H&M testuje opłaty za zwroty w sklepie internetowym
Szwedzka marka odzieżowa H&M wprowadza do swojego sklepu internetowego nowe rozwiązanie – opłaty za zwrot produktów. Na razie zostanie przetestowane w kilku krajach, ale na ten moment nie wiadomo, w jakich dokładnie. Firma nie podaje również informacji, ile będzie trzeba zapłacić za oddanie przesyłki.
Na razie niewiele wiadomo
Pomysł ten wynika z konieczności znalezienia nowych źródeł oszczędności. Szefowa H&M, Helena Helmersson, zaznacza, że decyzji na temat tego, czy opłaty zostaną wprowadzone na stałe, jeszcze nie podjęto. Wszystko zależy od reakcji konsumentów. Spółka nie wyznaczyła tez dokładnego czasu na przeprowadzenie testów. Warto pamiętać, że zwroty w sklepach stacjonarnych pozostaną bezpłatne.
Gorsze wyniki grupy H&M
W ostatnich trzech kwartałach grupa H&M osiągnęła 13-procentowy wzrost sprzedaży – do ponad 161 mld koron szwedzkich, jednak zysk operacyjny zmniejszył się z 9 mld do 6,35 mld koron, natomiast zysk netto spadł z 6,39 do 4,43 mld koron. W ciągu minionych 12 miesięcy kurs akcji H&M na szwedzkiej giełdzie zmniejszył się o ponad 40%.