Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Dlaczego warto zainteresować się social sellingiem?

Wtorek, 28 Wrzesień 2021

Sprzedaż w mediach społecznościowych wiąże się przede wszystkim ze zwiększeniem rozpoznawalności i możliwością dotarcia do większej liczby klientów. Wiele marek wykorzystuje ten sposób, aby budować trwałe relacje z odbiorcami i zdobywać popularność. Jak sprawić, by social selling był jak najbardziej skuteczny?

Na czym polega sprzedaż w social mediach?

Na różnego rodzaju portalach kryje się ogromny potencjał sprzedażowy. Pozwalają na bezpośrednią interakcję z użytkownikami, rozpoznawanie ich potrzeb zakupowych i szybki kontakt. Social selling to zarówno działania mające na celu zwiększenie ruchu na stronie sklepu, jak i korzystanie z funkcji udostępnianych przez platformy społecznościowe (jak „Sklep” na Instagramie czy MarketPlace na Facebooku). Chodzi tutaj o tzw. sprzedaż wielokanałową, czyli umieszczanie swojej oferty w wielu miejscach, co pozwala marce rozwinąć skrzydła.

Myśl całościowo

Sprzedaż wielokanałowa to coraz częstszy trend na rynku e-commerce. Nic dziwnego – ta metoda naprawdę działa. Ważne, by wszystkie kanały tworzyły spójny, uporządkowany system, w którym każdy element do siebie pasuje. Klienci sami wyrażają potrzebę zakupów przy pomocy mediów społecznościowych, dlatego zadaniem sklepu jest im tę opcję udostępnić. Warto skorzystać z kilku praktycznych porad.

Kilka najważniejszych wskazówek

Jeżeli planujesz sprzedaż w social mediach, na początku zastanów się, które platformy będą najodpowiedniejsze dla Twojej grupy docelowej. Najczęściej wybieranymi portalami i aplikacjami są: Facebook, Instagram, Google Shopping, LinkedIn, Twitter i TikTok. Wiele osób korzysta także z porównywarek cenowych, takich jak Ceneo. Świetnie sprawdzającą się opcją są posty zawierające wyraźne Call To Action (CTA). W ten sposób można zmobilizować klientów do szybkiego działania. Pamiętaj o tym, by zachęcać ich do udzielania się (poprzez zadawanie pytań czy czaty na żywo). Oprócz tego, podejmuj współprace z influencerami – znajdź odpowiedniego ambasadora Twojej marki. Zajmij się również bezpośrednim importem produktów ze sklepu na portale społecznościowe, tak by konsumenci mieli do nich łatwiejszy dostęp.

Cały czas bądź na bieżąco

Jednym z elementów, który sprawia, że social selling sprawnie funkcjonuje, jest synchronizacja – klienci mogą dokonać zakupu od razu po podjęciu decyzji. Dzięki temu nie mają czasu na to, żeby się rozmyślić, a poza tym – cieszą się większą wygodą. Kluczem do sukcesu w social mediach jest dbanie o pozytywne relacje z odbiorcami i uważna obserwacja najnowszych trendów e-commerce. Nie pozwól, aby Twoi konsumenci stracili zainteresowanie.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...