Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Ecomersy Basic #3: Jak działa sklep internetowy?

2021.11.10

Z poprzedniego artykułu mogłeś/aś dowiedzieć się, jak założyć sklep internetowy. Teraz pora zadać sobie następujące pytania: jak taki sklep funkcjonuje, co zrobić, żeby go utrzymać i jak sprawić, by dobrze prosperował. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat prowadzenia e-biznesu.

Jak utrzymać sklep internetowy?

Trzeba zdawać sobie sprawę, że istnieją różne środki na utrzymanie internetowego biznesu. Wszystko zależy od tego, co sprzedajesz, jak rozwinięta jest Twoja działalność, jak się reklamujesz i jak przedstawia się UX (ang. user experience, czyli całościowe doświadczenie użytkownika) Twojej strony. Można jednak wskazać kilka uniwersalnych wskazówek i kwestii, na które warto zwrócić uwagę.


Polecamy także Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?


Modele magazynowania towarów

Świeżo upieczony właściciel sklepu online staje przed wyborem, w jaki sposób magazynować towary. Może na przykład prowadzić własny, przydomowy magazyn. To bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli działalność internetowa stanowi rozszerzenie działalności stacjonarnej, a także jeśli właściciel jest również wytwórcą produktów i/lub sprzedaje je w niewielkich ilościach. Jeśli liczba zamówień staje się zbyt duża, dobrym pomysłem okaże się przekazanie obsługi paczek w inne ręce – zatrudnienie zespołu bądź podwykonawcy, który zajmie się logistyką wysyłek.

A może dropshipping?

Aby e-sklep sprawnie funkcjonował, można postawić na model dropshippingowy. Co to oznacza? Po stronie właściciela jest dbanie o witrynę internetową, wszelkie aspekty techniczne, reklama i kontakt z klientami. Zamówienia jednak przekazywane są do hurtowni, która samodzielnie zajmuje się ich realizacją. To dobry sposób dla osób traktujących internetowy biznes jako dodatkowe źródło dochodu, ale także dla przedsiębiorców chcących się skupić przede wszystkim na budowaniu wizerunku swojej marki.

Formy opodatkowania dla sklepu internetowego

Sklep internetowy można prowadzić jako osoba fizyczna lub spółka osobowa. Właściciel sam wybiera formę opodatkowania: ryczałt, zasady ogólne według skali podatkowej albo podatek liniowy. Ryczałt to bardzo często wybierana forma. Działalność usługowa w zakresie handlu objęta jest ryczałtem w wysokości 3%. Główna zaleta tej formy to właśnie niska stawka podatku, a także prosta księgowość. Zniechęcać może jednak brak możliwości rozliczania kosztów uzyskania przychodów. Z kolei podstawową różnicą między podatkiem liniowym a zasadami ogólnymi jest to, że stawka podatku liniowego wynosi zawsze 19%, bez względu na wysokość dochodów. Natomiast przy rozliczaniu według skali podatkowej stawka podatku wynosi 17% lub 32%, w zależności od osiągniętego dochodu.


Więcej w temacie: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Kilka dodatkowych wskazówek

Właściciele sklepów internetowych powinni pamiętać o kilku prostych zasadach. Po pierwsze, warto skupić się na potrzebach klientów, dbać o kontakt z nimi, odpowiadać na zadane pytania, starać się zdobywać nowych odbiorców. Co na pewno wiemy o konsumentach? Że nie lubią czekać. Dlatego dobrze jest zadbać o szybką dostawę towaru. Do tego potrzebna będzie umowa z firmą kurierską. Świetnie sprawdzą się również szybkie płatności online i – dodatkowo – możliwość ich odroczenia. Aby biznes przetrwał, trzeba zwracać uwagę na obecnie obowiązujące na rynku e-commerce trendy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.