Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Allegro pnie się w górę – 13,3 mln kupujących i 324 mln zysku netto

Środa, 10 Listopad 2021

Allegro w zeszłym kwartale odnotowało wzrost przychodów o 32,9%, osiągając kwotę 1,23 mld zł. Platforma może się pochwalić 13,3 mln aktywnych kupujących i ponad 24-procentową zwyżką, jeśli chodzi o średnią wartość zakupów. Jest też kilka spadków.

Sukcesy procentowe

Wpływy reklamowe Allegro wzrosły o 39,7% – do 109,4 mln zł. Natomiast przychody Allegro z własnego sklepu zwiększyły się o 91,8% – do 68,2%, a z innych firm, które prowadzą sprzedaż na platformie – o 31%, do 1,01 mld zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku wartość sprzedanych produktów zwiększyła się o 23,4% – do 29,93 mld zł, a przychody o 39% – do 3,75 mld zł. W zeszłym roku firma osiągnęła 9,4% marży, a tylko w zeszłym kwartale – 10,29%.

Wzrost GMV

GMV, czyli wartość sprzedanych produktów na Allegro, urosła o 19,9%, osiągając wynik rzędu 9,9 mld zł. Dyrektor finansowy firmy twierdzi, że sukces spowodowany jest trwałą zmianą nawyków zakupowych oraz nowymi rozwiązaniami na platformie. Klienci wciąż bardzo często sięgają po zakupy online, mimo końca lockdownu.

Jest też kilka spadków

Wpływy Allegro z porównywarki Ceneo zmalały o 5,2% – do 35,5 mln zł. Wydatki operacyjne firmy wyniosły w zeszłym kwartale 776,8 mln zł, o 20,6% więcej niż rok wcześniej. Z kolei wydatki pracownicze zmalały o 12,7% – do 134,4 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. firma w ramach Allegro Pay udzieliła użytkownikom 1,08 mln pożyczek. Na koniec września br. Allegro odnotowało 3,79 mld zł zadłużenia netto, wobec 4,33 mld zł w zeszłym roku. Wydatki inwestycyjne firmy w całym roku mają wynieść 475–525 mln zł.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...