Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Allegro przejmuje czeski Mall Group

2021.11.08

Allegro otrzyma 100% udziałów w Mall Group oraz WE|DO. Koszty transakcji wyniosą 881 mln euro. Ma zostać sfinalizowana w pierwszym półroczu 2022 roku, ponieważ trzeba jeszcze czekać na zgody od organów nadzoru i organów antymonopolowych.

Sprzedawcy zyskają bardzo dużo

Przejmowany przez Allegro biznes obejmuje aktywa e-commerce Grupy Mall i aktywa logistyczne WE|DO w różnych krajach – Czechach, Słowacji, Chorwacji, Polsce, Słowenii oraz na Węgrzech. Działanie to ma służyć zbudowaniu pozycji Allegro jako giganta e-commerce i dominującej platformy w regionie. Jego przedstawiciele deklarują, że 135 tys. sprzedawców z Polski i Europy Środkowo-Wschodniej będzie mogło umieścić swoją ofertę na jednej platformie. Dzięki temu zyskają oni możliwość sprzedaży w całym regionie, jak również dostęp do rynku detalicznego o wartości 1,14 bln zł, liczącego 70 mln konsumentów.

Wszechstronny rozwój

Po scaleniu zwiększy się grupa pracowników – łącznie wyniesie 7,2 tys. osób. Allegro deklaruje, że jednym z wielu pozytywnych rezultatów połączenia okaże się silniejszy zespół, postęp technologiczny i logistyczny oraz rozwój w zakresie e-commerce. Klienci natomiast będą mogli cieszyć się atrakcyjniejszymi cenami i prostymi, wygodnymi zakupami.

Obopólne korzyści

Zarówno prezes Allegro, François Nuyts, jak i przewodniczący rady w Grupie Mall, z nadzieją spoglądają w przyszłość i dzielą się pozytywnymi odczuciami związanymi ze współpracą. Przejęcie platformy przez Allegro wiąże się z dużym wzrostem branży e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.