Dzisiaj mamy: Czwartek, 25 Kwiecień 2024

Gorący czas w e-commerce. Listopad zostanie zdominowany przez Black Friday

2021.11.12

Listopad to miesiąc, który jest bardzo ważny dla handlu. Większość sprzedawców szykuje się na Black Friday, które w USA (swoim rodzimym kraju) uważane jest za początek sezonu bożonarodzeniowych zakupów. Oznacza to potężny zastrzyk finansowy dla mnóstwa sklepów.

Czarny Tydzień na przykładzie Allegro

Czarny Piątek wypada pod koniec listopada. Można mieć więc pewność, że przez cały grudzień towar będzie uzupełniany. Zgodnie z danymi Allegro firmy, które dołączyły do kampanii Black Week na platformie, zaobserwowały wzrost sprzedaży o 250-300%, a przy darmowej dostawie nawet i większy. Nic więc dziwnego, że co drugi sklep zaczyna przygotowania do tego okresu już miesiąc wcześniej. Warto wspomnieć, że 80% sprzedaży w ramach oferty specjalnej Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych – najczęściej małych i średnich firm.


To warto przeczytać: Sprawdzone pomysły na promocje z okazji Black Friday w sklepie internetowym


Trzeba zainwestować, aby zyskać

Dwa ostatnie miesiące roku (a szczególnie druga połowa listopada i cały grudzień) to istotny czas zarówno dla sklepów stacjonarnych, jak i biznesów e-commerce. Te pierwsze również odnotowują znaczny wzrost internetowej sprzedaży. W tym okresie na promocję i reklamę przeznacza się ogromne kwoty – wszystko po to, by przyciągnąć uwagę klientów, którzy mają przecież w czym wybierać. Przykładem może być branża modowa. Prezes Grupy Modne Zakupy, Grażyna Piotrowska-Oliwa, twierdzi, że do Czarnego Tygodnia przygotowuje się z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Żeby w tym czasie zwiększyć ruch na stronie, potrzebne są niezwykle efektywne kampanie.

Black Week po pandemii

Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, jeżeli chodzi o różnego rodzaju oszustwa czy manipulacje przy okazji Black Week. Zauważają sztuczne podwyższanie cen, aby zaraz znacząco je obniżyć. Warto więc być uczciwym. Problematyczna może stać się inna kwestia – tegoroczne kłopoty z zaopatrzeniem, transportem i inflacją. Najbardziej odczują je małe i średnie podmioty. Wydaje się więcej, że Czarny Piątek w 2021 roku będzie skromniejszy.

Polecamy