Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Krótki przewodnik po modelu Real Time-Bidding

2021.11.08

Dla właścicieli sklepów e-commerce bardzo istotna jest (albo powinna być) dywersyfikacja sposobów, w jaki docierają do swoich odbiorców. Grupę docelową można przyciągnąć za pomocą popularnych systemów reklamowych, takich jak Google Ads czy Facebook Ads. Warto również przyjrzeć się modelowi RTB.

Jak wygląda cały proces?

RTB (ang. Real Time-Bidding) to model, który polega na prowadzeniu aukcji w czasie rzeczywistym, poprzez algorytmy. Kiedy użytkownik odwiedza daną witrynę, system sam licytuje powierzchnię reklamową i wyświetla ją odbiorcy. Proces ten trwa mniej niż sekundę i przebiega w następujący sposób:

  1. Wydawca przesyła informację do SSP (ang. Supply Side Platform), że ma do sprzedania powierzchnię reklamową. W tym celu korzysta z kodu na stronie internetowej.
  2. Partner SSP wysyła zapytanie licytacyjne do partnerów DSP (ang. Demand Side Platform).
  3. DSP na podstawie otrzymanych danych określa potencjalną stawkę, po czym przesyła tę informację z powrotem do SSP.
  4. SSP wybiera najwyższą stawkę spośród wszystkich ofert licytacji.
  5. SSP dzieli się z wydawcą kodem emisyjnym, dzięki któremu wyświetlana jest dana kreacja reklamowa.


Zobacz też: Najpopularniejsze wskaźniki efektywności internetowych kampanii marketingowych


Indywidualne podejście i modele rozliczania

Dla modelu RTB ważne jest, by dana kampania reklamowa była skrojona pod konkretnego odbiorcę. Targetowanie odbywa się za pomocą określenia zainteresowań, intencji zakupowych, demografii. W tym procesie istotny staje się także capping (nałożenie limitu wyświetleń reklamy na unikalnego użytkownika), czas i miejsce emisji oraz stawki. Rozliczać się można za pomocą modelu CPM (Cost Per Mille). Jest to koszt wyświetlenia strony z reklamą 1000 razy. To nie jedyna opcja, istnieją też inne modele efektywnościowe: CPC (Cost Per Click), CPL (Cost Per Lead) czy CPA (Cost Per Action).


Przeczytaj również: 4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym


Główne zalety RTB

Real Time-Bidding w dużym stopniu przyczynił się do zwiększenia możliwości reklamowych. Reklamodawca musi sięgnąć po usługi platformy DSP i skonfigurować preferencje kampanii w taki sposób, by docierać do jak największej liczby potencjalnych konsumentów. Pomoże mu to zaoszczędzić mnóstwo czasu i wysiłku. Do innych korzyści należą:

  • wcześniej wspomniane szczegółowe targetowanie
  • zwiększenie efektywności i wydajności kampanii reklamowych
  • możliwość kontrolowania czasu i miejsca emisji, która pozwala na bieżące optymalizowanie budżetów i dopracowywanie kampanii

Dzięki modelowi RTB realne staje się uzyskanie znacznie lepszych efektów przy takim samym budżecie. Przyczynia się to do uzyskiwania wyższych zwrotów z wydatków reklamowych.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...