Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Gorący okres w e-commerce – sklepy narażone na ataki hakerów

2021.11.12

Październik to miesiąc cyberbezpieczeństwa, natomiast listopad – wprost przeciwnie. Osoby prowadzące działalność w branży e-commerce muszą w tym czasie szczególnie uważać na ataki hakerów. Sklepy mogą odnotować ogromne zyski, ale też wiele stracić. Jak odpowiednio się przygotować?

Listopad = większe zyski

Przedostatni miesiąc roku wiąże się ze szczytem handlowym. Aż 40% detalistów deklaruje, że ponad połowa ich rocznej sprzedaży przypada na ten właśnie okres. Konsumenci natomiast poszukują produktów poprzez marketplace'y, które są częstym celem cyberataków. Warto zastanowić się, jak się przed nimi bronić.

Analiza zachowań klientów

Po pierwsze, dobrym pomysłem okaże się całościowa analiza danych związanych z systemem płatności. Można przyjrzeć się informacjom o kupującym i historiom zakupów, dzięki czemu uda się zrozumieć ich regularne zachowania konsumenckie i nauczyć się rozpoznawać, kiedy konto przejmuje ktoś niepowołany. Mówiąc dokładniej, sedno tkwi w spójnym systemie i sieci omnichannel. Płatność to nie tylko liczby, ale również cały kontekst.


Zobacz też: Polskie firmy a cyberbezpieczeństwo


Jak działają hakerzy?

Oszuści mają kilka wypróbowanych sposobów, które należy mieć na uwadze. Ich częstym przedmiotem zainteresowania są zwroty produktów – nieodzowna część zakupowego szaleństwa, trwającego (mniej więcej) od listopada do stycznia. Aby uniknąć tego typu ataku, warto zainwestować w budowanie odpowiedniej struktury zarządzania ryzykiem. Podobnie jest ze skompromitowanymi kartami kredytowymi, które można wykorzystać do składania niewielkich zamówień za pomocą zautomatyzowanych narzędzi.

Bezpieczeństwo ważne też dla klientów

Pamiętaj też, by udostępnić swoim użytkownikom możliwość uwierzytelniania dwupoziomowego, żeby ochronić ich przed przejęciem konta przez cyberprzestępców. Klienci chcą mieć przecież pewność, że ich zakupy są bezpieczne. Jeżeli jej nie mają, często porzucają finalizację transakcji. Wykorzystaj 3D Secure 2, przyjazny dla użytkownika protokół, który zagwarantuje dodatkową warstwę weryfikacji przy wykorzystaniu metod uwierzytelniania pasywnego, biometrycznego i dwuskładnikowego.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...