Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce

Czwartek, 9 Wrzesień 2021

Detaliści w Europie będą musieli sprzedawać aktywa, aby móc finansować inwestycje związane z e-commerce, które obecnie uznaje się za fundamentalne. Wśród sieci handlowych rośnie zainteresowanie sprzedażą i leasingiem zwrotnym nieruchomości.

Sytuacja europejskich detalistów

Rynek e-commerce cały czas rośnie w siłę, tworząc dużą konkurencję. Pandemia koronawirusa sprawiła, że europejscy detaliści musieli przewartościować swoje priorytety. Popularność internetowych zakupów zaczęła się zwiększać jeszcze przed wybuchem pandemii, jednak wprowadzone w 2020 roku ograniczenia tylko przyspieszyły ten trend. Sieci handlowe zostały zmuszone do wprowadzenia istotnych zmian, takich jak zwiększenie nakładów inwestycyjnych w dziedzinie technologii i logistyki. Ponadto, operatorzy usiłują chronić się przed dyskontami i specjalistycznymi sklepami, takimi jak Amazon.

Sposoby, by utrzymać się na rynku

Branża handlowa zmaga się z niskimi marżami, co uniemożliwia wykorzystywanie jedynie jej wewnętrznych zasobów inwestycyjnych. Zakłóca to płynność finansową i przeszkadza w spłacie zadłużeń. Detaliści w Europie będą zmuszeni utrzymać obecny poziom albo nawet zwiększyć poziom nakładów inwestycyjnych, aby utrzymać się na rynku. Można to zaobserwować na przykładzie sieci Tesco czy firmy Kingfisher. Detaliści będą dalej emitować dług, żeby móc refinansować linie kredytowe, które już istnieją. Istotne stanie się również utrzymanie oczekiwanego poziomu płynności. Pozyskanie gotówki natomiast wymaga sprzedaży aktywów – przede wszystkim, by finansować wydatki inwestycyjne bez udziału długu zewnętrznego.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...