Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Kampania YES z pół milionem wyświetleń na YouTubie

2021.11.09

Niedawno ukazała się nowa kampania firmy Yes pt. „Jestem kobietą”. Za jej produkcję odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Emisji tej reklamy odmówiła stacja TVP, co – zdaniem ekspertów – działa na jej korzyść.

Zakazany owoc smakuje najlepiej

Klip przez 4 dni zdobył 438 tys. wyświetleń na YouTubie. Bez wątpienia zadziałał mechanizm „zakazanego owocu”. Ludzie chcieli się przekonać, co takiego jest w reklamie, który odrzuciła Telewizja Polska. Anna Gołębicka, strateżka i ekspertka od marketingu, twierdzi, że darmowe zasięgi Yes mogą przekroczyć odpłatne, a Yes wykorzystało całą sytuację do zbudowania komunikacji z klientami.

Zasłużony rozgłos

Mówi się również, że to, co dzieje się wokół kampanii, jest ważniejsze od niej samej. Nie ma w niej nic nowatorskiego czy szokującego, przynajmniej w porównaniu z innymi reklamami na świecie. Kontrowersje z nią związane przyciągają uwagę. Firma Yes postanowiła na bezkompromisowe działania – nie zmieniła swojego klipu, nie usunęła żadnych scen. Stacja TVP stwierdziła, że filmik „godzi we wrażliwość jej odbiorców”.


Tu piszemy więcej o decyzji TVP: Yes nie wyemituje świątecznego spotu w TVP


Niezależne kobiety w reklamie Yes

Spot wyróżnia się też na tle zeszłorocznej reklamy Apartu, która stała się obiektem kpin. Jego bohaterkami są silne kobiety z charakterem – Aleksandra Żebrowska, influencerka, bizneswoman i mama trójki dzieci; Katarzyna Zillmann, wioślarka i wicemistrzyni olimpijska oraz jej partnerka, Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, promująca badania i profilaktykę nowotworów piersi, Christina Flagmeier, 74-letnia modelka, a także Bogna Golec – modelka plus size.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...