Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Już niemal 50% Polaków płaci BLIK-iem za zakupy online. Raport BlueMedia

2022.09.08

Z raportu przygotowanego przez Blue Media wynika, że już prawie połowa Polaków wykorzystuje BLIK-a opłacania zakupów online. Jest to obecnie najczęściej wybierana forma płatności i jedna z ulubionych metod płatniczych w Polsce. Badanie nosi tytuł „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. Zostało przeprowadzone w czerwcu 2022 roku na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej 1059 osób.

Jakie metody płatności tracą na popularności?

46% respondentów deklaruje, że płaci za internetowe zakupy BLIK-iem – ich liczba wzrosła o 7% od zeszłego roku. Od 2019 roku cały czas zwiększa się odsetek osób korzystających z tego sposobu płatności, z kolei coraz mniej popularne stają się szybkie płatności elektroniczne (pay by link). Zmniejsza się również liczba użytkowników dokonujących płatności na konto sklepu samodzielnie oraz korzystających z kart płatniczych i z opcji płatności za pobraniem.

BLIK i płatności odroczone

BLIK cieszy się większym zainteresowaniem wśród mężczyzn – tej metody płatności używa niemal połowa badanych tej płci – oraz osób należących do młodszej grupy wiekowej (67%). Zaskakiwać może fakt, że jest tak samo rozpowszechniony w mieście, co na wsi. Warto też wspomnieć o płatnościach odroczonych, których udział zwiększył się o 3% w porównaniu z zeszłym rokiem (wzrost z 5% do 8%). Z systemów BNPL najczęściej korzystają kobiety i osoby ze średniej grupy wiekowej. W pytaniu „Z której formy płatności korzysta Pan(i) najchętniej?” można było wybrać tylko jedną odpowiedź. 35% badanych wskazało na BLIK-a (dla porównania: w 2021 było to 27%).


Zobacz też: BLIK wprowadzi płatności odroczone


Najważniejsze czynniki przy wyborze metody płatności

Dla 24% respondentów ważna jest dostępność wielu form płatności, a co druga osoba wskazała, że zdarzyło jej się zrezygnować z zakupów w sklepie internetowym, ponieważ nie znalazła dogodnej dla siebie opcji. Według 67% ankietowanych wyborze preferowanej formy płatności decyduje przede wszystkim wygoda, według 61% – szybkość płatności, a według 57% – łatwość. Te trzy elementy utrzymują się na prowadzeniu od trzech lat. Dla 45% liczy się głównie bezpieczeństwo transakcji, a dla 33% – dostępność.

Źródło zdjęcia: https://bluemedia.pl/baza-wiedzy/blog/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...