Meta, macierzysta firma Facebooka, planuje otwarcie sklepów stacjonarnych
Meta to nowa nazwa firmy Facebook, która obejmuje też Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Teraz korporacja rozważa otwarcie fizycznych sklepów, by prezentować nam własne produkty, takie jak zestawy wirtualnej rzeczywistości (VR) oraz – w przyszłości – okulary z augmented reality.
Jakie mają być fizyczne sklepy?
Kilka dni temu „The New York Times” dotarł do dokumentów, które wskazują, że stacjonarne sklepy mają być showroomami. Mają sprawiać wrażenie otwartych i dostępnych dla zwykłego odbiorcy, a także wywoływać ciekawość oraz poczucie bliskości. Warto wspomnieć, że w 2020 roku powstał nowy dział Facebooka – Reality Labs. Swoje istnienie zawdzięcza połączeniu zespołów VR, AR i przejętej wcześniej firmy Oculus.
Potencjalne nazwy sklepów
Mówi się, że właśnie produkty Reality Labs będą promowane w fizycznych sklepach. Ich wystrój ma mieć minimalistyczny klimat. Gigant bierze pod uwagę kilka nazw: Facebook Hub, Facebook Commons, Facebook Innovations, Facebook Reality Store i From Facebook. Na razie jednak te informacje nie zostały potwierdzone przez rzecznika.