Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Już niemal 50% Polaków płaci BLIK-iem za zakupy online. Raport BlueMedia

2022.09.08

Z raportu przygotowanego przez Blue Media wynika, że już prawie połowa Polaków wykorzystuje BLIK-a opłacania zakupów online. Jest to obecnie najczęściej wybierana forma płatności i jedna z ulubionych metod płatniczych w Polsce. Badanie nosi tytuł „Finanse Polaków w czasach postpandemicznych”. Zostało przeprowadzone w czerwcu 2022 roku na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej 1059 osób.

Jakie metody płatności tracą na popularności?

46% respondentów deklaruje, że płaci za internetowe zakupy BLIK-iem – ich liczba wzrosła o 7% od zeszłego roku. Od 2019 roku cały czas zwiększa się odsetek osób korzystających z tego sposobu płatności, z kolei coraz mniej popularne stają się szybkie płatności elektroniczne (pay by link). Zmniejsza się również liczba użytkowników dokonujących płatności na konto sklepu samodzielnie oraz korzystających z kart płatniczych i z opcji płatności za pobraniem.

BLIK i płatności odroczone

BLIK cieszy się większym zainteresowaniem wśród mężczyzn – tej metody płatności używa niemal połowa badanych tej płci – oraz osób należących do młodszej grupy wiekowej (67%). Zaskakiwać może fakt, że jest tak samo rozpowszechniony w mieście, co na wsi. Warto też wspomnieć o płatnościach odroczonych, których udział zwiększył się o 3% w porównaniu z zeszłym rokiem (wzrost z 5% do 8%). Z systemów BNPL najczęściej korzystają kobiety i osoby ze średniej grupy wiekowej. W pytaniu „Z której formy płatności korzysta Pan(i) najchętniej?” można było wybrać tylko jedną odpowiedź. 35% badanych wskazało na BLIK-a (dla porównania: w 2021 było to 27%).


Zobacz też: BLIK wprowadzi płatności odroczone


Najważniejsze czynniki przy wyborze metody płatności

Dla 24% respondentów ważna jest dostępność wielu form płatności, a co druga osoba wskazała, że zdarzyło jej się zrezygnować z zakupów w sklepie internetowym, ponieważ nie znalazła dogodnej dla siebie opcji. Według 67% ankietowanych wyborze preferowanej formy płatności decyduje przede wszystkim wygoda, według 61% – szybkość płatności, a według 57% – łatwość. Te trzy elementy utrzymują się na prowadzeniu od trzech lat. Dla 45% liczy się głównie bezpieczeństwo transakcji, a dla 33% – dostępność.

Źródło zdjęcia: https://bluemedia.pl/baza-wiedzy/blog/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...