Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

H&M testuje opłaty za zwroty w sklepie internetowym

2022.10.04

Szwedzka marka odzieżowa H&M wprowadza do swojego sklepu internetowego nowe rozwiązanie – opłaty za zwrot produktów. Na razie zostanie przetestowane w kilku krajach, ale na ten moment nie wiadomo, w jakich dokładnie. Firma nie podaje również informacji, ile będzie trzeba zapłacić za oddanie przesyłki.

Na razie niewiele wiadomo

Pomysł ten wynika z konieczności znalezienia nowych źródeł oszczędności. Szefowa H&M, Helena Helmersson, zaznacza, że decyzji na temat tego, czy opłaty zostaną wprowadzone na stałe, jeszcze nie podjęto. Wszystko zależy od reakcji konsumentów. Spółka nie wyznaczyła tez dokładnego czasu na przeprowadzenie testów. Warto pamiętać, że zwroty w sklepach stacjonarnych pozostaną bezpłatne.

Gorsze wyniki grupy H&M

W ostatnich trzech kwartałach grupa H&M osiągnęła 13-procentowy wzrost sprzedaży – do ponad 161 mld koron szwedzkich, jednak zysk operacyjny zmniejszył się z 9 mld do 6,35 mld koron, natomiast zysk netto spadł z 6,39 do 4,43 mld koron. W ciągu minionych 12 miesięcy kurs akcji H&M na szwedzkiej giełdzie zmniejszył się o ponad 40%.

H&M
Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...