TOP ROKU 2022
Jakie teksty opublikowane w roku 2022 szczególnie zainteresowały naszych odbiorców? Dużą popularnością cieszyły się wywiady: z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence, na temat SEO w sklepie internetowym, z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind, na temat budowania aplikacji mobilnych dla e-commerce, które są przyjazne klientom, oraz z Joanną Kwiatkowską Vice CEO, CTO, Head of e-Commerce oraz co-founderka marki Kubota, na temat marki Kubota. W TOP-ie na rok 2022 znalazło się też miejsce na newsy: na temat internatywnych robotów sieci Carrefour, Kerfusiów, nowej kolekcji DeeZee tworzonej we współpracy z Roxie Węgiel, na temat Allegro Protect i gwarancji zwrotu pieniędzy przez dwa lata od zakupu, zmianie Hebe.pl w marketplace oraz One Box by Allegro. Naszym czytelnikom spodobał się także tekst na temat analizy SWOT w sklepie internetowym. Duże zainteresowanie zdobył artykuł o integracji e-sklepu z bramkami płatności.
Analiza SWOT – poznaj mocne i słabe strony e-sklepu
Czym jest analiza SWOT? Skrót ten pochodzi od słów Strengths, Weaknesses, Opportunities i Threats, które oznaczają: mocne strony, słabe strony, szanse oraz zagrożenia. Dzięki niej można przeprowadzić wewnętrzne badanie danego przedsiębiorstwa i ocenić jego działania pod kątem ogólnej efektywności. Znając wynik, warto poddać optymalizacji strategię prowadzenia firmy albo opracować całkiem nowy plan strategiczny. Zostań z nami, a wprowadzimy Cię w szczegóły.
https://ecomersy.pl/analiza-swot-poznaj-mocne-i-slabe-strony-e-sklepu
Nowość w sklepach sieci Carrefour – interaktywne roboty, Kerfusie
Carrefour we współpracy z PepsiCo rozpoczął w Polsce pilotażowy program promocyjny. W sklepach spożywczych pojawiły się nowoczesne, samojezdne eRoboty – Kerfusie. Mają one nawiązywać kontakt z klientami i sprawić, że zakupy staną się bardziej atrakcyjne.
https://ecomersy.pl/nowosc-w-sklepach-sieci-carrefour-interaktywne-roboty-kerfusie
SEO w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać? - Wywiad z Pawłem Gontarkiem, CEO Zgred & Semgence
Jak promować sklep internetowy? Wykorzystaj SEO! Garść informacji, które pomogą udoskonalić Twój e-commerce znajdziesz w wywiadzie z Pawłem Gontarkiem — CEO Zgred & Semgence, pt. „SEO w sklepie internetowym. Jak się do tego zabrać?”. To świetny materiał dla wszystkich, którzy chcą być lepiej widoczni i nie wiedzą jak się do tego zabrać.
Nowa kolekcja DeeZee tworzona we współpracy z Roxie Węgiel
Marka DeeZee podjęła współpracę z Roksaną Węgiel, popularną polską gwiazdą show-biznesu, która występuje pod pseudonimem Roxie Węgiel. Stworzona została autorska kolekcja kapsułowa zawierająca buty, torebki, plecaki oraz akcesoria do telefonu. Dodatki mają być noszone w sezonie jesienno-zimowym.
https://ecomersy.pl/nowa-kolekcja-deezee-powstala-we-wspolpracy-z-roxie-wegiel
Jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom? - wywiad z Pawłem Wasilewskim, Head of Solutions w Future Mind
Większość kupujących przegląda oferty sklepów internetowych na smartfonach. Robimy to nie tylko w domu, ale również w podróży czy w poczekalni. Aplikacje mobilne stale zyskują na popularności, jako narzędzie, które pozwala jeszcze łatwiej korzystać z funkcjonalności e-commerce. O to „Jak budować aplikacje mobilne dla e-commerce, które są przyjazne klientom?” – zapytaliśmy Pawła Wasilewskiego, Head of Solutions w Future Mind.
