Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Gorący okres w e-commerce – sklepy narażone na ataki hakerów

Piątek, 12 Listopad 2021

Październik to miesiąc cyberbezpieczeństwa, natomiast listopad – wprost przeciwnie. Osoby prowadzące działalność w branży e-commerce muszą w tym czasie szczególnie uważać na ataki hakerów. Sklepy mogą odnotować ogromne zyski, ale też wiele stracić. Jak odpowiednio się przygotować?

Listopad = większe zyski

Przedostatni miesiąc roku wiąże się ze szczytem handlowym. Aż 40% detalistów deklaruje, że ponad połowa ich rocznej sprzedaży przypada na ten właśnie okres. Konsumenci natomiast poszukują produktów poprzez marketplace'y, które są częstym celem cyberataków. Warto zastanowić się, jak się przed nimi bronić.

Analiza zachowań klientów

Po pierwsze, dobrym pomysłem okaże się całościowa analiza danych związanych z systemem płatności. Można przyjrzeć się informacjom o kupującym i historiom zakupów, dzięki czemu uda się zrozumieć ich regularne zachowania konsumenckie i nauczyć się rozpoznawać, kiedy konto przejmuje ktoś niepowołany. Mówiąc dokładniej, sedno tkwi w spójnym systemie i sieci omnichannel. Płatność to nie tylko liczby, ale również cały kontekst.


Zobacz też: Polskie firmy a cyberbezpieczeństwo


Jak działają hakerzy?

Oszuści mają kilka wypróbowanych sposobów, które należy mieć na uwadze. Ich częstym przedmiotem zainteresowania są zwroty produktów – nieodzowna część zakupowego szaleństwa, trwającego (mniej więcej) od listopada do stycznia. Aby uniknąć tego typu ataku, warto zainwestować w budowanie odpowiedniej struktury zarządzania ryzykiem. Podobnie jest ze skompromitowanymi kartami kredytowymi, które można wykorzystać do składania niewielkich zamówień za pomocą zautomatyzowanych narzędzi.

Bezpieczeństwo ważne też dla klientów

Pamiętaj też, by udostępnić swoim użytkownikom możliwość uwierzytelniania dwupoziomowego, żeby ochronić ich przed przejęciem konta przez cyberprzestępców. Klienci chcą mieć przecież pewność, że ich zakupy są bezpieczne. Jeżeli jej nie mają, często porzucają finalizację transakcji. Wykorzystaj 3D Secure 2, przyjazny dla użytkownika protokół, który zagwarantuje dodatkową warstwę weryfikacji przy wykorzystaniu metod uwierzytelniania pasywnego, biometrycznego i dwuskładnikowego.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...