Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (05.09-09.09.2022 r.)

2022.09.12

Wspominaliśmy, że Michael Kors zdecyduje się na własny marketplace typu second-hand oraz że Allegro Protect zagwarantuje zwrot pieniędzy przez dwa lata od zakupu. Opublikowaliśmy także artykuł na temat prowadzenia własnego sklepu bez firmy. Pisaliśmy, że w Warszawie otwarto stacjonarny salon Lantre, autoryzowany sklep Apple, podzieliliśmy się również tekstem na temat znaczenia zwrotów w e-commerce według danych SW Research i Think Eco. Zamieściliśmy TOP sierpnia od #ecomersy, czyli zestawienie najchętniej czytanych tekstów w ubiegłym miesiącu. Pisaliśmy, że Jacek Dziura zostaje dyrektorem marketingu we Future Mind oraz że już niemal 50% Polaków płaci BLIK-iem za zakupy online (zgodnie z raportem Blue Media). Podpowiadaliśmy też, jakie metody płatności możesz udostępnić klientom w swoim sklepie internetowym. Opublikowaliśmy tekst o wzroście przychodów branży mody i dóbr luksusowych w 2021 roku według raportu Deloitte. Podzieliliśmy się również newsem na temat Allegro Care – nowej opcji zabezpieczenia sprzętów elektronicznych. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat breadcrumbs, czyli menu okruszkowego.

Michael Kors z marketplacem typu second-hand

Luksusowa marka odzieżowa Michael Kors stworzyła własny marketplace z używanymi produktami (second-hand). Drugi obieg staje się popularny nawet wśród ekskluzywnych projektantów. Chodzi o to, by towary otrzymały kolejne życie, służyły kolejnej osobie i zmniejszyć ilość odpadów.

https://ecomersy.pl/michael-kors-z-marketplacem-typu-second-hand

Sklep bez firmy. Czy to możliwe?

Zastanawiasz się, czy prowadzenie sklepu internetowego wymaga zarejestrowania własnej firmy? Zazwyczaj tak – szczególnie jeśli jego właściciel dużo sprzedaje. Młodzi przedsiębiorcy nierzadko decydują się jednak na działalność nierejestrowaną – przynajmniej na samym początku. Chodzi przede wszystkim o to, by zmniejszyć koszty. Zobacz, na czym dokładnie polega takie przedsięwzięcie.

https://ecomersy.pl/sklep-bez-firmy-czy-to-mozliwe

Allegro Protect gwarantuje zwrot pieniędzy przez dwa lata od zakupu

Dotychczasowy Program Ochrony Kupujących na Allegro nosi teraz nazwę Allegro Protect. Zakłada on, że kupujący otrzymają zwrot wydanych środków w ciągu 48 godzin – i to przez dwa lata od dokonania zakupu. Kwota rekompensaty natomiast wzrosła do 20 tys. zł.

https://ecomersy.pl/allegro-protect-gwarantuje-zwrot-pieniedzy-przez-dwa-lata-od-zakupu

W Warszawie otwarto stacjonarny salon Lantre, autoryzowany sklep Apple

Lantre.pl to autoryzowany sklep Apple, w którym można kupić online wiele produktów tej marki. W Polsce pojawił się pierwszy showroom Lantre, czyli stacjonarna placówka pozwalająca na fizyczny kontakt z towarem. Jakie udogodnienia czekają na klientów warszawskiego salonu?

https://ecomersy.pl/w-warszawie-otwarto-stacjonarny-salon-lantre-autoryzowany-sklep-apple

Znaczenie zwrotów w e-commerce. Co mówią dane SW Research i Think Eco?

Zwroty to nieodłączny element sprzedaży internetowej. Są bardzo ważne dla ogromnej liczby konsumentów, którzy cenią sobie politykę nastawioną na ich komfort. Z czasem coraz więcej klientów będzie wymagać przystępnych, korzystnych zasad dotyczących zwrotów. Warto dowiedzieć się, co na ten temat mówią badania. Na zlecenie firmy Apaczka agencja badawcza SW Research oraz agencja marketingowa Think Eco przygotowały specjalny raport, w którym wzięli udział właściciele firm.

https://ecomersy.pl/znaczenie-zwrotow-w-e-commerce-co-mowia-dane-sw-research-i-think-eco

