Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Sprawdzone pomysły na promocje z okazji Black Friday w sklepie internetowym

2021.11.02

Black Friday 2021 zbliża się wielkimi krokami – do 26 listopada został niecały miesiąc. Nie ma czasu do stracenia! Warto z wyprzedzeniem zaplanować swoje działania, żeby jak najlepiej wykorzystać tę wyjątkową okazję. Czarny Piątek to dzień, w którym koszyki wypełniają się po brzegi – również te internetowe. Skorzystaj ze sprawdzonych sposobów na zwiększenie ruchu w swoim sklepie.

Ucz się na błędach i sukcesach z przeszłości

Na samym początku przeanalizuj, jak wyglądała historia sprzedaży podczas Black Friday 2020. Dobrym pomysłem będzie też cofnięcie się do 2019, głównie ze względu na specyfikę pandemicznego roku. Które produkty najlepiej się sprzedawały? Co się udało, a co nie wyszło? Jakie treści generowały największy ruch na stronie? W tym przypadku warto zaufać statystykom. Sprawdź również, które towary cieszyły się największą popularnością w ostatnim okresie. Prawdopodobnie to właśnie na nie będą polowali klienci. Wyróżnij je!


Może Cię też zainteresować: Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce


Marketing szeptany i budowanie napięcia

Zorganizuj porządną kampanię w social mediach i nie tylko. Twoi odbiorcy powinni wiedzieć, że 26 listopada mogą się spodziewać czegoś specjalnego. W ten sposób zbudujesz napięcie i pozwolisz im się przygotować (także finansowo). Zadbaj o to, żeby roztaczać aurę tajemnicy, tak by zaintrygowani klienci śledzili Twoje działania jeszcze przed Czarnym Piątkiem. Dzięki temu możesz ich zachęcić do zapisu na newsletter, który pozwoli im pozostać na bieżąco.

Konfiguracja koszyka i remarketing

Na pewno zdajesz sobie sprawę z problemu, jakim jest porzucanie koszyków zakupowych. Statystyki mówią, że aż 2/3 klientów wycofuje się z zakupów przed ich finalizacją! Okres przed Black Friday to idealny moment, żeby skonfigurować swój koszyk. Pomyśl nad zmianą komunikatów i kampaniami remarketingowymi, które mogą zachęcić klientów do powrotu właśnie tego dnia. Świetnym pomysłem okaże się także umożliwienie konsumentom tworzenia listy życzeń, polegającej na zapisywaniu wybranych produktów. Dzięki temu cały czas mają do nich łatwy dostęp.


Zobacz też: Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?


Niech zakupy będą wygodne

Czasami proste rozwiązania są najskuteczniejsze. Niech Twój sklep słynie z łatwych, szybkich, intuicyjnych zakupów, zwłaszcza w takie dni, jak Black Friday. Czarny Piątek kojarzy się z kiepsko działającymi witrynami i przeciążonymi serwerami, które przestają się ładować. Jeżeli u Ciebie tak nie będzie, na pewno zyskasz! Zadbaj o niski loadtime sklepu online. Konsumenci powinni mieć dostęp do sprawdzonych, bezpiecznych operatorów płatności, dzięki którym nie będą się wahać. Skorzystaj też z usług odroczonych systemów płatności! Wtedy osoby nieposiadające w tym momencie wolnej gotówki również skorzystają z atrakcyjnych promocji. Jeżeli chodzi o Black Friday, bardzo ważna jest strategia. Dlatego właśnie warto planować swoje działania wcześniej.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...