Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

2021.07.13

Prowadzisz sklep internetowy, który odwiedzają tysiące użytkowników, ale sprzedaż wciąż utrzymuje się na niskim poziomie. Kampanie marketingowe okazują się nie do końca skuteczne, a Ty zaczynasz wątpić w swoje działania... A może wystarczy parę prostych trików, żeby zwiększyć konwersję w Twoim e-sklepie? Poznaj nasze propozycje i zastosuj te porady u siebie, a zobaczysz, jak Twoja sprzedaż rośnie!

Czym jest konwersja w sklepie internetowym? To informacja o tym, jak liczba odwiedzin w sklepie przekłada się na realną liczbę transakcji. Przykładowo - jeżeli na 100 użytkowników zakupu dokona 1 osoba, to konwersja wynosi 1%. By klienci chcieli kupować u Ciebie, trzeba zadbać o ich komfort podczas użytkowania strony, a także wykorzystać psychologiczne mechanizmy rządzące zakupami.

1. Zoptymalizuj doświadczenie klienta

Zadbaj o to, by Twoja strona ładowała się jak najszybciej - zbyt długie oczekiwanie często zniechęca do zakupów. Duże znaczenie ma wygląd Twojego sklepu - powinien być czytelny, estetyczny i przejrzysty. Ogromne znaczenie ma optymalizacja karty produktu, gdyż odpowiednie jej przygotowanie bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Umieść ważne informacje (nazwę, cenę, dostępność oraz CTA, czyli przycisk call to action) obok zdjęcia produktu, aby klienci nie musieli scrollować. Istotne jest też wyraźne wyeksponowanie informacji o cenach, sposobach i czasie dostawy. Niech podgląd koszyka również będzie czytelny i spójny z kartą produktu. Zatroszcz się również o komfort dokonywania zakupów przez wersję mobilną strony.

2. Przedstaw unikalną propozycję sprzedażową

USP (ang. unique selling proposition), czyli unikalna propozycja sprzedażowa, to coś, co wyróżni Twój produkt lub markę na tle innych w branży. Aby stworzyć właściwą USP dla siebie, musisz odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują Twoi klienci, jakie ich problemy ma rozwiązać Twój produkt, a także co jest w nim unikalnego, czego nie mogą zaproponować inni. Przyda się np. chwytliwy slogan reklamowy, który bezpośrednio wskaże klientom tę cechę Twojego produktu.

3. Wywołaj potrzebę natychmiastowego zakupu

Wykorzystaj psychologiczne sztuczki! Daj klientowi poczucie, że oferta jest ograniczona, np. zamieść informację, ile sztuk produktu zostało w magazynie. Pokaż, ile osób właśnie ogląda ten sam produkt. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na podstronie koszyka informacji o czasowej rezerwacji produktu (np. na 30 minut). Dobrze działa na klienta również informacja, że jeśli złoży zamówienie do określonej godziny, to zostanie wysłane jeszcze dziś lub dostarczone następnego dnia.

4. Odzyskaj porzucone koszyki

Często klienci dodają coś do koszyka, a potem rezygnują z zakupów. Porzucone koszyki to zmora branży e-commerce. W jaki sposób odzyskać z nich choć część konwersji? Warto wprowadzić automatyczny system, który będzie do takiego klienta wysyłać e-mail z informacją, że produkty w koszyku wciąż na niego czekają i że z łatwością może dokończyć transakcję.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...