Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Kampania YES z pół milionem wyświetleń na YouTubie

2021.11.09

Niedawno ukazała się nowa kampania firmy Yes pt. „Jestem kobietą”. Za jej produkcję odpowiada agencja 180heartbeats + Jung v Matt. Emisji tej reklamy odmówiła stacja TVP, co – zdaniem ekspertów – działa na jej korzyść.

Zakazany owoc smakuje najlepiej

Klip przez 4 dni zdobył 438 tys. wyświetleń na YouTubie. Bez wątpienia zadziałał mechanizm „zakazanego owocu”. Ludzie chcieli się przekonać, co takiego jest w reklamie, który odrzuciła Telewizja Polska. Anna Gołębicka, strateżka i ekspertka od marketingu, twierdzi, że darmowe zasięgi Yes mogą przekroczyć odpłatne, a Yes wykorzystało całą sytuację do zbudowania komunikacji z klientami.

Zasłużony rozgłos

Mówi się również, że to, co dzieje się wokół kampanii, jest ważniejsze od niej samej. Nie ma w niej nic nowatorskiego czy szokującego, przynajmniej w porównaniu z innymi reklamami na świecie. Kontrowersje z nią związane przyciągają uwagę. Firma Yes postanowiła na bezkompromisowe działania – nie zmieniła swojego klipu, nie usunęła żadnych scen. Stacja TVP stwierdziła, że filmik „godzi we wrażliwość jej odbiorców”.


Tu piszemy więcej o decyzji TVP: Yes nie wyemituje świątecznego spotu w TVP


Niezależne kobiety w reklamie Yes

Spot wyróżnia się też na tle zeszłorocznej reklamy Apartu, która stała się obiektem kpin. Jego bohaterkami są silne kobiety z charakterem – Aleksandra Żebrowska, influencerka, bizneswoman i mama trójki dzieci; Katarzyna Zillmann, wioślarka i wicemistrzyni olimpijska oraz jej partnerka, Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, promująca badania i profilaktykę nowotworów piersi, Christina Flagmeier, 74-letnia modelka, a także Bogna Golec – modelka plus size.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...