Dzisiaj mamy: Środa, 24 Kwiecień 2024

Instagram Reels już dostępne w Polsce

2021.11.08

Instagram Reels to funkcja, która pozwala na tworzenie krótkich treści audiowizualnych, podobnych do TikTokowych filmików. Na świecie dostępna jest od 2020 roku, teraz wchodzi również do Polski. Tak zwane rolki mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój profili o małych zasięgach.

Nowa opcja na Instagramie

Jak wiadomo, aplikacja TikTok odniosła ogromny sukces, a krótkie treści bardzo dobrze się przyjęły. Instagram postanowił wziąć z niego przykład. Reelsy to mikroprodukcje, które mogą składać się z jednego lub kilku ujęć i trwać maksymalnie 60 sekund. Tworząc rolkę, użytkownik nagrywa na bieżąco bądź korzysta z nagrań ze swojej galerii. Następnie, podobnie jak na TikToku, nanosi filtr, efekt, lektora czy muzykę. Opublikowane filmiki znajdują się w specjalnej zakładce, jednak można też dodawać je na profil główny. Rolki da się komentować i udostępniać. Zajęły miejsce mało popularnego IG TV.

W jaki sposób tworzyć rolki?

Warto zastanowić się, jak tworzyć skuteczne i efektywne rolki, które przyciągną na Twój profil nowych użytkowników. Po pierwsze, jej początek powinien być niebanalny i oryginalny, żeby zatrzymać widza. Wykorzystaj w swoim filmiku utwór muzyczny będący obecnie na topie. Nie zapomnij o napisach – przyciągną one osoby z wyłączonym dźwiękiem – i wezwaniach Call To Action, hasłach motywujących do działania. Postaw na najlepszą jakość swoich rolek, a być może uda Ci się zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.

Polecamy