Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Allegro pnie się w górę – 13,3 mln kupujących i 324 mln zysku netto

2021.11.10

Allegro w zeszłym kwartale odnotowało wzrost przychodów o 32,9%, osiągając kwotę 1,23 mld zł. Platforma może się pochwalić 13,3 mln aktywnych kupujących i ponad 24-procentową zwyżką, jeśli chodzi o średnią wartość zakupów. Jest też kilka spadków.

Sukcesy procentowe

Wpływy reklamowe Allegro wzrosły o 39,7% – do 109,4 mln zł. Natomiast przychody Allegro z własnego sklepu zwiększyły się o 91,8% – do 68,2%, a z innych firm, które prowadzą sprzedaż na platformie – o 31%, do 1,01 mld zł. W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku wartość sprzedanych produktów zwiększyła się o 23,4% – do 29,93 mld zł, a przychody o 39% – do 3,75 mld zł. W zeszłym roku firma osiągnęła 9,4% marży, a tylko w zeszłym kwartale – 10,29%.

Wzrost GMV

GMV, czyli wartość sprzedanych produktów na Allegro, urosła o 19,9%, osiągając wynik rzędu 9,9 mld zł. Dyrektor finansowy firmy twierdzi, że sukces spowodowany jest trwałą zmianą nawyków zakupowych oraz nowymi rozwiązaniami na platformie. Klienci wciąż bardzo często sięgają po zakupy online, mimo końca lockdownu.

Jest też kilka spadków

Wpływy Allegro z porównywarki Ceneo zmalały o 5,2% – do 35,5 mln zł. Wydatki operacyjne firmy wyniosły w zeszłym kwartale 776,8 mln zł, o 20,6% więcej niż rok wcześniej. Z kolei wydatki pracownicze zmalały o 12,7% – do 134,4 mln zł. W pierwszych trzech kwartałach br. firma w ramach Allegro Pay udzieliła użytkownikom 1,08 mln pożyczek. Na koniec września br. Allegro odnotowało 3,79 mld zł zadłużenia netto, wobec 4,33 mld zł w zeszłym roku. Wydatki inwestycyjne firmy w całym roku mają wynieść 475–525 mln zł.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...