Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Sprawdź, z jakimi bramkami płatności możesz zintegrować swój sklep internetowy

Czwartek, 7 Kwiecień 2022

Niedawno pisaliśmy o tym, z jakimi operatorami przesyłek można współpracować, prowadząc własny sklep internetowy. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić pokrótce zestawienie najważniejszych firm oferujących szybkie płatności online. W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić sprawnie funkcjonujący biznes online, który nie proponowałby takiego rozwiązania. Klienci chcą płacić szybko, bezawaryjnie i bezpiecznie.

Bramki płatnicze – jak działają?

Bramka płatnicza to inaczej usługa pośrednicząca między klientami sklepu internetowego a jego właścicielami. Dane dotyczące płatności zostają przechwycone, a następnie przekazane do centrum autoryzacyjnego. Dzięki bramkom płatniczym możliwe staje się szybkie i bezproblemowe przeprowadzenie transakcji, niezagrażające i funkcjonalne zarówno dla konsumentów, jak i właścicieli e-biznesów. Jako przykład warto wskazać znacznie mniejszą liczbę oszust finansowych, takich jak korzystanie z fałszywych kart czy przechwytywanie wrażliwych informacji. Największymi dostawcami bramek płatniczych w Polsce są: PayU, Tpay, Przelewy24/Dotpay, eService (PKO Bank Polski i EVO Payments), paynow (mBank), imoje (ING), Blue Media oraz Fondy. Opiszemy pokrótce każdego z nich.

PayU

PayU to jeden z najpopularniejszych w naszym kraju systemów e-płatności. Podobnie jak w przypadku innych bramek płatniczych, po rozpoczęciu współpracy należy uiścić opłatę startową, czyli koszt podpisania umowy i uruchomienia usługi w Twoim sklepie internetowym. Dla PayU cena aktywacji wynosi 40 zł. Kiedy już zaczniesz korzystać z tej bramki, będziesz co miesiąc (albo częściej, jeśli chcesz) wypłacać pieniądze z konta przejściowego na konto firmowe. Opłata za wypłatę środków na konto PLN i opłata za wypłatę środków na konto inne niż PLN wynosi 0 zł. Dla klientów PayU wysokość prowizji za e-transfer to 1,35%, a za płatność kartą – 1,35% + 0,30 PLN. Chargeback (czyli obciążenie zwrotne) oraz sam zwrot nic nie kosztują. System ten obsługuje następujące kanały płatności: płatność kartą (Mastercard, Visa), transfery bankowe, PayPal, płatności SMS, płatność kartą, płatności mobilne, płatności cykliczne, płatności BLIK.

Tpay

Tpay, jeden z liderów na rynku płatności w Polsce, wymaga opłaty w wysokości 199 zł za aktywację konta bankowego do wypłat. Ta bramka płatnicza oferuje cztery bezpłatne wypłaty w miesiącu, kolejne będą kosztowały po 2 zł każda. Prowizja za e-transfer wynosi 1,59% + 0,39 PLN, niezależnie od wybranej formy płatności. Tpay umożliwia wypłaty z konta przejściowego w każdej chwili (realizacja do 3 dni). Obsługuje następujące kanały płatności: transfery bankowe, płatności kartą (Elavon, Visa, Masrtercard, Maestro, Diner’s), PayPal, płatności mobilne, płatności SMS, płatności BLIK.

Przelewy24/Dotpay

Wiodący operatorzy płatności online, Przelewy24 oraz Dotpay, od jakiegoś czasu działają wspólnie. Sama rejetracja nic nie kosztuje, natomiast opłata aktywacyjna konta bankowego (zwracana po weryfikacji konta w sytemie Przelewy24) wynosi 1,50 zł. Pieniądze można wypłacać tyle razy w miesiącu, ile ma się ochotę, warto jednak wspomnieć, że wypłata środków na konto PLN nic nie kosztuje, a opłata za wypłatę środków na konto w banku zagranicznym wynosi 40 zł. Prowizja za e-transfer to 1,9%, z kolei za kartę płatniczą i portfele elektroniczne – 1,9%+30 gr. Przelewy24 obsługują wiele kanałów płatności: transfery bankowe, płatność kartą (Mastercard, Visa), płatności mobilne, PayPal, płatności cykliczne, płatności SMS, płatności BLIK.

eService

eService jest jednym z ważniejszych graczy na polskim rynku akceptacji kart płatniczych i największym agentem rozliczeniowym w Europie Środkowej. Aby zintegrować swój sklep internetowy z jego systemem, nie trzeba pokrywać żadnej opłaty aktywacyjnej. Opłaty za usługę ustalane są idywidualnie, po skontaktowaniu się z operatorem. eService obsługuje następujące kanały płatności: karty płatnicze, portfele wirtualne, MasterPass, PayPal, Apple Pay, Google Pay, przelewy elektroniczne, linki do płatności, płatności BLIK. Można także dokonać wypłaty pieniędzy (cashback), preautoryzacji (zablokować środki na karcie płatniczej przed zapłatą), jak również wybrać elektroniczną kartę podarunkową.


