Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?

2021.09.28

Sprzedaż w mediach społecznościowych wiąże się przede wszystkim ze zwiększeniem rozpoznawalności i możliwością dotarcia do większej liczby klientów. Wiele marek wykorzystuje ten sposób, aby budować trwałe relacje z odbiorcami i zdobywać popularność. Jak sprawić, by social selling był jak najbardziej skuteczny?

Na czym polega sprzedaż w social mediach?

Na różnego rodzaju portalach kryje się ogromny potencjał sprzedażowy. Pozwalają na bezpośrednią interakcję z użytkownikami, rozpoznawanie ich potrzeb zakupowych i szybki kontakt. Social selling to zarówno działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie sklepu, jak i korzystanie z funkcji udostępnianych przez platformy społecznościowe (jak „Sklep” na Instagramie czy MarketPlace na Facebooku). Chodzi tutaj o tzw. sprzedaż wielokanałową, czyli umieszczanie swojej oferty w wielu miejscach, co pozwala marce rozwinąć skrzydła.

Myśl całościowo

Sprzedaż wielokanałowa to coraz częstszy trend na rynku e-commerce. Nic dziwnego – ta metoda naprawdę działa. Ważne, by wszystkie kanały tworzyły spójny, uporządkowany system, w którym każdy element do siebie pasuje. Klienci sami wyrażają potrzebę zakupów przy pomocy mediów społecznościowych, dlatego zadaniem sklepu jest im tę opcję udostępnić. Warto skorzystać z kilku praktycznych porad.

Kilka najważniejszych wskazówek

Jeżeli planujesz sprzedaż w social mediach, na początku zastanów się, które platformy będą najodpowiedniejsze dla Twojej grupy docelowej. Najczęściej wybieranymi portalami i aplikacjami są: Facebook, Instagram, Google Shopping, LinkedIn, Twitter i TikTok. Wiele osób korzysta także z porównywarek cenowych, takich jak Ceneo. Świetnie sprawdzającą się opcją są posty zawierające wyraźne Call To Action (CTA). W ten sposób można zmobilizować klientów do szybkiego działania. Pamiętaj o tym, by zachęcać ich do udzielania się (poprzez zadawanie pytań czy czaty na żywo). Oprócz tego, podejmuj współprace z influencerami – znajdź odpowiedniego ambasadora Twojej marki. Zajmij się również bezpośrednim importem produktów ze sklepu na portale społecznościowe, tak by konsumenci mieli do nich łatwiejszy dostęp.

Cały czas bądź na bieżąco

Jednym z elementów, który sprawia, że social selling sprawnie funkcjonuje, jest synchronizacja – klienci mogą dokonać zakupu od razu po podjęciu decyzji. Dzięki temu nie mają czasu na to, żeby się rozmyślić, a poza tym – cieszą się większą wygodą. Kluczem do sukcesu w social mediach jest dbanie o pozytywne relacje z odbiorcami i uważna obserwacja najnowszych trendów e-commerce. Nie pozwól, aby Twoi konsumenci stracili zainteresowanie.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...