Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Gorący czas w e-commerce. Listopad zostanie zdominowany przez Black Friday

Piątek, 12 Listopad 2021

Listopad to miesiąc, który jest bardzo ważny dla handlu. Większość sprzedawców szykuje się na Black Friday, które w USA (swoim rodzimym kraju) uważane jest za początek sezonu bożonarodzeniowych zakupów. Oznacza to potężny zastrzyk finansowy dla mnóstwa sklepów.

Czarny Tydzień na przykładzie Allegro

Czarny Piątek wypada pod koniec listopada. Można mieć więc pewność, że przez cały grudzień towar będzie uzupełniany. Zgodnie z danymi Allegro firmy, które dołączyły do kampanii Black Week na platformie, zaobserwowały wzrost sprzedaży o 250-300%, a przy darmowej dostawie nawet i większy. Nic więc dziwnego, że co drugi sklep zaczyna przygotowania do tego okresu już miesiąc wcześniej. Warto wspomnieć, że 80% sprzedaży w ramach oferty specjalnej Black Week pochodziło od sprzedawców zewnętrznych – najczęściej małych i średnich firm.


To warto przeczytać: Sprawdzone pomysły na promocje z okazji Black Friday w sklepie internetowym


Trzeba zainwestować, aby zyskać

Dwa ostatnie miesiące roku (a szczególnie druga połowa listopada i cały grudzień) to istotny czas zarówno dla sklepów stacjonarnych, jak i biznesów e-commerce. Te pierwsze również odnotowują znaczny wzrost internetowej sprzedaży. W tym okresie na promocję i reklamę przeznacza się ogromne kwoty – wszystko po to, by przyciągnąć uwagę klientów, którzy mają przecież w czym wybierać. Przykładem może być branża modowa. Prezes Grupy Modne Zakupy, Grażyna Piotrowska-Oliwa, twierdzi, że do Czarnego Tygodnia przygotowuje się z 3-miesięcznym wyprzedzeniem. Żeby w tym czasie zwiększyć ruch na stronie, potrzebne są niezwykle efektywne kampanie.

Black Week po pandemii

Konsumenci stają się coraz bardziej świadomi, jeżeli chodzi o różnego rodzaju oszustwa czy manipulacje przy okazji Black Week. Zauważają sztuczne podwyższanie cen, aby zaraz znacząco je obniżyć. Warto więc być uczciwym. Problematyczna może stać się inna kwestia – tegoroczne kłopoty z zaopatrzeniem, transportem i inflacją. Najbardziej odczują je małe i średnie podmioty. Wydaje się więcej, że Czarny Piątek w 2021 roku będzie skromniejszy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...