Wyniki Allegro w drugim kwartale i plany na kolejne miesiące
Allegro w kwietniu przejęło dwie czeskie spółki – Mall Group i WE|DO. Teraz firma realizuje ich integrację, a oprócz tego – przyspiesza wzrost przychodów w drugim kwartale ze względu na nadchodzący kryzys gospodarczy.
Sukcesy w drugim kwartale
Jak podaje Allegro, wartość sprzedaży brutto (GMV) przyspieszyła wzrost do 16% rdr., osiągając poziom 12,1 mld PLN w drugim kwartale dla polskiej części biznesu. Na platformie cały czas pojawia się coraz więcej ofert, a zainteresowanie klientów nie maleje. Z kolei liczba kupujących w tym okresie zwiększyła się do 13,6 mln (o 2,1% rdr.), a średnie GMV na jednego aktywnego kupującego wzrosło do 3 350 PLN (o 13,9% rdr.). Wskaźnik zadowolenia klientów (NPS) zwiększył się do 82 – jest to najwyższy wynik w branży. Przychody polskiej części grupy wzrosły o 22,3% rdr. – do 1,6 mld PLN. Allegro zakłada wzrost GMV w przedziale 15-17%, wzrost przychodów na poziomie 23-26% i wzrost skorygowanej EBITDA o 10-12% rdr. na cały rok dla polskiej działalności.
Allegro cały czas się rozwija
Pierwsi polscy sprzedawcy rozpoczęli handel na mall.cz, a pierwsi czescy sprzedawcy – na allegro.pl. GMV Grupy Mall w modelu marketplace osiągnął w drugim kwartale wynik wyższy o 53,6% rdr. Allegro.com udostępniło już czeską wersję platformy, a w przyszłym roku marketplace zostanie poddany integracji w Europie Środkowo-Wschodniej. W drugim kwartale na Allegro zadebiutowało ponad 200 nowych marek, takich jak Honda, Ziaja czy Yamaha. W czerwcu uruchomione zostało Allegro Days, czyli cykliczny festiwal promocji. W Polsce działają już 2 tys. zielonych automatów Allegro One box.