TOP sierpnia od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane w sierpniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Były to przede wszystkim wywiady: z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind, ja temat budowania aplikacji mobilnych dla e-commerce, z Karoliną Przewięźlikowską, Head of Social Media & Facebook Ads Specialist w Medializer, na temat tego, jak wykorzystać potencjał social ads, z Pauliną Jachną, partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW, o zmianach prawnych w e-commerce, a także z Michałem Zielińskim, COO Sembot.com oraz CEO Agencja.com, na temat skutecznych kampanii marketingowych. Oprócz tego, nasi czytelnicy chętnie zaglądali do newsów: na temat tego, że BLIK znów rośnie i na temat tego, że Füsun Wehrmann obejmie stanowisko Chief of Technology w Grupie InPost. Co więcej, w TOP-ce z sierpnia znalazło się miejsce na artykuł o inflacji w branży e-commerce i o automatach paczkowych Furgonetka Box. Podzieliliśmy się też listą nominowanych w konkursie e-Commerce Polska awards.

https://ecomersy.pl/top-sierpnia-od-ecomersy

Jacek Dziura zostaje dyrektorem marketingu we Future Mind

Jacek Dziura dołącza do zespołu Future Mind jako Head of Marketing, czyli dyrektor marketingu. Do jego głównych zadań będzie należeć opracowywanie strategii komunikacji marketingowej oraz współpraca z partnerami firmy.

https://ecomersy.pl/jacek-dziura-zostaje-dyrektorem-marketingu-we-future-mind

Już niemal 50% Polaków płaci BLIK-iem za zakupy online. Raport BlueMedia

Z raportu przygotowanego przez Blue Media wynika, że już prawie połowa Polaków wykorzystuje BLIK-a opłacania zakupów online. Jest to obecnie najczęściej wybierana forma płatności i jedna z ulubionych metod płatniczych w Polsce. Badanie nosi tytuł „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. Zostało przeprowadzone w czerwcu 2022 roku na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej 1059 osób.

https://ecomersy.pl/juz-niemal-50-polakow-placi-blik-iem-za-zakupy-online-raport-z-czerwca-2022

Sprawdź, jakie metody płatności możesz udostępnić klientom w swoim sklepie internetowym

Prowadząc własny sklep internetowy, trzeba mieć na względzie różne potrzeby swoich konsumentów. Jak wiadomo, coraz więcej osób wymaga od sprzedawców nowoczesnych rozwiązań z zakresu e-commerce. Wśród nich znajdują się szybkie, wygodne i bezpieczne metody płatności. Chcesz poprawić doświadczenie zakupowe klientów? Dowiedz się, jakie sposoby wprowadzić, by zwiększyć ich komfort.

https://ecomersy.pl/sprawdz-jakie-metody-platnosci-mozesz-udostepnic-klientom-w-swoim-sklepie-internetowym

Wzrost przychodów branży mody i dóbr luksusowych w 2021 roku. Raport Deloitte

W 2021 roku firmy z branży mody i dóbr luksusowych zanotowały wzrost przychodów w wysokości 19% – tak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte pt. „Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2022”. Widoczna jest poprawa w stosunku do przełomu 2019 i 2020 roku, kiedy pandemia zahamowała sprzedaż.

https://ecomersy.pl/wzrost-przychodow-branzy-mody-i-dobr-luksusowych-w-2021-roku-raport-deloitte

Allegro Care – nowa opcja zabezpieczenia sprzętów elektronicznych

Nowa opcja czeka na użytkowników Allegro – możliwość dodatkowego ubezpieczenia urządzeń elektronicznych, czyli Allegro Care. Ma być ona uzupełnieniem programu Allegro Protect i gwarancji. Użytkownicy zabezpieczą swoje sprzęty w łatwy sposób – wystarczą dwa kliknięcia.

https://ecomersy.pl/allegro-care-nowa-opcja-zabezpieczenia-sprzetow-elektronicznych

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę do domu. Stąd właśnie wzięła się ta nazwa. Pokazuje bowiem, jaką ścieżkę przebył użytkownik, zanim trafił na daną strefę w sklepie internetowym.

https://ecomersy.pl/ecomersybasic-45-czym-jest-breadcrumbs-menu-okruszkowe-bez-tajemnic

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...