Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Sprzedawcy detaliczni intensywnie inwestują w e-commerce

2021.09.09

Detaliści w Europie będą musieli sprzedawać aktywa, aby móc finansować inwestycje związane z e-commerce, które obecnie uznaje się za fundamentalne. Wśród sieci handlowych rośnie zainteresowanie sprzedażą i leasingiem zwrotnym nieruchomości.

Sytuacja europejskich detalistów

Rynek e-commerce cały czas rośnie w siłę, tworząc dużą konkurencję. Pandemia koronawirusa sprawiła, że europejscy detaliści musieli przewartościować swoje priorytety. Popularność internetowych zakupów zaczęła się zwiększać jeszcze przed wybuchem pandemii, jednak wprowadzone w 2020 roku ograniczenia tylko przyspieszyły ten trend. Sieci handlowe zostały zmuszone do wprowadzenia istotnych zmian, takich jak zwiększenie nakładów inwestycyjnych w dziedzinie technologii i logistyki. Ponadto, operatorzy usiłują chronić się przed dyskontami i specjalistycznymi sklepami, takimi jak Amazon.

Sposoby, by utrzymać się na rynku

Branża handlowa zmaga się z niskimi marżami, co uniemożliwia wykorzystywanie jedynie jej wewnętrznych zasobów inwestycyjnych. Zakłóca to płynność finansową i przeszkadza w spłacie zadłużeń. Detaliści w Europie będą zmuszeni utrzymać obecny poziom albo nawet zwiększyć poziom nakładów inwestycyjnych, aby utrzymać się na rynku. Można to zaobserwować na przykładzie sieci Tesco czy firmy Kingfisher. Detaliści będą dalej emitować dług, żeby móc refinansować linie kredytowe, które już istnieją. Istotne stanie się również utrzymanie oczekiwanego poziomu płynności. Pozyskanie gotówki natomiast wymaga sprzedaży aktywów – przede wszystkim, by finansować wydatki inwestycyjne bez udziału długu zewnętrznego.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.