Zobacz też: Sprawdź, z jakimi operatorami przesyłek możesz zintegrować swój sklep internetowy


paynow (mBank)

paynow to bramka płatności stworzona przez mBank. Dedykowana jest klientom tego banku, więc aby zintegrować z nią swój e-sklep, należy posiadać w nim swój rachunek. W ten sposób właściciel zyskuje natychmiastowy dostęp do zgromadzonych środków. Nie trzeba ponosić żadnej opłaty aktywacyjnej, z kolei prowizja za transfer/przelew wynosi 0,95% (za pierwsze trzy miesiące jest to 0 zł). Paynow obsługuje takie kanały płatności, jak płatności typu pay-by-link, czyli przekierowanie do serwisu banku klienta, płatności BLIK czy kartą płatniczą. Do 27 lipca 2022 trwa promocja, która umożliwia 0-procentową prowizję na obrót do 20 tys. zł miesięcznie przez 6 miesięcy.

imoje (ING)

imoje to bramka płatności oferowana przez ING Bank Śląski. Aby z niej korzystać, potrzebne jest konto w tym banku, podobnie jak w przypadku paynow. Dużą zaletą imoje jest brak opłaty aktywacyjnej, a także 3-miesięczne transakcje bez prowizji (w promocji). Później prowizja wyniesie 1,4%. Zgromadzone pieniądze trafią na Twoje konto już następnego dnia roboczego. Do obsługiwanych kanałów płatności należą: transakcje kartami płatniczymi (Visa, Mastercard), płatności przelewem bezpośrednim, płatności BLIK, jak również transakcje imoje płacę później z Twisto.

Blue Media

Blue Media to polska spółka technologiczno-finansowa, która dostarcza różnych narzędzi płatniczych. Jeżeli chodzi o integrację bramki płatniczej ze sklepem internetowym, opłata aktywacyjna wynosi 19 zł, z kolei prowizja – 1,19% (może też zostać ustalona indywidualnie). Obsługa zwrotów oraz wypłata środków na rachunek w PLN nic nie kosztuje. Płatności zlecone przez klientów znajdą się na Twoim koncie jeszcze tego samego dnia. Do dostępnych form płatności należą: płatności ratalne, odroczony termin płatności, płatności BLIK, płatności kartą, PBL, przelewy tradycyjne.

Fondy

Fondy to nieco mniej znana w Polsce, międzynarodowa bramka płatnicza, zyskuje jednak na popularności. Jej klienci mogą cieszyć się brakiem opłaty aktywacyjnej, z kolei prowizja zależy od obrotów Twojej firmy. Jeżeli nie przekraczają one 10000 euro miesięcznie, jest to 1.8% + 0.2€ dla kart europejskich, 3.2% + 0.2€ dla kart pozaeuropejskich i 1.4% + 0.2€ dla przelewów bankowych. Poniżej 30000 EUR miesięcznie prowizja wynosi 1.6% + 0.2€ dla kart europejskich, 3.2% + 0.2€ dla kart pozaeuropejskich i 1.2% + 0.2€ dla przelewów bankowych. Powyżej 30000 EUR istnieje możliwość indywidualnego dostosowania ceny. Fondy obsługuje takie formy płatności, jak przelewy online, płatności mobilne, portfele elektroniczne, płatności kartą (Visa, Mastercard, Maestro, Carte Bancaire, JCB, Discover, Airplus, Giropay, Carte Bleue, China UnionPay, Alipay). Fondy akceptuje płatności w ponad 150 walutach i przetwarza je z ponad 200 krajów.

Krótkie podsumowanie

Napisaliśmy już kilka zadań na temat zalet bramek płatniczych. Podejmując decyzję, którą z nich wybrać, zwróć uwagę na kilka kwestii. Przede wszystkim przyjrzyj się ich zabezpieczeniom oraz systemom ochronnym (szczególnie przy mniej znanych systemach), zobacz, jakie karty płatnicze obsługują, sprawdź ich dostępność na urządzeniach mobilnych (coraz więcej osób płaci przy pomocy smartfonów), wylicz także koszty w oparciu o swoje przychody. Pamiętaj, że bramki płatnicze to dobry sposób, aby zdobyć zaufanie swoich klientów i zatrzymać ich na dłużej.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...