Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

TOP marca 2022

2022.04.05

Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych czytelników? Były to przede wszystkim artykuły z serii Ecomersy Basic: na temat znaczenia outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce, fulfilmentu oraz reklamy sklepu na Tik-Toku. Oprócz tego, dużą popularnością cieszył się tekst, w którym opisywaliśmy, czym jest kod EAN, i dlaczego ma znaczenie. Zastanawialiśmy się też, czy czekają nas spadki, i śledzliliśmy prognozy dla e-commerce. Naszych odbiorców zaciekawiła też kwestia powrotu aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie i skala oszustw w social mediach. W TOP marca znalazło się też miejsce na tekst o konieczności pożegnania się Rosji z zachodnimi koncernami i o reakcjach największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie. Pisaliśmy też o rosnącej liczbie sklepów online w Polsce, których jest już 250 tysięcy.

Czym jest kod EAN i dlaczego ma znaczenie?


Na pewno słyszałeś o kodzie EAN, nawet jeżeli jeszcze o tym nie wiesz. Najprościej mówiąc, jest to kod kreskowy. Skrót pochodzi od angielskiego wyrażenia European Article Number (Europejski Kod Towarowy). Został wprowadzony w 1977 roku, a w 2005 roku – scalony z kodem UPC (który powstał jako pierwszy), zmieniając nazwę na GTIN (Global Trade Item Number).

https://ecomersy.pl/czym-jest-kod-ean-i-dlaczego-ma-znaczenie

Czy czekają nas spadki? Śledzimy prognozy dla e-commerce

Od dawna pisaliśmy o tym, że branża e-commerce w Polsce radzi sobie coraz lepiej. Eksperci przewidują nawet dwucyfrowy wzrost. Obecna sytuacja w Ukrainie wiąże się jednak z dużą dozą niepewności, opóźnieniami i zwiększeniem kosztów.

https://ecomersy.pl/czy-czekaja-nas-spadki-sledzimy-prognozy-dla-e-commerce

Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Czy słyszałeś kiedyś o podziale marketingu na outbound i inbound? Te dwa rodzaje bywają nazywane też marketingiem wychodzącym oraz przychodzącym. Na wstępie warto wspomnieć, że powyższa klasyfikacja nie jest jednoznaczna, a cechy obu typów mogą na siebie nachodzić. Wszystko sprowadza się do jednego: dotarcia do klienta, a następnie pozyskania jego uwagi. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o outbound i inbound marketingu.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-19-znaczenie-outbound-i-inbound-marketingu-dla-branzy-e-commerce

Jaka jest skala oszustw w social mediach?

Jeżeli chodzi o oszustwa w Internecie, sytuacja wcale się nie poprawia. Mogłoby się wydawać, że świadomość rośnie, ale równocześnie rozwijają się umiejętności hakerów. Jednym z bardziej popularnych narzędzi cyberprzestępców stały się media społecznościowe. To właśnie tam odnotowano ¼ oszustw. Dlaczego właśnie one?

https://ecomersy.pl/jak-jest-skala-oszustw-w-social-mediach

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.

https://ecomersy.pl/rosja-musi-pozegnac-sie-z-zachodnimi-koncernami

Reakcje największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie

Dzisiaj mija tydzień od wybuchu wojny na terytorium Ukrainy. Żyjemy jednak w czasach, w których walki odbywają się nie tylko na froncie, ale również w Internecie. Co to właściwie oznacza? Wiele osób mówi o wojnie dezinformacyjnej, jednak firmy-giganci mogą wywrzeć też pozytywny wpływ na obecną sytuację.

https://ecomersy.pl/reakcje-najwiekszych-portali-spolecznosciowych-na-wojne-w-ukrainie

250 tys. e-sklepów w Polsce. Liczby cały czas rosną

Z raportu KRS wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat aż 178 tys. firm zdecydowało się na dodanie do swojej głównej działalności kodu branżowego oznaczającego sprzedaż online. 70% z nich (120 tys.) podjęło ten krok w 2021 roku. Na rynku jest obecnie 52,6 tys. biznesów, które od początku prowadziły internetową działalność.

https://ecomersy.pl/250-tys-sklepow-e-commerce-w-polsce-liczby-caly-czas-sie-zwiekszaja

Powrót aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie

Od kilku tygodni możemy obserwować, jak wojna za wschodnią granicą wpływa na dotychczas nam znane życie. Jednym z jego elementów jest robienie zakupów. Zauważyliśmy, że działania marketingowe uległy poważnym zmianom – na początku lutego gwałtownie zmalały, jednak mniej więcej na początku marca trend ten został odwrócony. Znowu urosła liczba aktywnych reklam, chociaż do mniejszego poziomu niż przed wojną. Szczegółowe dane znamy z raportu przeprowadzonego przez Sotrendera w oparciu o ponad 100 tys. reklam polskich podmiotów w okresie 10.02.-07.03.2022.

https://ecomersy.pl/powrot-aktywnosci-branzy-reklamowej-po-miesiacu-wojny-w-ukrainie

Ecomersy Basic #20: Czym jest fulfilment?

Być może obiło Ci się o uszy pojęcie fulfilment. Zastanawiałeś się kiedyś, co to znaczy i w jaki sposób łączy się z rynkiem e-commerce? Wszystko Ci wyjaśnimy! Fulfilment to całkowita realizacja procesu zamówienia przez zewnętrzną firmę. Mówimy tutaj o spakowaniu przesyłki, wysłaniu jej i dostarczeniu klientowi. Zajmują się nim przede wszystkim przedsiębiorstwa związane z logistyką.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-20-czym-jest-fulfilment

Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy Instagram. O wszystkim Ci opowiemy!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-21-reklama-sklepu-na-tik-toku

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.