Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Wzrost przychodów branży mody i dóbr luksusowych w 2021 roku. Raport Deloitte

2022.09.09

W 2021 roku firmy z branży mody i dóbr luksusowych zanotowały wzrost przychodów w wysokości 19% – tak wynika z raportu firmy doradczej Deloitte pt. „Global Fashion & Luxury Private Equity and Investors Survey 2022”. Widoczna jest poprawa w stosunku do przełomu 2019 i 2020 roku, kiedy pandemia zahamowała sprzedaż.

Na czym opiera się raport?

Badanie bazuje na trzech elementach: podsumowaniu wartości branży mody i dóbr luksusowych w oparciu o deklaracje podatkowe 97 przedsiębiorstw z tego sektora za 2020 rok, zestawieniu przychodów i EBITDA za 2021 rok 27 podmiotów oraz na analizie kluczowych trendów rynkowych i prognozowanych zmian w roku bieżącym. Globalny rynek Fashion & Luxury w 2020 został wyceniony na niemal 599 mld dolarów – to o 34 mld mniej niż w 2019.

Pandemia spowodowała spadki

W latach przed pandemią COVID-19 (2015-2019) sprzedaż osobistych dóbr luksusowych systematycznie rosła – w tym okresie średnia roczna stopa zwrotu (CAGR) wynosiła 6,5%, z kolei wartość EBITDA zwiększyła się 3,8 punktów procentowych. W 2020 roku o 11% spadła sprzedaż dóbr osobistych, a o 10,5% – pozostałych kategorii. Średnia rentowność EBITDA w sektorze dóbr luksusowych w 2020 roku została oszacowana na 15,9% (o 1,5 punktów procentowych mniej niż w 2019).


Zobacz też: Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?


Poprawa wyników w 2021 roku

Rentowność dla grupy towarów osobistych osiągnęła poziom 22,3%, przewyższając pozostałe kategorie. Największy sukces odnieśli producenci odzieży i akcesoriów (rentowność na poziomie 27,6%), a następnie producenci biżuterii i zegarków (rentowność na poziomie 17,5%) oraz kosmetyków i perfum (16,2%). Jeżeli chodzi o rok 2021, był to czas popandemicznego wzrostu dla całej branży. Raport pokazuje, że przychody firm zwiększyły się o 19% rok do roku, natomiast zysk EBITDA – o 51% rdr. Segment zegarków odnotował wzrost w wysokości 34%, a segment biżuterii – 52%. Jeżeli chodzi o rentowność, najlepiej poradził sobie segment mody i akcesoriów – odnotował zwyżkę o 35,3% rdr.

Plany na przyszłość

Marki luksusowe mają się obecnie skupić na opracowywaniu silnej strategii cyfrowej i poświęcić uwagę najbardziej obiecującym rynkom (chodzi przede wszystkim o rynek chiński). Coraz popularniejszy staje się też tzw. metaverse, w którym wiele marek prezentuje nowe kolekcje. Z badania wynika również, że 65% respondentów może zdecydować się na inwestycję w nowoczesne technologie, takie jak Internet Rzeczy, robotyzacja i blockchain. Klienci oczekują również bardziej zrównoważonego podejścia oraz personalizację ofert.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...