Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?

2021.09.28

Sprzedaż w mediach społecznościowych wiąże się przede wszystkim ze zwiększeniem rozpoznawalności i możliwością dotarcia do większej liczby klientów. Wiele marek wykorzystuje ten sposób, aby budować trwałe relacje z odbiorcami i zdobywać popularność. Jak sprawić, by social selling był jak najbardziej skuteczny?

Na czym polega sprzedaż w social mediach?

Na różnego rodzaju portalach kryje się ogromny potencjał sprzedażowy. Pozwalają na bezpośrednią interakcję z użytkownikami, rozpoznawanie ich potrzeb zakupowych i szybki kontakt. Social selling to zarówno działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie sklepu, jak i korzystanie z funkcji udostępnianych przez platformy społecznościowe (jak „Sklep” na Instagramie czy MarketPlace na Facebooku). Chodzi tutaj o tzw. sprzedaż wielokanałową, czyli umieszczanie swojej oferty w wielu miejscach, co pozwala marce rozwinąć skrzydła.

Myśl całościowo

Sprzedaż wielokanałowa to coraz częstszy trend na rynku e-commerce. Nic dziwnego – ta metoda naprawdę działa. Ważne, by wszystkie kanały tworzyły spójny, uporządkowany system, w którym każdy element do siebie pasuje. Klienci sami wyrażają potrzebę zakupów przy pomocy mediów społecznościowych, dlatego zadaniem sklepu jest im tę opcję udostępnić. Warto skorzystać z kilku praktycznych porad.

Kilka najważniejszych wskazówek

Jeżeli planujesz sprzedaż w social mediach, na początku zastanów się, które platformy będą najodpowiedniejsze dla Twojej grupy docelowej. Najczęściej wybieranymi portalami i aplikacjami są: Facebook, Instagram, Google Shopping, LinkedIn, Twitter i TikTok. Wiele osób korzysta także z porównywarek cenowych, takich jak Ceneo. Świetnie sprawdzającą się opcją są posty zawierające wyraźne Call To Action (CTA). W ten sposób można zmobilizować klientów do szybkiego działania. Pamiętaj o tym, by zachęcać ich do udzielania się (poprzez zadawanie pytań czy czaty na żywo). Oprócz tego, podejmuj współprace z influencerami – znajdź odpowiedniego ambasadora Twojej marki. Zajmij się również bezpośrednim importem produktów ze sklepu na portale społecznościowe, tak by konsumenci mieli do nich łatwiejszy dostęp.

Cały czas bądź na bieżąco

Jednym z elementów, który sprawia, że social selling sprawnie funkcjonuje, jest synchronizacja – klienci mogą dokonać zakupu od razu po podjęciu decyzji. Dzięki temu nie mają czasu na to, żeby się rozmyślić, a poza tym – cieszą się większą wygodą. Kluczem do sukcesu w social mediach jest dbanie o pozytywne relacje z odbiorcami i uważna obserwacja najnowszych trendów e-commerce. Nie pozwól, aby Twoi konsumenci stracili zainteresowanie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...