Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

#PrasówkaEcomersy (03.10-07.10 r.)

2022.10.10

Pisaliśmy o wynikach Allegro w drugim kwartale i planach firmy na kolejne miesiące. Zapowiadaliśmy jesienną edycję Amazon Prime, która będzie miała miejsce w październiku. Wspominaliśmy, że H&M testuje opłaty za zwroty w sklepie internetowym. Zastanawialiśmy się również, czym są mikromomenty i jak wykorzystać ich potencjał. Opublikowaliśmy wywiad z Mateuszem Zemczakiem, E-Commerce Director, Transactional Banking Department | paynow.pl mBank S.A., na temat konta bankowego w sklepie internetowym. Informowaliśmy, że Balenciaga udostępniła program odsprzedażowy. Podzieliliśmy się też TOP-em września od #ecomersy. Pisaliśmy, że aplikacja mobilna PayPo jest już dostępna dla wszystkich użytkowników i że do zespołu IAI S.A. dołączają Radosław Tyszko i Grzegorz Kruk. Nasi czytelnicy mogli poznać program Mobile Trends for Experts. Wspominaliśmy, że PKO BP pojawił się w świecie metaverse jako pierwszy bank w Polsce. Informowaliśmy też, że powstał nowy portal lifestylowy od TVP – SwipeTo.pl. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat komunikacji graficznej sklepu internetowego (w tym logo, czcionek i kolorów firmowych).

Wyniki Allegro w drugim kwartale i plany na kolejne miesiące

Allegro w kwietniu przejęło dwie czeskie spółki – Mall Group i WE|DO. Teraz firma realizuje ich integrację, a oprócz tego – przyspiesza wzrost przychodów w drugim kwartale ze względu na nadchodzący kryzys gospodarczy.

https://ecomersy.pl/wyniki-allegro-w-drugim-kwartale-i-plany-na-kolejne-miesiace

Jesienna edycja Amazon Prime Day już w październiku

W dniach 11 i 12 października br. odbędzie się specjalne wydarzenie zakupowe organizowane przez firmę Amazon – Ekskluzywne Okazje Amazon Prime Day. Będą mogli z niego skorzystać wyłącznie osoby posiadające subskrypcję Prime. 12 października to również dzień urodzin marketplace’u, który wystartował w Polsce w zeszłym roku.

https://ecomersy.pl/jesienna-edycja-amazon-prime-day-juz-w-pazdzierniku

H&M testuje opłaty za zwroty w sklepie internetowym

Szwedzka marka odzieżowa H&M wprowadza do swojego sklepu internetowego nowe rozwiązanie – opłaty za zwrot produktów. Na razie zostanie przetestowane w kilku krajach, ale na ten moment nie wiadomo, w jakich dokładnie. Firma nie podaje również informacji, ile będzie trzeba zapłacić za oddanie przesyłki.

https://ecomersy.pl/hm-testuje-oplaty-za-zwroty-w-sklepie-internetowym

Czym są mikromomenty i jak wykorzystać ich potencjał?

Rządzi nami kultura nanosekundy. Oczekujemy, że wszystko, czego tylko chcemy, będzie dostępne natychmiast, bez konieczności oczekiwania. Nieustannie szukamy odpowiedzi na nurtujące nas zagadnienia. Poszukiwania prowadzimy w Internecie, zazwyczaj sięgając po smartfon – to najszybszy sposób, jaki znamy.

https://ecomersy.pl/czym-sa-mikromomenty-i-jak-wykorzystac-ich-potencjal

Konto bankowe dla sklepu internetowego. Na co zwrócić uwagę? - wywiad z Mateuszem Zemczakiem, E-Commerce Director, Transactional Banking Department | paynow.pl mBank S.A.

Płatności w sklepie internetowym to temat ważny zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Ich odpowiednie zoptymalizowanie pozwala znacząco zwiększyć liczbę finalizowanych transakcji. Płatności w sklepie internetowym to również obsługa zwrotów. O tym, jak dobrze wybrać bramkę do sklepu internetowego, rozmawiamy z prawdziwym specjalistą w tym temacie. Zapraszamy na wywiad z Mateuszem Zemczakiem, E-Commerce Director, Transactional Banking Department | paynow.pl mBank S.A.

https://ecomersy.pl/konto-bankowe-dla-sklepu-internetowego-na-co-zwrocic-uwage-wywiad-z-mateuszem-zemczakiem-e-commerce-director-transactional-banking-department-paynowpl-mbank-sa

Balenciaga z programem odsprzedażowym

Hiszpańska marka modowa Balenciaga wkracza na rynek second-hand, udostępniając swoim klientom program odsprzedażowy. Dzięki temu wszystkie osoby posiadające ubrania tej firmy będą mogły przekazać je dalej za pośrednictwem specjalnych platform. Balenciaga nie jest pierwszą ekskluzywną marką fashion, która zdecydowała się na taki krok. Niedawno decyzję o przyjmowaniu odzieży vintage ogłosił dom mody Valentino.

https://ecomersy.pl/balenciaga-z-programem-odsprzedazowym

TOP września od #ecomersy!

