Dzisiaj mamy: Środa, 22 Maj 2024

Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce

2021.09.09

Detaliści w Europie będą musieli sprzedawać aktywa, aby móc finansować inwestycje związane z e-commerce, które obecnie uznaje się za fundamentalne. Wśród sieci handlowych rośnie zainteresowanie sprzedażą i leasingiem zwrotnym nieruchomości.

Sytuacja europejskich detalistów

Rynek e-commerce cały czas rośnie w siłę, tworząc dużą konkurencję. Pandemia koronawirusa sprawiła, że europejscy detaliści musieli przewartościować swoje priorytety. Popularność internetowych zakupów zaczęła się zwiększać jeszcze przed wybuchem pandemii, jednak wprowadzone w 2020 roku ograniczenia tylko przyspieszyły ten trend. Sieci handlowe zostały zmuszone do wprowadzenia istotnych zmian, takich jak zwiększenie nakładów inwestycyjnych w dziedzinie technologii i logistyki. Ponadto, operatorzy usiłują chronić się przed dyskontami i specjalistycznymi sklepami, takimi jak Amazon.

Sposoby, by utrzymać się na rynku

Branża handlowa zmaga się z niskimi marżami, co uniemożliwia wykorzystywanie jedynie jej wewnętrznych zasobów inwestycyjnych. Zakłóca to płynność finansową i przeszkadza w spłacie zadłużeń. Detaliści w Europie będą zmuszeni utrzymać obecny poziom albo nawet zwiększyć poziom nakładów inwestycyjnych, aby utrzymać się na rynku. Można to zaobserwować na przykładzie sieci Tesco czy firmy Kingfisher. Detaliści będą dalej emitować dług, żeby móc refinansować linie kredytowe, które już istnieją. Istotne stanie się również utrzymanie oczekiwanego poziomu płynności. Pozyskanie gotówki natomiast wymaga sprzedaży aktywów – przede wszystkim, by finansować wydatki inwestycyjne bez udziału długu zewnętrznego.

Polecamy