Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 8.10 - 12.11

2021.11.15

W tym tygodniu pisaliśmy o nowinkach związanych z firmą Allegro, a także Meta (dawnym Facebookiem. Wspomnieliśmy także o nowej kampanii marki YES i nowych funkcjach na Instagramie czy Google Chrome. W Strefie Wiedzy pojawił się artykuł na temat modelu Real Time-Bidding i ważnym okresie w branży e-commerce – zbliżającym się Black Friday. Natomiast w Ecomersach Basic podzieliliśmy się wiedzą na temat działania sklepu internetowego.

Allegro przejmuje czeski Mall Group

Allegro otrzyma 100% udziałów w Mall Group oraz WE|DO. Koszty transakcji wyniosą 881 mln euro. Ma zostać sfinalizowana w pierwszym półroczu 2022 roku, ponieważ trzeba jeszcze czekać na zgody od organów nadzoru i organów antymonopolowych.

https://ecomersy.pl/allegro-przejmuje-czeski-mall-group

Krótki przewodnik po modelu Real Time-Bidding

Dla właścicieli sklepów e-commerce bardzo istotna jest (albo powinna być) dywersyfikacja sposobów, w jaki docierają do swoich odbiorców. Grupę docelową można przyciągnąć za pomocą popularnych systemów reklamowych, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Warto również przyjrzeć się modelowi RTB.

https://ecomersy.pl/krotki-przewodnik-po-modelu-real-time-bidding

Instagram Reels już dostępne w Polsce

Instagram Reels to funkcja, która pozwala na tworzenie krótkich treści audiowizualnych, podobnych do TikTokowych filmików. Na świecie dostępna jest od 2020 roku, teraz wchodzi również do Polski. Tak zwane rolki mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój profili o małych zasięgach.

https://ecomersy.pl/instagram-reels-juz-dostepne-w-polsce

Kampania YES z pół milionem wyświetleń na YouTubie

Niedawno ukazała się nowa kampania firmy Yes pt. „Jestem kobietą”. Za jej produkcję odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Emisji tej reklamy odmówiła stacja TVP, co – zdaniem ekspertów – działa na jej korzyść.

https://ecomersy.pl/kampania-yes-z-pol-milionem-wyswietlen-na-youtubie

Nowe funkcje czekają na użytkowników Google Chrome

Google Chrome to jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych. Jest intuicyjna i szybka, dlatego zjednała sobie wielu użytkowników. Ostatnio nawet wspomina się, że działa trochę jak osobny system operacyjny. Dlaczego?

https://ecomersy.pl/nowe-funkcje-czekaja-na-uzytkownikow-google-chrome

Meta, macierzysta firma Facebooka, planuje otwarcie sklepów stacjonarnych

Meta to nowa nazwa firmy Facebook, która obejmuje też Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Teraz korporacja rozważa otwarcie fizycznych sklepów, by prezentować nam własne produkty, takie jak zestawy wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz – w przyszłości – okulary z augmented reality.

https://ecomersy.pl/meta-macierzysta-firma-facebooka-planuje-otwarcie-sklepow-stacjonarnych

Allegro pnie się w górę – 13,3 mln kupujących i 324 mln zysku netto

Allegro w zeszłym kwartale odnotowało wzrost przychodów o 32,9%, osiągając kwotę 1,23 mld zł. Platforma może się pochwalić 13,3 mln aktywnych kupujących i ponad 24-procentową zwyżką, jeśli chodzi o średnią wartość zakupów. Jest też kilka spadków.

https://ecomersy.pl/allegro-pnie-sie-w-gore-133-mln-kupujacych-i-324-mln-zysku-netto

Gorący okres w e-commerce – sklepy narażone na ataki hakerówa

Październik to miesiąc cyberbezpieczeństwa, natomiast listopad – wprost przeciwnie. Osoby prowadzące działalność w branży e-commerce muszą w tym czasie szczególnie uważać na ataki hakerów. Sklepy mogą odnotować ogromne zyski, ale też wiele stracić. Jak odpowiednio się przygotować?

https://ecomersy.pl/goracy-okres-w-handlu-e-commerce-e-sklepy-narazone-na-ataki-hakerow

Za jakie treści na Instagramie będzie trzeba zapłacić?

Okazuje się, że najprawdopodobniej niedługo za niektóre treści na Instagramie będzie trzeba zapłacić. Można tak wnioskować po zmianach w dostępie do contentu. Na platformie App Store pojawiła się informacja o możliwości wykupienia płatnej subskrypcji.

https://ecomersy.pl/za-jakie-tresci-na-instagramie-bedzie-trzeba-zaplacic

Gorący czas w e-commerce. Listopad zostanie zdominowany przez Black Friday

Listopad to miesiąc, który jest bardzo ważny dla handlu. Większość sprzedawców szykuje się na Black Friday, które w USA (swoim rodzimym kraju) uważane jest za początek sezonu bożonarodzeniowych zakupów. Oznacza to potężny zastrzyk finansowy dla mnóstwa sklepów.

https://ecomersy.pl/dobry-czas-dla-e-commerce-listopad-zostanie-zdominowany-przez-czarny-piatek

Ecomersy Basic #3: Jak działa sklep internetowy?

Z poprzedniego artykułu mogłeś/aś dowiedzieć się, jak założyć sklep internetowy. Teraz pora zadać sobie następujące pytania: jak taki sklep funkcjonuje, co zrobić, żeby go utrzymać i jak sprawić, by dobrze prosperował. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat prowadzenia e-biznesu.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-3-jak-dziala-sklep-internetowy

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...