Dzisiaj mamy: Środa, 7 Czerwiec 2023

Ecomersy Basic #3: Jak działa sklep internetowy?

2021.11.10

Z poprzedniego artykułu mogłeś/aś dowiedzieć się, jak założyć sklep internetowy. Teraz pora zadać sobie następujące pytania: jak taki sklep funkcjonuje, co zrobić, żeby go utrzymać i jak sprawić, by dobrze prosperował. Poniżej przedstawiamy podstawowe informacje na temat prowadzenia e-biznesu.

Jak utrzymać sklep internetowy?

Trzeba zdawać sobie sprawę, że istnieją różne środki na utrzymanie internetowego biznesu. Wszystko zależy od tego, co sprzedajesz, jak rozwinięta jest Twoja działalność, jak się reklamujesz i jak przedstawia się UX (ang. user experience, czyli całościowe doświadczenie użytkownika) Twojej strony. Można jednak wskazać kilka uniwersalnych wskazówek i kwestii, na które warto zwrócić uwagę.


Polecamy także Ecomersy Basic #1: Sklep internetowy – jak zacząć?


Modele magazynowania towarów

Świeżo upieczony właściciel sklepu online staje przed wyborem, w jaki sposób magazynować towary. Może na przykład prowadzić własny, przydomowy magazyn. To bardzo dobre rozwiązanie, jeżeli działalność internetowa stanowi rozszerzenie działalności stacjonarnej, a także jeśli właściciel jest również wytwórcą produktów i/lub sprzedaje je w niewielkich ilościach. Jeśli liczba zamówień staje się zbyt duża, dobrym pomysłem okaże się przekazanie obsługi paczek w inne ręce – zatrudnienie zespołu bądź podwykonawcy, który zajmie się logistyką wysyłek.

A może dropshipping?

Aby e-sklep sprawnie funkcjonował, można postawić na model dropshippingowy. Co to oznacza? Po stronie właściciela jest dbanie o witrynę internetową, wszelkie aspekty techniczne, reklama i kontakt z klientami. Zamówienia jednak przekazywane są do hurtowni, która samodzielnie zajmuje się ich realizacją. To dobry sposób dla osób traktujących internetowy biznes jako dodatkowe źródło dochodu, ale także dla przedsiębiorców chcących się skupić przede wszystkim na budowaniu wizerunku swojej marki.

Formy opodatkowania dla sklepu internetowego

Sklep internetowy można prowadzić jako osoba fizyczna lub spółka osobowa. Właściciel sam wybiera formę opodatkowania: ryczałt, zasady ogólne według skali podatkowej albo podatek liniowy. Ryczałt to bardzo często wybierana forma. Działalność usługowa w zakresie handlu objęta jest ryczałtem w wysokości 3%. Główna zaleta tej formy to właśnie niska stawka podatku, a także prosta księgowość. Zniechęcać może jednak brak możliwości rozliczania kosztów uzyskania przychodów. Z kolei podstawową różnicą między podatkiem liniowym a zasadami ogólnymi jest to, że stawka podatku liniowego wynosi zawsze 19%, bez względu na wysokość dochodów. Natomiast przy rozliczaniu według skali podatkowej stawka podatku wynosi 17% lub 32%, w zależności od osiągniętego dochodu.


Więcej w temacie: Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Kilka dodatkowych wskazówek

Właściciele sklepów internetowych powinni pamiętać o kilku prostych zasadach. Po pierwsze, warto skupić się na potrzebach klientów, dbać o kontakt z nimi, odpowiadać na zadane pytania, starać się zdobywać nowych odbiorców. Co na pewno wiemy o konsumentach? Że nie lubią czekać. Dlatego dobrze jest zadbać o szybką dostawę towaru. Do tego potrzebna będzie umowa z firmą kurierską. Świetnie sprawdzą się również szybkie płatności online i – dodatkowo – możliwość ich odroczenia. Aby biznes przetrwał, trzeba zwracać uwagę na obecnie obowiązujące na rynku e-commerce trendy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?

2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?

2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?

2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?

2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...