Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

2022.03.07

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.

Konkretne marki, które odcinają się od Rosji

Wśród przedsiębiorstw związanych z transportem znalazły się takie marki, jak Audi, Jaguar, Skoda, Giant, Ford, Airbus czy Volkswagen; jeżeli chodzi o branżę finansową, współpracę ograniczyły kryptogiełdy (BTC-Alfa, Binance) oraz systemy i usługi płatnicze (American Express, Apple Pay czy Visa). Pracę zawiesiły firmy doradcze – Accenture, McKinsey i BCG; firmy informatyczne – Intel, Nokia czy Amd; firmy związane z przemysłem i kompleksem paliwowo-energetycznym – BP, Exxon Mobil czy Shell; przedsiębiorstwa logistyczne – DHL, FedEx, UPS; dystrybutorzy filmowi – Paramount, Sony Pictures czy Warner Bros; usługi online – Nintendo czy Steam; restauracje – Fazer, Czeskie browary czy Ninja Sushi; firmy związane z kulturą i nauką – Mobilny Światowy Kongres, Eurowizja czy festiwal w Cannes; federacje sportowe – Międzynarodowa Federacja Badmintona, Międzynarodowa Federacja Koszykówki FIBA czy Międzynarodowa Federacja Siatkówki; biura architektoniczne – Herzog i de Meuron czy Zaha Hadid Architects.

Branża odzieżowa rezygnuje ze współpracy z Rosją

LPP to polskie przedsiębiorstwo odzieżowe z siedziba w Gdańsku, w skład którego wchodzi pięć marek: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Są to jedne z najpopularniejszych sieciówek. LPP posiada prawie 500 sklepów w Rosji i ogromne centrum dystrybucyjne. W komunikacie z piątku (4 marca br.) możemy przeczytać, że zatrzymany zostanie rozwój marek oraz dostarczanie towarów handlowych do Rosji. Wiemy również, że Rosja pozbawiona zostanie dostępu do produktów takich firm, jak Marks&Spencer, ASOS, Zara, Mango czy H&M.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...