Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

Wzrost przychodów branży mody i dóbr luksusowych w 2021 roku. Raport Deloitte

2022.09.09

W 2021 roku firmy z branży mody i dóbr luksusowych zanotowały wzrost przychodów w wysokości 19% – tak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte pt. „Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2022”. Widoczna jest poprawa w stosunku do przełomu 2019 i 2020 roku, kiedy pandemia zahamowała sprzedaż.

Na czym opiera się raport?

Badanie bazuje na trzech elementach: podsumowaniu wartości branży mody i dóbr luksusowych w oparciu o deklaracje podatkowe 97 przedsiębiorstw z tego sektora za 2020 rok, zestawieniu przychodów i EBITDA za 2021 rok 27 podmiotów oraz na analizie kluczowych trendów rynkowych i prognozowanych zmian w roku bieżącym. Globalny rynek Fashion & Luxury w 2020 został wyceniony na niemal 599 mld dolarów – to o 34 mld mniej niż w 2019.

Pandemia spowodowała spadki

W latach przed pandemią COVID-19 (2015-2019) sprzedaż osobistych dóbr luksusowych systematycznie rosła – w tym okresie średnia roczna stopa zwrotu (CAGR) wynosiła 6,5%, z kolei wartość EBITDA zwiększyła się 3,8 punktów procentowych. W 2020 roku o 11% spadła sprzedaż dóbr osobistych, a o 10,5% – pozostałych kategorii. Średnia rentowność EBITDA w sektorze dóbr luksusowych w 2020 roku została oszacowana na 15,9% (o 1,5 punktów procentowych mniej niż w 2019).


Zobacz też: Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?


Poprawa wyników w 2021 roku

Rentowność dla grupy towarów osobistych osiągnęła poziom 22,3%, przewyższając pozostałe kategorie. Największy sukces odnieśli producenci odzieży i akcesoriów (rentowność na poziomie 27,6%), a następnie producenci biżuterii i zegarków (rentowność na poziomie 17,5%) oraz kosmetyków i perfum (16,2%). Jeżeli chodzi o rok 2021, był to czas popandemicznego wzrostu dla całej branży. Raport pokazuje, że przychody firm zwiększyły się o 19% rok do roku, natomiast zysk EBITDA – o 51% rdr. Segment zegarków odnotował wzrost w wysokości 34%, a segment biżuterii – 52%. Jeżeli chodzi o rentowność, najlepiej poradził sobie segment mody i akcesoriów – odnotował zwyżkę o 35,3% rdr.

Plany na przyszłość

Marki luksusowe mają się obecnie skupić na opracowywaniu silnej strategii cyfrowej i poświęcić uwagę najbardziej obiecującym rynkom (chodzi przede wszystkim o rynek chiński). Coraz popularniejszy staje się też tzw. metaverse, w którym wiele marek prezentuje nowe kolekcje. Z badania wynika również, że 65% respondentów może zdecydować się na inwestycję w nowoczesne technologie, takie jak Internet Rzeczy, robotyzacja i blockchain. Klienci oczekują również bardziej zrównoważonego podejścia oraz personalizację ofert.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...