Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce

2021.09.09

Detaliści w Europie będą musieli sprzedawać aktywa, aby móc finansować inwestycje związane z e-commerce, które obecnie uznaje się za fundamentalne. Wśród sieci handlowych rośnie zainteresowanie sprzedażą i leasingiem zwrotnym nieruchomości.

Sytuacja europejskich detalistów

Rynek e-commerce cały czas rośnie w siłę, tworząc dużą konkurencję. Pandemia koronawirusa sprawiła, że europejscy detaliści musieli przewartościować swoje priorytety. Popularność internetowych zakupów zaczęła się zwiększać jeszcze przed wybuchem pandemii, jednak wprowadzone w 2020 roku ograniczenia tylko przyspieszyły ten trend. Sieci handlowe zostały zmuszone do wprowadzenia istotnych zmian, takich jak zwiększenie nakładów inwestycyjnych w dziedzinie technologii i logistyki. Ponadto, operatorzy usiłują chronić się przed dyskontami i specjalistycznymi sklepami, takimi jak Amazon.

Sposoby, by utrzymać się na rynku

Branża handlowa zmaga się z niskimi marżami, co uniemożliwia wykorzystywanie jedynie jej wewnętrznych zasobów inwestycyjnych. Zakłóca to płynność finansową i przeszkadza w spłacie zadłużeń. Detaliści w Europie będą zmuszeni utrzymać obecny poziom albo nawet zwiększyć poziom nakładów inwestycyjnych, aby utrzymać się na rynku. Można to zaobserwować na przykładzie sieci Tesco czy firmy Kingfisher. Detaliści będą dalej emitować dług, żeby móc refinansować linie kredytowe, które już istnieją. Istotne stanie się również utrzymanie oczekiwanego poziomu płynności. Pozyskanie gotówki natomiast wymaga sprzedaży aktywów – przede wszystkim, by finansować wydatki inwestycyjne bez udziału długu zewnętrznego.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...