Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

2022.03.07

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.

Konkretne marki, które odcinają się od Rosji

Wśród przedsiębiorstw związanych z transportem znalazły się takie marki, jak Audi, Jaguar, Skoda, Giant, Ford, Airbus czy Volkswagen; jeżeli chodzi o branżę finansową, współpracę ograniczyły kryptogiełdy (BTC-Alfa, Binance) oraz systemy i usługi płatnicze (American Express, Apple Pay czy Visa). Pracę zawiesiły firmy doradcze – Accenture, McKinsey i BCG; firmy informatyczne – Intel, Nokia czy Amd; firmy związane z przemysłem i kompleksem paliwowo-energetycznym – BP, Exxon Mobil czy Shell; przedsiębiorstwa logistyczne – DHL, FedEx, UPS; dystrybutorzy filmowi – Paramount, Sony Pictures czy Warner Bros; usługi online – Nintendo czy Steam; restauracje – Fazer, Czeskie browary czy Ninja Sushi; firmy związane z kulturą i nauką – Mobilny Światowy Kongres, Eurowizja czy festiwal w Cannes; federacje sportowe – Międzynarodowa Federacja Badmintona, Międzynarodowa Federacja Koszykówki FIBA czy Międzynarodowa Federacja Siatkówki; biura architektoniczne – Herzog i de Meuron czy Zaha Hadid Architects.

Branża odzieżowa rezygnuje ze współpracy z Rosją

LPP to polskie przedsiębiorstwo odzieżowe z siedziba w Gdańsku, w skład którego wchodzi pięć marek: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Są to jedne z najpopularniejszych sieciówek. LPP posiada prawie 500 sklepów w Rosji i ogromne centrum dystrybucyjne. W komunikacie z piątku (4 marca br.) możemy przeczytać, że zatrzymany zostanie rozwój marek oraz dostarczanie towarów handlowych do Rosji. Wiemy również, że Rosja pozbawiona zostanie dostępu do produktów takich firm, jak Marks&Spencer, ASOS, Zara, Mango czy H&M.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...