Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Kampania YES z pół milionem wyświetleń na YouTubie

Wtorek, 9 Listopad 2021

Niedawno ukazała się nowa kampania firmy Yes pt. „Jestem kobietą”. Za jej produkcję odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Emisji tej reklamy odmówiła stacja TVP, co – zdaniem ekspertów – działa na jej korzyść.

Zakazany owoc smakuje najlepiej

Klip przez 4 dni zdobył 438 tys. wyświetleń na YouTubie. Bez wątpienia zadziałał mechanizm „zakazanego owocu”. Ludzie chcieli się przekonać, co takiego jest w reklamie, który odrzuciła Telewizja Polska. Anna Gołębicka, strateżka i ekspertka od marketingu, twierdzi, że darmowe zasięgi Yes mogą przekroczyć odpłatne, a Yes wykorzystało całą sytuację do zbudowania komunikacji z klientami.

Zasłużony rozgłos

Mówi się również, że to, co dzieje się wokół kampanii, jest ważniejsze od niej samej. Nie ma w niej nic nowatorskiego czy szokującego, przynajmniej w porównaniu z innymi reklamami na świecie. Kontrowersje z nią związane przyciągają uwagę. Firma Yes postanowiła na bezkompromisowe działania – nie zmieniła swojego klipu, nie usunęła żadnych scen. Stacja TVP stwierdziła, że filmik „godzi we wrażliwość jej odbiorców”.


Tu piszemy więcej o decyzji TVP: Yes nie wyemituje świątecznego spotu w TVP


Niezależne kobiety w reklamie Yes

Spot wyróżnia się też na tle zeszłorocznej reklamy Apartu, która stała się obiektem kpin. Jego bohaterkami są silne kobiety z charakterem – Aleksandra Żebrowska, influencerka, bizneswoman i mama trójki dzieci; Katarzyna Zillmann, wioślarka i wicemistrzyni olimpijska oraz jej partnerka, Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, promująca badania i profilaktykę nowotworów piersi, Christina Flagmeier, 74-letnia modelka, a także Bogna Golec – modelka plus size.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...