Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

#PrasówkaEcomersy: tydzień 8.10 - 12.11

2021.11.15

W tym tygodniu pisaliśmy o nowinkach związanych z firmą Allegro, a także Meta (dawnym Facebookiem. Wspomnieliśmy także o nowej kampanii marki YES i nowych funkcjach na Instagramie czy Google Chrome. W Strefie Wiedzy pojawił się artykuł na temat modelu Real Time-Bidding i ważnym okresie w branży e-commerce – zbliżającym się Black Friday. Natomiast w Ecomersach Basic podzieliliśmy się wiedzą na temat działania sklepu internetowego.

Allegro przejmuje czeski Mall Group

Allegro otrzyma 100% udziałów w Mall Group oraz WE|DO. Koszty transakcji wyniosą 881 mln euro. Ma zostać sfinalizowana w pierwszym półroczu 2022 roku, ponieważ trzeba jeszcze czekać na zgody od organów nadzoru i organów antymonopolowych.

https://ecomersy.pl/allegro-przejmuje-czeski-mall-group

Krótki przewodnik po modelu Real Time-Bidding

Dla właścicieli sklepów e-commerce bardzo istotna jest (albo powinna być) dywersyfikacja sposobów, w jaki docierają do swoich odbiorców. Grupę docelową można przyciągnąć za pomocą popularnych systemów reklamowych, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Warto również przyjrzeć się modelowi RTB.

https://ecomersy.pl/krotki-przewodnik-po-modelu-real-time-bidding

Instagram Reels już dostępne w Polsce

Instagram Reels to funkcja, która pozwala na tworzenie krótkich treści audiowizualnych, podobnych do TikTokowych filmików. Na świecie dostępna jest od 2020 roku, teraz wchodzi również do Polski. Tak zwane rolki mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój profili o małych zasięgach.

https://ecomersy.pl/instagram-reels-juz-dostepne-w-polsce

Kampania YES z pół milionem wyświetleń na YouTubie

Niedawno ukazała się nowa kampania firmy Yes pt. „Jestem kobietą”. Za jej produkcję odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Emisji tej reklamy odmówiła stacja TVP, co – zdaniem ekspertów – działa na jej korzyść.

https://ecomersy.pl/kampania-yes-z-pol-milionem-wyswietlen-na-youtubie

Nowe funkcje czekają na użytkowników Google Chrome

Google Chrome to jedna z najpopularniejszych przeglądarek internetowych. Jest intuicyjna i szybka, dlatego zjednała sobie wielu użytkowników. Ostatnio nawet wspomina się, że działa trochę jak osobny system operacyjny. Dlaczego?

https://ecomersy.pl/nowe-funkcje-czekaja-na-uzytkownikow-google-chrome

Meta, macierzysta firma Facebooka, planuje otwarcie sklepów stacjonarnych

Meta to nowa nazwa firmy Facebook, która obejmuje też Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Teraz korporacja rozważa otwarcie fizycznych sklepów, by prezentować nam własne produkty, takie jak zestawy wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz – w przyszłości – okulary z augmented reality.

https://ecomersy.pl/meta-macierzysta-firma-facebooka-planuje-otwarcie-sklepow-stacjonarnych

Allegro pnie się w górę – 13,3 mln kupujących i 324 mln zysku netto

Allegro w zeszłym kwartale odnotowało wzrost przychodów o 32,9%, osiągając kwotę 1,23 mld zł. Platforma może się pochwalić 13,3 mln aktywnych kupujących i ponad 24-procentową zwyżką, jeśli chodzi o średnią wartość zakupów. Jest też kilka spadków.

https://ecomersy.pl/allegro-pnie-sie-w-gore-133-mln-kupujacych-i-324-mln-zysku-netto

Gorący okres w e-commerce – sklepy narażone na ataki hakerówa

Październik to miesiąc cyberbezpieczeństwa, natomiast listopad – wprost przeciwnie. Osoby prowadzące działalność w branży e-commerce muszą w tym czasie szczególnie uważać na ataki hakerów. Sklepy mogą odnotować ogromne zyski, ale też wiele stracić. Jak odpowiednio się przygotować?

https://ecomersy.pl/goracy-okres-w-handlu-e-commerce-e-sklepy-narazone-na-ataki-hakerow

Za jakie treści na Instagramie będzie trzeba zapłacić?

Okazuje się, że najprawdopodobniej niedługo za niektóre treści na Instagramie będzie trzeba zapłacić. Można tak wnioskować po zmianach w dostępie do contentu. Na platformie App Store pojawiła się informacja o możliwości wykupienia płatnej subskrypcji.

https://ecomersy.pl/za-jakie-tresci-na-instagramie-bedzie-trzeba-zaplacic

Gorący czas w e-commerce. Listopad zostanie zdominowany przez Black Friday

Listopad to miesiąc, który jest bardzo ważny dla handlu. Większość sprzedawców szykuje się na Black Friday, które w USA (swoim rodzimym kraju) uważane jest za początek sezonu bożonarodzeniowych zakupów. Oznacza to potężny zastrzyk finansowy dla mnóstwa sklepów.

https://ecomersy.pl/dobry-czas-dla-e-commerce-listopad-zostanie-zdominowany-przez-czarny-piatek

Ecomersy Basic #3: Jak działa sklep internetowy?

Z poprzedniego artykułu mogłeś/aś dowiedzieć się, jak założyć sklep internetowy. Teraz pora zadać sobie następujące pytania: jak taki sklep funkcjonuje, co zrobić, żeby go utrzymać i jak sprawić, by dobrze prosperował. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat prowadzenia e-biznesu.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-3-jak-dziala-sklep-internetowy

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...