Balenciaga z programem odsprzedażowym
Hiszpańska marka modowa Balenciaga wkracza na rynek second-hand, udostępniając swoim klientom program odsprzedażowy. Dzięki temu wszystkie osoby posiadające ubrania tej firmy będą mogły przekazać je dalej za pośrednictwem specjalnych platform. Balenciaga nie jest pierwszą ekskluzywną marką fashion, która zdecydowała się na taki krok. Niedawno decyzję o przyjmowaniu odzieży vintage ogłosił dom mody Valentino.
Jak działa second hand Balenciagi?
Aby przekazać ubrania i akcesoria do odsprzedaży, należy dostarczyć je do jednego z wybranych butików stacjonarnych. Znajdują się one na całym świecie. Modele muszą posiadać metkę Balenciagi. W zamian za to klient otrzymuje specjalny voucher do wykorzystania na stronach partnerskich Reflaunt. Następnie odzież trafia do magazynów Reflaunt, gdzie zostaje poddana ocenie i weryfikacji. Później produkty są fotografowane i wystawiane na jednej z platform sieci: Tradesy, Vestiaire Collective lub Rebelle.
Przyczyny wprowadzenia nowego pomysłu w życie
Balenciaga zamierza w ten sposób włączyć się w politykę zrównoważonego rozwoju, wspierać recykling odzieży i promować ideę drugiego obiegu. Balenciaga Resale ma zachęcić konsumentów do niewyrzucania swoich ubrań, lecz przekazywania ich dalej. CEO marki, Cédric Charbit, jest również inwestorem Reflaunt.
Screen: https://www.balenciaga.com/en-pl