Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Sprawdź, jakie metody płatności możesz udostępnić klientom w swoim sklepie internetowym

2022.09.08

Prowadząc własny sklep internetowy, trzeba mieć na względzie różne potrzeby swoich konsumentów. Jak wiadomo, coraz więcej osób wymaga od sprzedawców nowoczesnych rozwiązań z zakresu e-commerce. Wśród nich znajdują się szybkie, wygodne i bezpieczne metody płatności. Chcesz poprawić doświadczenie zakupowe klientów? Dowiedz się, jakie sposoby wprowadzić, by zwiększyć ich komfort.

Jakie warunki muszą spełniać dostępne metody płatności?

Przed wyborem konkretnych metod płatności należy zwrócić uwagę na kilka czynników. Po pierwsze, priorytetowe musi być bezpieczeństwo transakcji. Aby się upewnić, że dana firma zapewni Twoim odbiorcom ochronę przed różnego rodzaju zagrożeniami, sprawdź, czy posiada odpowiednie certyfikaty i umowy partnerskie z VISA czy MasterCard. Po drugie, warto pamiętać, że formy płatności dostępne w sklepie internetowym powinny być zróżnicowane – klienci lubią mieć wybór, a każdy preferuje co innego, zwłaszcza że na rynku cały czas pojawiają się nowe opcje. Po trzecie, ogromne znaczenie ma funkcjonalność wprowadzanego systemu. Nie chcesz przecież, by Twoja marka kojarzyła się z niewygodnymi, niepraktycznymi płatnościami, prawda? Upewnij się zawczasu, że wszystko działa sprawnie. Po czwarte wreszcie, bardzo przydatna okaże się funkcja automatyzacji zwrotu, która pozwala na zwrot pieniędzy przez API, co znacznie ułatwia oddawanie klientom pieniędzy, szczególnie kiedy pojawia się ich więcej.

Szybkie przelewy i tradycyjne przelewy

Przejdźmy teraz do konkretnych sposobów płatności dostępnych na rynku. Wspomnieć trzeba o szybkich przelewach, przelewach tradycyjnych, systemie płatności mobilnych BLIK, kartach kredytowych/debetowych, płatnościach za pobraniem/przy odbiorze, płatnościach odroczonych (BNPL), PayPalu i innych elektronicznych portfelach oraz o Google Pay i Apple Pay. Wdrożenie szybkich przelewów w Polsce umożliwiają następujące serwisy: Przelewy24/Dotpay, PayU, Tpay, BlueMedia, eService, imoje (ING), paynow (mBank) oraz Fondy. Są bardzo popularne wśród mnóstwa osób, ponieważ charakteryzują się natychmiastowym księgowaniem i prostą, intuicyjną obsługą. Po kliknięciu opcji „zamawiam i płacę” użytkownik zostaje przekierowany na stronę operatora, gdzie wybiera swój bank, a później na stronę banku, gdzie musi się zalogować i potwierdzić przelew. Największą zaletą tej metody jest to, że nie trzeba samodzielnie wypełniać żadnych formularzy ani wpisywać danych. Oprócz tego, odbiorca błyskawicznie otrzyma należną kwotę, co skraca czas oczekiwania na przesyłkę. Z kolei przelewy tradycyjne kojarzą się z autentycznością, rzetelnością i bezpieczeństwem, dlatego wiele osób wciąż się na nie decyduje. W tym przypadku nie pojawiają się żadne przekierowania, należy więc samodzielnie zalogować się do banku, uzupełnić wszystkie dane i zatwierdzić przelew.


Zobacz też: Sprawdź, z jakimi bramkami płatności możesz zintegrować swój sklep internetowy


BLIK, karta płatnicza i płatności za pobraniem

Kolejną metodą płatności, którą warto wprowadzić do swojego e-sklepu, jest BLIK. Ten system cieszy się ogromnym powodzeniem ze względu na szybkość, a właściwie ekspresowość transakcji. Aby ją zrealizować, użytkownik nie musi nawet logować się do banku. Wystarczy wygenerować w jego aplikacji mobilnej sześciocyfrowy kod (ważny przez dwie minuty) i wpisać go w odpowiednim miejscu, a później potwierdzić płatność (również w aplikacji). BLIK także jest od razu księgowany. Karta kredytowa/debetowa to następna popularna opcja płatności, która wymaga podania jej numeru, daty ważności i kodu CVV (lub CVC). Wszystkie te dane widoczne są na samej karcie. Transakcja zostaje zweryfikowana poprzez SMS albo aplikację banku. Pieniądze błyskawicznie trafiają na konto odbiorcy. Z kolei płatności za pobraniem/przy odbiorze dedykowane są osobom nieufnym wobec internetowych przelewów. Kupujący, który zdecyduje się na tę metodę, opłaci swoje zamówienie gotówką u kuriera albo przy odbiorze osobistym w sklepie stacjonarnym (jeżeli takowy istnieje).

Płatności odroczone, PayPal i Google Pay oraz Apple Pay

Systemy BNPL (kup teraz, zapłać później) stają się coraz bardziej powszechne w naszym kraju. Dlatego właśnie płatności odroczone oferuje coraz więcej e-sklepów, najczęściej we współpracy z takimi operatorami, jak Twisto, PayPo, Klarna, P24NOW czy Mokka. Pozwalają one na uregulowanie należności po – zazwyczaj – 30 dniach. Zamówiony produkt zostaje najpierw opłacony przez operatora i od razu wysłany do klienta, który później rozlicza się z danym usługodawcą. To wygodne rozwiązanie dla osób nieposiadających w danym momencie wolnej gotówki. PayPal natomiast jest dobrze znanym (szczególnie w USA) elektronicznym portfelem. Aby opłacić swoje zakupy za jego pośrednictwem, trzeba doładować konto w tym portalu. Przydaje się zwłaszcza podczas zagranicznych transakcji. Ostatnie dwa sposoby płatności, o którym chcielibyśmy wspomnieć, to Google Pay i Apple Pay, czyli płatności mobilne. Aby móc z nich korzystać, należy podpiąć swoją kartę płatniczą w aplikacji. Później można opłacać swoje zakupy zbliżeniowo telefonem w placówkach stacjonarnych lub zdalnie, za pomocą odcisku palca, kodu czy rozpoznawania twarzy.

Krótkie podsumowanie

Jak widzisz, na rynku dostępnych jest obecnie wiele różnych metod płatności. Zanim wprowadzisz którąkolwiek z nich do swojego sklepu internetowego, dokonaj odpowiedniego researchu – głównie na temat pobieranych prowizji. Zastanów się, na ile opcji możesz sobie pozwolić i zapewnij swoim klientom różnorodność.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...