Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Reakcje największych portali społecznościowych na wojnę w Ukrainie

Czwartek, 3 Marzec 2022

Dzisiaj mija tydzień od wybuchu wojny na terytorium Ukrainy. Żyjemy jednak w czasach, w których walki odbywają się nie tylko na froncie, ale również w Internecie. Co to właściwie oznacza? Wiele osób mówi o wojnie dezinformacyjnej, jednak firmy-giganci mogą wywrzeć też pozytywny wpływ na obecną sytuację.

Działania podjęte przez firmę Meta

Największe portale społecznościowe mogą służyć zarówno dobrym, jak i złym celom. Nierzadko przyczyniają się do rozpowszechniania fałszywych informacji. Facebook zdecydował się więcej na oznaczanie fake newsów specjalnymi etykietami (rozwiązanie to zostało wprowadzone w życie już wcześniej). Ostatnio Meta zablokowała i poddała demonetyzacji reklamy pochodzące z rosyjskich mediów państwowych. Z kolei z bloga możemy się dowiedzieć, że firma współpracuje z ukraińskim rządem, stworzyła nawet odpowiednie centrum operacyjne, aby reagować na problemy w czasie rzeczywistym. Ukraińscy użytkownicy zyskali też możliwość łatwego blokowania profili, które ich zdaniem naruszają bezpieczeństwo. Wyłączona została opcja przeglądania i wyszukiwania list znajomych.

Instagram i WhatsApp

Z kolei Instagram daje Ukraińcom wskazówki, jak mogą zabezpieczyć się w Internecie. Po pierwsze, powinni zmienić swoje ustawienia profili z publicznych na prywatne (jest to możliwe też na Facebooku). Pojawiły się też oznaczenia, dzięki którym wiadomo, że dane konto jest kontrolowane przez Rosję. Natomiast na WhatsApp wprowadzona została opcja wysyłania znikających wiadomości (dostępna też na Messengerze). Meta współpracuje też z organizacjami pozarządowymi i organizacjami społeczeństwa obywatelskiego. To bardzo istotne działania, jako że dezinformacja może przynieść naprawdę negatywne skutki.

Jakie zmiany wprowadza Google?

Google postanowiło wprowadzić zmiany w swoich Mapach. Na razie nie można odczytywać tymczasowych danych na temat ruchu na żywo, głównie dlatego, że te informacje mogłyby przydać się rosyjskiej armii. Gigant ograniczył też mieszkańcom Ukrainy dostęp do rosyjskich mediów. Zmniejszone zostały możliwości zarabiania na paru rosyjskich kanałach na YouTube. Z serwisu zniknęły kanały państwowe, a zasięgi filmów ograniczono, co nie spodobało się rosyjskim władzom. Jeżeli zaś chodzi o Twittera, na portalu wyłączono reklamy w Rosji i Ukrainie. Moderatorzy mają regularnie przeglądać profile, które rzekomo udostępniają szkodliwe treści. Wiemy jednak, że TikTok nie podjął żadnych działań – mimo swojej popularności, zwłaszcza wśród młodzieży. Powodem może być pochodzenie aplikacji, która powstała w Chinach. Kraj ten stoi po stronie Rosji.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...