Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ecomersy Basic #20: Czym jest fulfilment?

Piątek, 18 Marzec 2022

Być może obiło Ci się o uszy pojęcie fulfilment. Zastanawiałeś się kiedyś, co to znaczy i w jaki sposób łączy się z rynkiem e-commerce? Wszystko Ci wyjaśnimy! Fulfilment to całkowita realizacja procesu zamówienia przez zewnętrzną firmę. Mówimy tutaj o spakowaniu przesyłki, wysłaniu jej i dostarczeniu klientowi. Zajmują się nim przede wszystkim przedsiębiorstwa związane z logistyką.

Dlaczego warto postawić na fulfilment?

Fulfilment może okazać się dobrym pomysłem z kilku względów. Korzysta z niego wiele internetowych biznesów, którym zależy na oszczędzeniu czasu oraz pieniędzy, a przy tym – na szybkim rozwoju. Organizacja logistyczna bywa ogromnym wyzwaniem, dlatego właśnie część przedsiębiorców decyduje się na skorzystanie z usług specjalistów. Zewnętrznym firmom można zlecić całkowitą bądź częściową obsługę zamówienia. Mają one nie tylko własne magazyny, ale przede wszystkim zasoby, by zająć się Twoim towarem. Jak wiemy, w Polsce pojawia się coraz więcej sklepów online, dlatego zapotrzebowanie na tego typu usługi stale rośnie.

Liczy się jakość i szybkość dostaw

Aby sprostać wymaganiom swoich klientów, właściciele e-biznesów starają się spełnić wszystkie ich potrzeby. Jednym z najważniejszych czynników, które pozytywnie wpływają na odbiór danego sklepu internetowego, jest jakość oraz szybkość dostawy. Zaniedbujące tę kwestię marki są na straconej pozycji. Nie zawsze jednak da się wszystko odpowiednio zorganizować, przynajmniej nie samodzielnie. Początki bywają trudne, a z czasem rośnie zapotrzebowanie na większe magazyny czy dodatkową siłę roboczą. Dlatego właśnie zarówno średnie oraz duże firmy, jak i małe, jednoosobowe działalności decydują się na skorzystanie z fulfilmentu.

Więcej czasu i oszczędność kosztów

Zewnętrzni operatorzy oferują usługi magazynowania oraz dystrybucji. Zamówione przez Ciebie produkty z rąk producenta trafią właśnie do specjalnie przygotowanego magazynu. Tam odbędzie się cały proces przechowywania, przygotowania i wysłania zamówienia. Nie trzeba więc posiadać własnego miejsca, wystarczy postawić na outsourcing. Czas, który musiałbyś poświęcić na całą logistykę, możesz przeznaczyć na ulepszanie swoich strategii marketingowych. Co więcej, najczęściej obie strony umawiają się na comiesięczne rozliczenia, a koszty są zmienne. Nie trzeba więc martwić się brakiem środków na fulfilment, kiedy rozpoczynamy swoją działalność.


Zobacz też: Czym jest dropshipping? Sprytny biznes e-commerce małym kosztem


Dodatkowe zalety fulfilmentu

Warto pamiętać, że sprawna logistyka ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie e-biznesu. Jeżeli chcesz, by klienci do Ciebie wracali, powinieneś zwrócić uwagę na wysoką jakość obsługi konsumenta i jego finalną satysfakcję z zakupów. Dobrze więc wybrać taką firmę związaną z usługą fulfilment, która zagwarantuje także obsługę reklamacji oraz zwrotów i szybki kontakt z odbiorcami. Liczy się również jej elastyczność – dostosowanie odpowiedniej przestrzeni magazynowej oraz liczby pracowników, w zależności od wielkości Twojego e-sklepu. Ważne, by te elementy mogły ulec zmianie, gdy nastąpi wzrost poziomu sprzedaży. Nie pozwól sobie na niepotrzebne przestoje i opóźnienia.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...