Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wyniki Allegro w drugim kwartale i plany na kolejne miesiące

2022.10.03

Allegro w kwietniu przejęło dwie czeskie spółki – Mall Group i WE|DO. Teraz firma realizuje ich integrację, a oprócz tego – przyspiesza wzrost przychodów w drugim kwartale ze względu na nadchodzący kryzys gospodarczy.

Sukcesy w drugim kwartale

Jak podaje Allegro, wartość sprzedaży brutto (GMV) przyspieszyła wzrost do 16% rdr., osiągając poziom 12,1 mld PLN w drugim kwartale dla polskiej części biznesu. Na platformie cały czas pojawia się coraz więcej ofert, a zainteresowanie klientów nie maleje. Z kolei liczba kupujących w tym okresie zwiększyła się do 13,6 mln (o 2,1% rdr.), a średnie GMV na jednego aktywnego kupującego wzrosło do 3 350 PLN (o 13,9% rdr.). Wskaźnik zadowolenia klientów (NPS) zwiększył się do 82 – jest to najwyższy wynik w branży. Przychody polskiej części grupy wzrosły o 22,3% rdr. – do 1,6 mld PLN. Allegro zakłada wzrost GMV w przedziale 15-17%, wzrost przychodów na poziomie 23-26% i wzrost skorygowanej EBITDA o 10-12% rdr. na cały rok dla polskiej działalności.

Allegro cały czas się rozwija

Pierwsi polscy sprzedawcy rozpoczęli handel na mall.cz, a pierwsi czescy sprzedawcy – na allegro.pl. GMV Grupy Mall w modelu marketplace osiągnął w drugim kwartale wynik wyższy o 53,6% rdr. Allegro.com udostępniło już czeską wersję platformy, a w przyszłym roku marketplace zostanie poddany integracji w Europie Środkowo-Wschodniej. W drugim kwartale na Allegro zadebiutowało ponad 200 nowych marek, takich jak Honda, Ziaja czy Yamaha. W czerwcu uruchomione zostało Allegro Days, czyli cykliczny festiwal promocji. W Polsce działają już 2 tys. zielonych automatów Allegro One box.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...