Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Allegro przejmuje czeski Mall Group

Poniedziałek, 8 Listopad 2021

Allegro otrzyma 100% udziałów w Mall Group oraz WE|DO. Koszty transakcji wyniosą 881 mln euro. Ma zostać sfinalizowana w pierwszym półroczu 2022 roku, ponieważ trzeba jeszcze czekać na zgody od organów nadzoru i organów antymonopolowych.

Sprzedawcy zyskają bardzo dużo

Przejmowany przez Allegro biznes obejmuje aktywa e-commerce Grupy Mall i aktywa logistyczne WE|DO w różnych krajach – Czechach, Słowacji, Chorwacji, Polsce, Słowenii oraz na Węgrzech. Działanie to ma służyć zbudowaniu pozycji Allegro jako giganta e-commerce i dominującej platformy w regionie. Jego przedstawiciele deklarują, że 135 tys. sprzedawców z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej będzie mogło umieścić swoją ofertę na jednej platformie. Dzięki temu zyskają oni możliwość sprzedaży w całym regionie, jak również dostęp do rynku detalicznego o wartości 1,14 bln zł, liczącego 70 mln konsumentów.

Wszechstronny rozwój

Po scaleniu zwiększy się grupa pracowników – łącznie wyniesie 7,2 tys. osób. Allegro deklaruje, że jednym z wielu pozytywnych rezultatów połączenia okaże się silniejszy zespół, postęp technologiczny i logistyczny oraz rozwój w zakresie e-commerce. Klienci natomiast będą mogli cieszyć się atrakcyjniejszymi cenami i prostymi, wygodnymi zakupami.

Obopólne korzyści

Zarówno prezes Allegro, François Nuyts, jak i przewodniczący rady w Grupie Mall, z nadzieją spoglądają w przyszłość i dzielą się pozytywnymi odczuciami związanymi ze współpracą. Przejęcie platformy przez Allegro wiąże się z dużym wzrostem branży e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...