolnienie z VAT dla importu pozaunijnych towarów o wartości poniżej 22 euro (warto wspomnieć, że Polska i niektóre inne kraje nie stosowały go już wcześniej) w celu uniknięcia zaniżania wartości towarów, aby uniknąć unijnego podatku VAT i cła.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...