Allegro Protect gwarantuje zwrot pieniędzy przez dwa lata od zakupu
Dotychczasowy Program Ochrony Kupujących na Allegro nosi teraz nazwę Allegro Protect. Zakłada on, że kupujący otrzymają zwrot wydanych środków w ciągu 48 godzin – i to przez dwa lata od dokonania zakupu. Kwota rekompensaty natomiast wzrosła do 20 tys. zł.
https://ecomersy.pl/allegro-protect-gwarantuje-zwrot-pieniedzy-przez-dwa-lata-od-zakupu
Kubota to nie klapki, to styl życia. Wywiad z Joanną Kwiatkowską Vice CEO, CTO, Head of e-Commerce oraz co-founderka marki Kubota
Kubota to jedna z najlepiej rozpoznawalnych marek w Polsce. Piankowe klapki w ciągu kilku lat ewoluowały w produkt, który budzi pożądanie i świetnie odnajduje się w casualowych stylizacjach. Kto stoi za sukcesem Kubota? O przepis na to, jak podbić e-commerce zapytaliśmy Joannę Kwiatkowską – Vice CEO, CTO, Head of e-Commerce oraz co-founderkę tej marki.
Sprawdź, z jakimi bramkami płatności możesz zintegrować swój sklep internetowy
Niedawno pisaliśmy o tym, z jakimi operatorami przesyłek można współpracować, prowadząc własny sklep internetowy. Dzisiaj chcielibyśmy przedstawić pokrótce zestawienie najważniejszych firm oferujących szybkie płatności online. W obecnych czasach trudno sobie wyobrazić sprawnie funkcjonujący biznes online, który nie proponowałby takiego rozwiązania. Klienci chcą płacić szybko, bezawaryjnie i bezpiecznie.
https://ecomersy.pl/sprawdz-z-jakimi-bramkami-platnosci-mozesz-zintegrowac-swoj-sklep-internetowy
Hebe.pl zmienia się w marketplace
Sklep internetowy hebe.pl zostanie rozszerzony do marketplace’u – w jego ofercie pojawią się produkty od zewnętrznych dostawców, oznaczone znakiem Hebe Partner. Jest to najnowszy projekt popularnej sieci drogeryjnej.
https://ecomersy.pl/hebepl-zmienia-sie-w-marketplace
One Box by Allegro – automat, do którego można oddawać kartony
Allegro uruchamia pierwszy automat paczkowy o nazwie One Box, który posiada pilotażową funkcję #JeszczeRaz. Można do niego oddawać kartonowe opakowania. Firma chce w ten sposób zachęcić klientów do udziału w zamkniętym obiegu paczek.
https://ecomersy.pl/one-box-by-allegro-automat-do-ktorego-mozna-oddawac-kartony
TOP 3 grudnia 2022
Dodatkowo, w grudniu 2022 najchętniej czytane były następujące trzy teksty: o płatnościach odroczonych w PKO BP, unikalnej propozycji sprzedaży i zmianach w Allegro Pay.
„PKO Płacę później” – płatności odroczone PKO BP
PKO Bank Polski zdecydował się na wprowadzenie usługi „PKO Płacę później”, czyli możliwości dokonania spłaty swoich zakupów po 30 dniach. Jest to odpowiedź na rosnące zainteresowanie systemem BNPL (ang. Buy Now, Pay Later).
https://ecomersy.pl/pko-place-pozniej-platnosci-odroczone-pko-bp
Czym jest unikalna propozycja sprzedaży i dlaczego musisz ją mieć?
Wysoka jakość? Atrakcyjne ceny? Darmowa wysyłka? Brzmi dobrze, ale… nie wystarczy. Gdy konkurujesz z innymi e-biznesami o klienta, musisz wziąć pod uwagę to, że ma on w zasięgu ręki mnóstwo podobnych ofert. By przyciągnąć go do siebie, musisz zaoferować coś więcej – coś, co wyróżni Twój produkt lub usługę spośród nich. Tym czymś jest USP, czyli unikalna propozycja sprzedaży.
https://ecomersy.pl/czym-jest-unikalna-propozycja-sprzedazy-i-dlaczego-musisz-ja-miec
Zmiany w Allegro Pay. Na klientów czekać będą nowe opcje
Allegro Pay będzie oferować nowe usługi – w planach spółki jest zawarcie umowy z Aion Bankiem. W tym celu podpisano tzw. term sheet, czyli dokument, w którym znajdują się warunki przyszłej umowy.
https://ecomersy.pl/zmiany-w-allegro-pay-na-klientow-czekac-beda-nowe-opcje