Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Gorący okres w e-commerce – sklepy narażone na ataki hakerów

2021.11.12

Październik to miesiąc cyberbezpieczeństwa, natomiast listopad – wprost przeciwnie. Osoby prowadzące działalność w branży e-commerce muszą w tym czasie szczególnie uważać na ataki hakerów. Sklepy mogą odnotować ogromne zyski, ale też wiele stracić. Jak odpowiednio się przygotować?

Listopad = większe zyski

Przedostatni miesiąc roku wiąże się ze szczytem handlowym. Aż 40% detalistów deklaruje, że ponad połowa ich rocznej sprzedaży przypada na ten właśnie okres. Konsumenci natomiast poszukują produktów poprzez marketplace'y, które są częstym celem cyberataków. Warto zastanowić się, jak się przed nimi bronić.

Analiza zachowań klientów

Po pierwsze, dobrym pomysłem okaże się całościowa analiza danych związanych z systemem płatności. Można przyjrzeć się informacjom o kupującym i historiom zakupów, dzięki czemu uda się zrozumieć ich regularne zachowania konsumenckie i nauczyć się rozpoznawać, kiedy konto przejmuje ktoś niepowołany. Mówiąc dokładniej, sedno tkwi w spójnym systemie i sieci omnichannel. Płatność to nie tylko liczby, ale również cały kontekst.


Zobacz też: Polskie firmy a cyberbezpieczeństwo


Jak działają hakerzy?

Oszuści mają kilka wypróbowanych sposobów, które należy mieć na uwadze. Ich częstym przedmiotem zainteresowania są zwroty produktów – nieodzowna część zakupowego szaleństwa, trwającego (mniej więcej) od listopada do stycznia. Aby uniknąć tego typu ataku, warto zainwestować w budowanie odpowiedniej struktury zarządzania ryzykiem. Podobnie jest ze skompromitowanymi kartami kredytowymi, które można wykorzystać do składania niewielkich zamówień za pomocą zautomatyzowanych narzędzi.

Bezpieczeństwo ważne też dla klientów

Pamiętaj też, by udostępnić swoim użytkownikom możliwość uwierzytelniania dwupoziomowego, żeby ochronić ich przed przejęciem konta przez cyberprzestępców. Klienci chcą mieć przecież pewność, że ich zakupy są bezpieczne. Jeżeli jej nie mają, często porzucają finalizację transakcji. Wykorzystaj 3D Secure 2, przyjazny dla użytkownika protokół, który zagwarantuje dodatkową warstwę weryfikacji przy wykorzystaniu metod uwierzytelniania pasywnego, biometrycznego i dwuskładnikowego.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...