Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #3: Jak działa sklep internetowy?

Środa, 10 Listopad 2021

Z poprzedniego artykułu mogłeś/aś dowiedzieć się, jak założyć sklep internetowy. Teraz pora zadać sobie następujące pytania: jak taki sklep funkcjonuje, co zrobić, żeby go utrzymać i jak sprawić, by dobrze prosperował. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat prowadzenia e-biznesu.

Jak utrzymać sklep internetowy?

Trzeba zdawać sobie sprawę, że istnieją różne środki na utrzymanie internetowego biznesu. Wszystko zależy od tego, co sprzedajesz, jak rozwinięta jest Twoja działalność, jak się reklamujesz i jak przedstawia się UX (ang. user experience, czyli całościowe doświadczenie użytkownika) Twojej strony. Można jednak wskazać kilka uniwersalnych wskazówek i kwestii, na które warto zwrócić uwagę.


Polecamy także Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?


Modele magazynowania towarów

Świeżo upieczony właściciel sklepu online staje przed wyborem, w jaki sposób magazynować towary. Może na przykład prowadzić własny, przydomowy magazyn. To bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli działalność internetowa stanowi rozszerzenie działalności stacjonarnej, a także jeśli właściciel jest również wytwórcą produktów i/lub sprzedaje je w niewielkich ilościach. Jeśli liczba zamówień staje się zbyt duża, dobrym pomysłem okaże się przekazanie obsługi paczek w inne ręce – zatrudnienie zespołu bądź podwykonawcy, który zajmie się logistyką wysyłek.

A może dropshipping?

Aby e-sklep sprawnie funkcjonował, można postawić na model dropshippingowy. Co to oznacza? Po stronie właściciela jest dbanie o witrynę internetową, wszelkie aspekty techniczne, reklama i kontakt z klientami. Zamówienia jednak przekazywane są do hurtowni, która samodzielnie zajmuje się ich realizacją. To dobry sposób dla osób traktujących internetowy biznes jako dodatkowe źródło dochodu, ale także dla przedsiębiorców chcących się skupić przede wszystkim na budowaniu wizerunku swojej marki.

Formy opodatkowania dla sklepu internetowego

Sklep internetowy można prowadzić jako osoba fizyczna lub spółka osobowa. Właściciel sam wybiera formę opodatkowania: ryczałt, zasady ogólne według skali podatkowej albo podatek liniowy. Ryczałt to bardzo często wybierana forma. Działalność usługowa w zakresie handlu objęta jest ryczałtem w wysokości 3%. Główna zaleta tej formy to właśnie niska stawka podatku, a także prosta księgowość. Zniechęcać może jednak brak możliwości rozliczania kosztów uzyskania przychodów. Z kolei podstawową różnicą między podatkiem liniowym a zasadami ogólnymi jest to, że stawka podatku liniowego wynosi zawsze 19%, bez względu na wysokość dochodów. Natomiast przy rozliczaniu według skali podatkowej stawka podatku wynosi 17% lub 32%, w zależności od osiągniętego dochodu.


Więcej w temacie: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Kilka dodatkowych wskazówek

Właściciele sklepów internetowych powinni pamiętać o kilku prostych zasadach. Po pierwsze, warto skupić się na potrzebach klientów, dbać o kontakt z nimi, odpowiadać na zadane pytania, starać się zdobywać nowych odbiorców. Co na pewno wiemy o konsumentach? Że nie lubią czekać. Dlatego dobrze jest zadbać o szybką dostawę towaru. Do tego potrzebna będzie umowa z firmą kurierską. Świetnie sprawdzą się również szybkie płatności online i – dodatkowo – możliwość ich odroczenia. Aby biznes przetrwał, trzeba zwracać uwagę na obecnie obowiązujące na rynku e-commerce trendy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...