Dzisiaj mamy: Sobota, 13 Kwiecień 2024

Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?

2021.09.28

Sprzedaż w mediach społecznościowych wiąże się przede wszystkim ze zwiększeniem rozpoznawalności i możliwością dotarcia do większej liczby klientów. Wiele marek wykorzystuje ten sposób, aby budować trwałe relacje z odbiorcami i zdobywać popularność. Jak sprawić, by social selling był jak najbardziej skuteczny?

Na czym polega sprzedaż w social mediach?

Na różnego rodzaju portalach kryje się ogromny potencjał sprzedażowy. Pozwalają na bezpośrednią interakcję z użytkownikami, rozpoznawanie ich potrzeb zakupowych i szybki kontakt. Social selling to zarówno działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie sklepu, jak i korzystanie z funkcji udostępnianych przez platformy społecznościowe (jak „Sklep” na Instagramie czy MarketPlace na Facebooku). Chodzi tutaj o tzw. sprzedaż wielokanałową, czyli umieszczanie swojej oferty w wielu miejscach, co pozwala marce rozwinąć skrzydła.

Myśl całościowo

Sprzedaż wielokanałowa to coraz częstszy trend na rynku e-commerce. Nic dziwnego – ta metoda naprawdę działa. Ważne, by wszystkie kanały tworzyły spójny, uporządkowany system, w którym każdy element do siebie pasuje. Klienci sami wyrażają potrzebę zakupów przy pomocy mediów społecznościowych, dlatego zadaniem sklepu jest im tę opcję udostępnić. Warto skorzystać z kilku praktycznych porad.

Kilka najważniejszych wskazówek

Jeżeli planujesz sprzedaż w social mediach, na początku zastanów się, które platformy będą najodpowiedniejsze dla Twojej grupy docelowej. Najczęściej wybieranymi portalami i aplikacjami są: Facebook, Instagram, Google Shopping, LinkedIn, Twitter i TikTok. Wiele osób korzysta także z porównywarek cenowych, takich jak Ceneo. Świetnie sprawdzającą się opcją są posty zawierające wyraźne Call To Action (CTA). W ten sposób można zmobilizować klientów do szybkiego działania. Pamiętaj o tym, by zachęcać ich do udzielania się (poprzez zadawanie pytań czy czaty na żywo). Oprócz tego, podejmuj współprace z influencerami – znajdź odpowiedniego ambasadora Twojej marki. Zajmij się również bezpośrednim importem produktów ze sklepu na portale społecznościowe, tak by konsumenci mieli do nich łatwiejszy dostęp.

Cały czas bądź na bieżąco

Jednym z elementów, który sprawia, że social selling sprawnie funkcjonuje, jest synchronizacja – klienci mogą dokonać zakupu od razu po podjęciu decyzji. Dzięki temu nie mają czasu na to, żeby się rozmyślić, a poza tym – cieszą się większą wygodą. Kluczem do sukcesu w social mediach jest dbanie o pozytywne relacje z odbiorcami i uważna obserwacja najnowszych trendów e-commerce. Nie pozwól, aby Twoi konsumenci stracili zainteresowanie.

Polecamy