Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

Wyniki Allegro w drugim kwartale i plany na kolejne miesiące

2022.10.03

Allegro w kwietniu przejęło dwie czeskie spółki – Mall Group i WE|DO. Teraz firma realizuje ich integrację, a oprócz tego – przyspiesza wzrost przychodów w drugim kwartale ze względu na nadchodzący kryzys gospodarczy.

Sukcesy w drugim kwartale

Jak podaje Allegro, wartość sprzedaży brutto (GMV) przyspieszyła wzrost do 16% rdr., osiągając poziom 12,1 mld PLN w drugim kwartale dla polskiej części biznesu. Na platformie cały czas pojawia się coraz więcej ofert, a zainteresowanie klientów nie maleje. Z kolei liczba kupujących w tym okresie zwiększyła się do 13,6 mln (o 2,1% rdr.), a średnie GMV na jednego aktywnego kupującego wzrosło do 3 350 PLN (o 13,9% rdr.). Wskaźnik zadowolenia klientów (NPS) zwiększył się do 82 – jest to najwyższy wynik w branży. Przychody polskiej części grupy wzrosły o 22,3% rdr. – do 1,6 mld PLN. Allegro zakłada wzrost GMV w przedziale 15-17%, wzrost przychodów na poziomie 23-26% i wzrost skorygowanej EBITDA o 10-12% rdr. na cały rok dla polskiej działalności.

Allegro cały czas się rozwija

Pierwsi polscy sprzedawcy rozpoczęli handel na mall.cz, a pierwsi czescy sprzedawcy – na allegro.pl. GMV Grupy Mall w modelu marketplace osiągnął w drugim kwartale wynik wyższy o 53,6% rdr. Allegro.com udostępniło już czeską wersję platformy, a w przyszłym roku marketplace zostanie poddany integracji w Europie Środkowo-Wschodniej. W drugim kwartale na Allegro zadebiutowało ponad 200 nowych marek, takich jak Honda, Ziaja czy Yamaha. W czerwcu uruchomione zostało Allegro Days, czyli cykliczny festiwal promocji. W Polsce działają już 2 tys. zielonych automatów Allegro One box.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...