Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Instagram Reels już dostępne w Polsce

2021.11.08

Instagram Reels to funkcja, która pozwala na tworzenie krótkich treści audiowizualnych, podobnych do TikTokowych filmików. Na świecie dostępna jest od 2020 roku, teraz wchodzi również do Polski. Tak zwane rolki mogą pozytywnie wpłynąć na rozwój profili o małych zasięgach.

Nowa opcja na Instagramie

Jak wiadomo, aplikacja TikTok odniosła ogromny sukces, a krótkie treści bardzo dobrze się przyjęły. Instagram postanowił wziąć z niego przykład. Reelsy to mikroprodukcje, które mogą składać się z jednego lub kilku ujęć i trwać maksymalnie 60 sekund. Tworząc rolkę, użytkownik nagrywa na bieżąco bądź korzysta z nagrań ze swojej galerii. Następnie, podobnie jak na TikToku, nanosi filtr, efekt, lektora czy muzykę. Opublikowane filmiki znajdują się w specjalnej zakładce, jednak można też dodawać je na profil główny. Rolki da się komentować i udostępniać. Zajęły miejsce mało popularnego IG TV.

W jaki sposób tworzyć rolki?

Warto zastanowić się, jak tworzyć skuteczne i efektywne rolki, które przyciągną na Twój profil nowych użytkowników. Po pierwsze, jej początek powinien być niebanalny i oryginalny, żeby zatrzymać widza. Wykorzystaj w swoim filmiku utwór muzyczny będący obecnie na topie. Nie zapomnij o napisach – przyciągną one osoby z wyłączonym dźwiękiem – i wezwaniach Call To Action, hasłach motywujących do działania. Postaw na najlepszą jakość swoich rolek, a być może uda Ci się zwiększyć rozpoznawalność swojej marki.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...