Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Sprawdzone pomysły na promocje z okazji Black Friday w sklepie internetowym

Wtorek, 2 Listopad 2021

Black Friday 2021 zbliża się wielkimi krokami – do 26 listopada został niecały miesiąc. Nie ma czasu do stracenia! Warto z wyprzedzeniem zaplanować swoje działania, żeby jak najlepiej wykorzystać tę wyjątkową okazję. Czarny Piątek to dzień, w którym koszyki wypełniają się po brzegi – również te internetowe. Skorzystaj ze sprawdzonych sposobów na zwiększenie ruchu w swoim sklepie.

Ucz się na błędach i sukcesach z przeszłości

Na samym początku przeanalizuj, jak wyglądała historia sprzedaży podczas Black Friday 2020. Dobrym pomysłem będzie też cofnięcie się do 2019, głównie ze względu na specyfikę pandemicznego roku. Które produkty najlepiej się sprzedawały? Co się udało, a co nie wyszło? Jakie treści generowały największy ruch na stronie? W tym przypadku warto zaufać statystykom. Sprawdź również, które towary cieszyły się największą popularnością w ostatnim okresie. Prawdopodobnie to właśnie na nie będą polowali klienci. Wyróżnij je!


Może Cię też zainteresować: Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce


Marketing szeptany i budowanie napięcia

Zorganizuj porządną kampanię w social mediach i nie tylko. Twoi odbiorcy powinni wiedzieć, że 26 listopada mogą się spodziewać czegoś specjalnego. W ten sposób zbudujesz napięcie i pozwolisz im się przygotować (także finansowo). Zadbaj o to, żeby roztaczać aurę tajemnicy, tak by zaintrygowani klienci śledzili Twoje działania jeszcze przed Czarnym Piątkiem. Dzięki temu możesz ich zachęcić do zapisu na newsletter, który pozwoli im pozostać na bieżąco.

Konfiguracja koszyka i remarketing

Na pewno zdajesz sobie sprawę z problemu, jakim jest porzucanie koszyków zakupowych. Statystyki mówią, że aż 2/3 klientów wycofuje się z zakupów przed ich finalizacją! Okres przed Black Friday to idealny moment, żeby skonfigurować swój koszyk. Pomyśl nad zmianą komunikatów i kampaniami remarketingowymi, które mogą zachęcić klientów do powrotu właśnie tego dnia. Świetnym pomysłem okaże się także umożliwienie konsumentom tworzenia listy życzeń, polegającej na zapisywaniu wybranych produktów. Dzięki temu cały czas mają do nich łatwy dostęp.


Zobacz też: Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?


Niech zakupy będą wygodne

Czasami proste rozwiązania są najskuteczniejsze. Niech Twój sklep słynie z łatwych, szybkich, intuicyjnych zakupów, zwłaszcza w takie dni, jak Black Friday. Czarny Piątek kojarzy się z kiepsko działającymi witrynami i przeciążonymi serwerami, które przestają się ładować. Jeżeli u Ciebie tak nie będzie, na pewno zyskasz! Zadbaj o niski loadtime sklepu online. Konsumenci powinni mieć dostęp do sprawdzonych, bezpiecznych operatorów płatności, dzięki którym nie będą się wahać. Skorzystaj też z usług odroczonych systemów płatności! Wtedy osoby nieposiadające w tym momencie wolnej gotówki również skorzystają z atrakcyjnych promocji. Jeżeli chodzi o Black Friday, bardzo ważna jest strategia. Dlatego właśnie warto planować swoje działania wcześniej.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...