Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

TOP marca 2022

2022.04.05

Jakie teksty opublikowane w marcu szczególnie zainteresowały naszych czytelników? Były to przede wszystkim artykuły z serii Ecomersy Basic: na temat znaczenia outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce, fulfilmentu oraz reklamy sklepu na Tik-Toku. Oprócz tego, dużą popularnością cieszył się tekst, w którym opisywaliśmy, czym jest kod EAN, i dlaczego ma znaczenie. Zastanawialiśmy się też, czy czekają nas spadki, i śledzliliśmy prognozy dla e-commerce. Naszych odbiorców zaciekawiła też kwestia powrotu aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie i skala oszustw w social mediach. W TOP marca znalazło się też miejsce na tekst o konieczności pożegnania się Rosji z zachodnimi koncernami i o reakcjach największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie. Pisaliśmy też o rosnącej liczbie sklepów online w Polsce, których jest już 250 tysięcy.

Czym jest kod EAN i dlaczego ma znaczenie?


Na pewno słyszałeś o kodzie EAN, nawet jeżeli jeszcze o tym nie wiesz. Najprościej mówiąc, jest to kod kreskowy. Skrót pochodzi od angielskiego wyrażenia European Article Number (Europejski Kod Towarowy). Został wprowadzony w 1977 roku, a w 2005 roku – scalony z kodem UPC (który powstał jako pierwszy), zmieniając nazwę na GTIN (Global Trade Item Number).

https://ecomersy.pl/czym-jest-kod-ean-i-dlaczego-ma-znaczenie

Czy czekają nas spadki? Śledzimy prognozy dla e-commerce

Od dawna pisaliśmy o tym, że branża e-commerce w Polsce radzi sobie coraz lepiej. Eksperci przewidują nawet dwucyfrowy wzrost. Obecna sytuacja w Ukrainie wiąże się jednak z dużą dozą niepewności, opóźnieniami i zwiększeniem kosztów.

https://ecomersy.pl/czy-czekaja-nas-spadki-sledzimy-prognozy-dla-e-commerce

Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Czy słyszałeś kiedyś o podziale marketingu na outbound i inbound? Te dwa rodzaje bywają nazywane też marketingiem wychodzącym oraz przychodzącym. Na wstępie warto wspomnieć, że powyższa klasyfikacja nie jest jednoznaczna, a cechy obu typów mogą na siebie nachodzić. Wszystko sprowadza się do jednego: dotarcia do klienta, a następnie pozyskania jego uwagi. Sprawdź, co powinieneś wiedzieć o outbound i inbound marketingu.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-19-znaczenie-outbound-i-inbound-marketingu-dla-branzy-e-commerce

Jaka jest skala oszustw w social mediach?

Jeżeli chodzi o oszustwa w Internecie, sytuacja wcale się nie poprawia. Mogłoby się wydawać, że świadomość rośnie, ale równocześnie rozwijają się umiejętności hakerów. Jednym z bardziej popularnych narzędzi cyberprzestępców stały się media społecznościowe. To właśnie tam odnotowano ¼ oszustw. Dlaczego właśnie one?

https://ecomersy.pl/jak-jest-skala-oszustw-w-social-mediach

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.

https://ecomersy.pl/rosja-musi-pozegnac-sie-z-zachodnimi-koncernami

Reakcje największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie

Dzisiaj mija tydzień od wybuchu wojny na terytorium Ukrainy. Żyjemy jednak w czasach, w których walki odbywają się nie tylko na froncie, ale również w Internecie. Co to właściwie oznacza? Wiele osób mówi o wojnie dezinformacyjnej, jednak firmy-giganci mogą wywrzeć też pozytywny wpływ na obecną sytuację.

https://ecomersy.pl/reakcje-najwiekszych-portali-spolecznosciowych-na-wojne-w-ukrainie

250 tys. e-sklepów w Polsce. Liczby cały czas rosną

Z raportu KRS wynika, że w ciągu ostatnich pięciu lat aż 178 tys. firm zdecydowało się na dodanie do swojej głównej działalności kodu branżowego oznaczającego sprzedaż online. 70% z nich (120 tys.) podjęło ten krok w 2021 roku. Na rynku jest obecnie 52,6 tys. biznesów, które od początku prowadziły internetową działalność.

https://ecomersy.pl/250-tys-sklepow-e-commerce-w-polsce-liczby-caly-czas-sie-zwiekszaja

Powrót aktywności branży reklamowej po miesiącu wojny w Ukrainie

Od kilku tygodni możemy obserwować, jak wojna za wschodnią granicą wpływa na dotychczas nam znane życie. Jednym z jego elementów jest robienie zakupów. Zauważyliśmy, że działania marketingowe uległy poważnym zmianom – na początku lutego gwałtownie zmalały, jednak mniej więcej na początku marca trend ten został odwrócony. Znowu urosła liczba aktywnych reklam, chociaż do mniejszego poziomu niż przed wojną. Szczegółowe dane znamy z raportu przeprowadzonego przez Sotrendera w oparciu o ponad 100 tys. reklam polskich podmiotów w okresie 10.02.-07.03.2022.

https://ecomersy.pl/powrot-aktywnosci-branzy-reklamowej-po-miesiacu-wojny-w-ukrainie

Ecomersy Basic #20: Czym jest fulfilment?

Być może obiło Ci się o uszy pojęcie fulfilment. Zastanawiałeś się kiedyś, co to znaczy i w jaki sposób łączy się z rynkiem e-commerce? Wszystko Ci wyjaśnimy! Fulfilment to całkowita realizacja procesu zamówienia przez zewnętrzną firmę. Mówimy tutaj o spakowaniu przesyłki, wysłaniu jej i dostarczeniu klientowi. Zajmują się nim przede wszystkim przedsiębiorstwa związane z logistyką.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-20-czym-jest-fulfilment

Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy Instagram. O wszystkim Ci opowiemy!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-21-reklama-sklepu-na-tik-toku

Polecamy