Dzisiaj mamy: Niedziela, 1 Październik 2023

Allegro pnie się w górę – 13,3 mln kupujących i 324 mln zysku netto

2021.11.10

Allegro w zeszłym kwartale odnotowało wzrost przychodów o 32,9%, osiągając kwotę 1,23 mld zł. Platforma może się pochwalić 13,3 mln aktywnych kupujących i ponad 24-procentową zwyżką, jeśli chodzi o średnią wartość zakupów. Jest też kilka spadków.

Sukcesy procentowe

Wpływy reklamowe Allegro wzrosły o 39,7% – do 109,4 mln zł. Natomiast przychody Allegro z własnego sklepu zwiększyły się o 91,8% – do 68,2%, a z innych firm, które prowadzą sprzedaż na platformie – o 31%, do 1,01 mld zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku wartość sprzedanych produktów zwiększyła się o 23,4% – do 29,93 mld zł, a przychody o 39% – do 3,75 mld zł. W zeszłym roku firma osiągnęła 9,4% marży, a tylko w zeszłym kwartale – 10,29%.

Wzrost GMV

GMV, czyli wartość sprzedanych produktów na Allegro, urosła o 19,9%, osiągając wynik rzędu 9,9 mld zł. Dyrektor finansowy firmy twierdzi, że sukces spowodowany jest trwałą zmianą nawyków zakupowych oraz nowymi rozwiązaniami na platformie. Klienci wciąż bardzo często sięgają po zakupy online, mimo końca lockdownu.

Jest też kilka spadków

Wpływy Allegro z porównywarki Ceneo zmalały o 5,2% – do 35,5 mln zł. Wydatki operacyjne firmy wyniosły w zeszłym kwartale 776,8 mln zł, o 20,6% więcej niż rok wcześniej. Z kolei wydatki pracownicze zmalały o 12,7% – do 134,4 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. firma w ramach Allegro Pay udzieliła użytkownikom 1,08 mln pożyczek. Na koniec września br. Allegro odnotowało 3,79 mld zł zadłużenia netto, wobec 4,33 mld zł w zeszłym roku. Wydatki inwestycyjne firmy w całym roku mają wynieść 475–525 mln zł.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...