Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

TOP marca 2022

Wtorek, 5 Kwiecień 2022

Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych czytelników? Były to przede wszystkim artykuły z serii Ecomersy Basic: na temat znaczenia outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce, fulfilmentu oraz reklamy sklepu na Tik-Toku. Oprócz tego, dużą popularnością cieszył się tekst, w którym opisywaliśmy, czym jest kod EAN, i dlaczego ma znaczenie. Zastanawialiśmy się też, czy czekają nas spadki, i śledzliliśmy prognozy dla e-commerce. Naszych odbiorców zaciekawiła też kwestia powrotu aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie i skala oszustw w social mediach. W TOP marca znalazło się też miejsce na tekst o konieczności pożegnania się Rosji z zachodnimi koncernami i o reakcjach największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie. Pisaliśmy też o rosnącej liczbie sklepów online w Polsce, których jest już 250 tysięcy.

Czym jest kod EAN i dlaczego ma znaczenie?


Na pewno słyszałeś o kodzie EAN, nawet jeżeli jeszcze o tym nie wiesz. Najprościej mówiąc, jest to kod kreskowy. Skrót pochodzi od angielskiego wyrażenia European Article Number (Europejski Kod Towarowy). Został wprowadzony w 1977 roku, a w 2005 roku – scalony z kodem UPC (który powstał jako pierwszy), zmieniając nazwę na GTIN (Global Trade Item Number).

https://ecomersy.pl/czym-jest-kod-ean-i-dlaczego-ma-znaczenie

Czy czekają nas spadki? Śledzimy prognozy dla e-commerce

Od dawna pisaliśmy o tym, że branża e-commerce w Polsce radzi sobie coraz lepiej. Eksperci przewidują nawet dwucyfrowy wzrost. Obecna sytuacja w Ukrainie wiąże się jednak z dużą dozą niepewności, opóźnieniami i zwiększeniem kosztów.

https://ecomersy.pl/czy-czekaja-nas-spadki-sledzimy-prognozy-dla-e-commerce

Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Czy słyszałeś kiedyś o podziale marketingu na outbound i inbound? Te dwa rodzaje bywają nazywane też marketingiem wychodzącym oraz przychodzącym. Na wstępie warto wspomnieć, że powyższa klasyfikacja nie jest jednoznaczna, a cechy obu typów mogą na siebie nachodzić. Wszystko sprowadza się do jednego: dotarcia do klienta, a następnie pozyskania jego uwagi. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o outbound i inbound marketingu.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-19-znaczenie-outbound-i-inbound-marketingu-dla-branzy-e-commerce

Jaka jest skala oszustw w social mediach?

Jeżeli chodzi o oszustwa w Internecie, sytuacja wcale się nie poprawia. Mogłoby się wydawać, że świadomość rośnie, ale równocześnie rozwijają się umiejętności hakerów. Jednym z bardziej popularnych narzędzi cyberprzestępców stały się media społecznościowe. To właśnie tam odnotowano ¼ oszustw. Dlaczego właśnie one?

https://ecomersy.pl/jak-jest-skala-oszustw-w-social-mediach

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.

https://ecomersy.pl/rosja-musi-pozegnac-sie-z-zachodnimi-koncernami

Reakcje największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie

Dzisiaj mija tydzień od wybuchu wojny na terytorium Ukrainy. Żyjemy jednak w czasach, w których walki odbywają się nie tylko na froncie, ale również w Internecie. Co to właściwie oznacza? Wiele osób mówi o wojnie dezinformacyjnej, jednak firmy-giganci mogą wywrzeć też pozytywny wpływ na obecną sytuację.

https://ecomersy.pl/reakcje-najwiekszych-portali-spolecznosciowych-na-wojne-w-ukrainie

250 tys. e-sklepów w Polsce. Liczby cały czas rosną

Z raportu KRS wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat aż 178 tys. firm zdecydowało się na dodanie do swojej głównej działalności kodu branżowego oznaczającego sprzedaż online. 70% z nich (120 tys.) podjęło ten krok w 2021 roku. Na rynku jest obecnie 52,6 tys. biznesów, które od początku prowadziły internetową działalność.

https://ecomersy.pl/250-tys-sklepow-e-commerce-w-polsce-liczby-caly-czas-sie-zwiekszaja

Powrót aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie

Od kilku tygodni możemy obserwować, jak wojna za wschodnią granicą wpływa na dotychczas nam znane życie. Jednym z jego elementów jest robienie zakupów. Zauważyliśmy, że działania marketingowe uległy poważnym zmianom – na początku lutego gwałtownie zmalały, jednak mniej więcej na początku marca trend ten został odwrócony. Znowu urosła liczba aktywnych reklam, chociaż do mniejszego poziomu niż przed wojną. Szczegółowe dane znamy z raportu przeprowadzonego przez Sotrendera w oparciu o ponad 100 tys. reklam polskich podmiotów w okresie 10.02.-07.03.2022.

https://ecomersy.pl/powrot-aktywnosci-branzy-reklamowej-po-miesiacu-wojny-w-ukrainie

Ecomersy Basic #20: Czym jest fulfilment?

Być może obiło Ci się o uszy pojęcie fulfilment. Zastanawiałeś się kiedyś, co to znaczy i w jaki sposób łączy się z rynkiem e-commerce? Wszystko Ci wyjaśnimy! Fulfilment to całkowita realizacja procesu zamówienia przez zewnętrzną firmę. Mówimy tutaj o spakowaniu przesyłki, wysłaniu jej i dostarczeniu klientowi. Zajmują się nim przede wszystkim przedsiębiorstwa związane z logistyką.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-20-czym-jest-fulfilment

Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy Instagram. O wszystkim Ci opowiemy!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-21-reklama-sklepu-na-tik-toku

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...