Jakie teksty opublikowane we wrześniu szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się newsy: na temat tego, że Allegro Protect gwarantuje zwrot pieniędzy przez dwa lata od zakupu oraz że pierwsza Żabka Eko Smart zostanie otwarta w Poznaniu. Naszych czytelników zaciekawiły też wnioski z raportu BlueMedia, dzięki któremu mogli dowiedzieć się, że już niemal 50% Polaków płaci BLIK-iem za zakupy online. We wrześniowej TOP-ce znalazło się miejsce na wywiad z Arkadiuszem Bulcem, Specjalistą ds. Programu Partnerskiego Tpay, na temat metod płatności, które warto wdrożyć w sklepie internetowym. Pisaliśmy również o wynikach konkursu e-Commerce Polska awards. Nasi odbiorcy dowiedzieli się, jakie metody płatności można udostępnić klientom w swoim sklepie internetowym. Wspomnieliśmy też o ułatwieniach dla start upów na platformie Allegro Pay Business i o Allegro Care – nowej opcji zabezpieczenia sprzętów elektronicznych. Naszym czytelnikom przypadł do gustu tekst na temat przyszłości m-commerce i mobile trends w oczach ekspertów. Informowaliśmy także, że w Warszawie otwarto stacjonarny salon Lantre, autoryzowany sklep Apple.

https://ecomersy.pl/top-wrzesnia-od-ecomersy

Aplikacja mobilna PayPo dostępna dla wszystkich użytkowników

Klienci PayPo mogą już korzystać z aplikacji mobilnej! Fintech udostępnił użytkownikom takie opcje, jak potwierdzanie transakcji, sprawdzanie dostępnego limitu zakupowego, robienie zakupów w sklepach stacjonarnych czy spłacanie rat. Aplikację można pobrać w Google Play, App Store i Huawei AppGallery. Od jej komercyjnego startu minął miesiąc, a została pobrana już ponad 100 tys. razy.

https://ecomersy.pl/aplikacja-mobilna-paypo-dostepna-dla-wszystkich-uzytkownikow

Zmiany na stanowiskach IAI S.A. Do zespołu dołączą Radosław Tyszko i Grzegorz Kruk

W październiku tego roku do firmy IAI, która działa w polskim IT od 2000 roku, dołączy dwóch nowych managerów – Radosław Tyszko oraz Grzegorz Kruk. Pierwszy z nich obejmie stanowisko Chief Commercial Officera, a drugi – Vice Presidenta Business Development i M&A.

https://ecomersy.pl/zmiany-na-stanowiskach-iai-sa-do-zespolu-dolacza-radoslaw-tyszko-i-grzegorz-kruk

Warszawa pod znakiem mobile? Znamy już program Mobile Trends for Experts!

Największa polska konferencja poświęcona zagadnieniom mobile w biznesie zbliża się wielkimi krokami. Na stronie 2022.mobiletrends.pl organizatorzy opublikowali już pełną agendę zawierającą ponad 60 merytorycznych prelekcji. Czego możesz się dowiedzieć w trakcie najnowszej edycji Mobile Trends Conference?

https://ecomersy.pl/warszawa-pod-znakiem-mobile-znamy-juz-program-mobile-trends-for-experts

PKO BP w świecie metaverse jako pierwszy bank w Polsce

PKO Bank Polski wszedł do metaverse, przenosząc oddział PKO Rotunda do świata wirtualnego. Jest on teraz dostępny na platformie Decentraland i zostanie wykorzystany do badań w zakresie obecności placówek bankowych w metaświecie oraz tworzenia nowego kanału komunikacji z konsumentami.

https://ecomersy.pl/pko-bp-w-swiecie-metaverse-jako-pierwszy-bank-w-polsce

Nowy portal lifestylowy od TVP – SwipeTo.pl

TVP zdecydowało się na uruchomienie własnego serwisu lifestylowego – SwipeTo.pl. Celem jest dotarcie do młodych odbiorców: przedstawicieli generacji Z. Treści umieszczane na portalu dzielą się na kilka kategorii: filmy i seriale, muzyka, lifestyle, art, sport, społeczeństwo, biznes i technologie oraz gaming.

https://ecomersy.pl/nowy-portal-lifestylowy-od-tvp-swipetopl

#EcomersyBasic #49: Logo, czcionki, kolory firmowe, czyli komunikacja graficzna sklepu internetowego

Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważną kwestią jest identyfikacja wizualna sklepu internetowego. Tak naprawdę to właśnie od jej ustalenia wszystko się zaczyna – budowanie marki, kreowanie indywidualnego wizerunku na tle konkurencji, tworzenie relacji z konsumentami W jej skład wchodzą takie elementy, jak logo, kolory firmowe czy fonty. Bardzo istotną kwestią jest spójność graficzna – wszystko musi do siebie idealnie pasować, a każdy pojedynczy detal powinien kojarzyć się z naszym brandem.

https://ecomersy.pl/ecomesybasic-48-reels-co-musisz-wiedziec-o-krotkich-filmach-na-instagram-i-facebooka

 

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...