Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Rosja musi pożegnać się z zachodnimi koncernami

Poniedziałek, 7 Marzec 2022

Wojna trwa, a my codziennie dowiadujemy się, że kolejne firmy bojkotują rosyjski oraz białoruski rynek. Chodzi tutaj o koncerny związane z rozmaitymi branżami: motoryzacyjną, handlową, IT, energetyczną, przemysłową. Wśród konsekwencji ataku znalazły się m.in. zamrożenie produkcji, zawieszony eksport, zwieszona działalność na terenie Rosji.

Konkretne marki, które odcinają się od Rosji

Wśród przedsiębiorstw związanych z transportem znalazły się takie marki, jak Audi, Jaguar, Skoda, Giant, Ford, Airbus czy Volkswagen; jeżeli chodzi o branżę finansową, współpracę ograniczyły kryptogiełdy (BTC-Alfa, Binance) oraz systemy i usługi płatnicze (American Express, Apple Pay czy Visa). Pracę zawiesiły firmy doradcze – Accenture, McKinsey i BCG; firmy informatyczne – Intel, Nokia czy Amd; firmy związane z przemysłem i kompleksem paliwowo-energetycznym – BP, Exxon Mobil czy Shell; przedsiębiorstwa logistyczne – DHL, FedEx, UPS; dystrybutorzy filmowi – Paramount, Sony Pictures czy Warner Bros; usługi online – Nintendo czy Steam; restauracje – Fazer, Czeskie browary czy Ninja Sushi; firmy związane z kulturą i nauką – Mobilny Światowy Kongres, Eurowizja czy festiwal w Cannes; federacje sportowe – Międzynarodowa Federacja Badmintona, Międzynarodowa Federacja Koszykówki FIBA czy Międzynarodowa Federacja Siatkówki; biura architektoniczne – Herzog i de Meuron czy Zaha Hadid Architects.

Branża odzieżowa rezygnuje ze współpracy z Rosją

LPP to polskie przedsiębiorstwo odzieżowe z siedziba w Gdańsku, w skład którego wchodzi pięć marek: Reserved, House, Cropp, Mohito i Sinsay. Są to jedne z najpopularniejszych sieciówek. LPP posiada prawie 500 sklepów w Rosji i ogromne centrum dystrybucyjne. W komunikacie z piątku (4 marca br.) możemy przeczytać, że zatrzymany zostanie rozwój marek oraz dostarczanie towarów handlowych do Rosji. Wiemy również, że Rosja pozbawiona zostanie dostępu do produktów takich firm, jak Marks&Spencer, ASOS, Zara, Mango czy H&M.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...