Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

2021.07.13

Prowadzisz sklep internetowy, który odwiedzają tysiące użytkowników, ale sprzedaż wciąż utrzymuje się na niskim poziomie. Kampanie marketingowe okazują się nie do końca skuteczne, a Ty zaczynasz wątpić w swoje działania... A może wystarczy parę prostych trików, żeby zwiększyć konwersję w Twoim e-sklepie? Poznaj nasze propozycje i zastosuj te porady u siebie, a zobaczysz, jak Twoja sprzedaż rośnie!

Czym jest konwersja w sklepie internetowym? To informacja o tym, jak liczba odwiedzin w sklepie przekłada się na realną liczbę transakcji. Przykładowo - jeżeli na 100 użytkowników zakupu dokona 1 osoba, to konwersja wynosi 1%. By klienci chcieli kupować u Ciebie, trzeba zadbać o ich komfort podczas użytkowania strony, a także wykorzystać psychologiczne mechanizmy rządzące zakupami.

1. Zoptymalizuj doświadczenie klienta

Zadbaj o to, by Twoja strona ładowała się jak najszybciej - zbyt długie oczekiwanie często zniechęca do zakupów. Duże znaczenie ma wygląd Twojego sklepu - powinien być czytelny, estetyczny i przejrzysty. Ogromne znaczenie ma optymalizacja karty produktu, gdyż odpowiednie jej przygotowanie bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Umieść ważne informacje (nazwę, cenę, dostępność oraz CTA, czyli przycisk call to action) obok zdjęcia produktu, aby klienci nie musieli scrollować. Istotne jest też wyraźne wyeksponowanie informacji o cenach, sposobach i czasie dostawy. Niech podgląd koszyka również będzie czytelny i spójny z kartą produktu. Zatroszcz się również o komfort dokonywania zakupów przez wersję mobilną strony.

2. Przedstaw unikalną propozycję sprzedażową

USP (ang. unique selling proposition), czyli unikalna propozycja sprzedażowa, to coś, co wyróżni Twój produkt lub markę na tle innych w branży. Aby stworzyć właściwą USP dla siebie, musisz odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują Twoi klienci, jakie ich problemy ma rozwiązać Twój produkt, a także co jest w nim unikalnego, czego nie mogą zaproponować inni. Przyda się np. chwytliwy slogan reklamowy, który bezpośrednio wskaże klientom tę cechę Twojego produktu.

3. Wywołaj potrzebę natychmiastowego zakupu

Wykorzystaj psychologiczne sztuczki! Daj klientowi poczucie, że oferta jest ograniczona, np. zamieść informację, ile sztuk produktu zostało w magazynie. Pokaż, ile osób właśnie ogląda ten sam produkt. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na podstronie koszyka informacji o czasowej rezerwacji produktu (np. na 30 minut). Dobrze działa na klienta również informacja, że jeśli złoży zamówienie do określonej godziny, to zostanie wysłane jeszcze dziś lub dostarczone następnego dnia.

4. Odzyskaj porzucone koszyki

Często klienci dodają coś do koszyka, a potem rezygnują z zakupów. Porzucone koszyki to zmora branży e-commerce. W jaki sposób odzyskać z nich choć część konwersji? Warto wprowadzić automatyczny system, który będzie do takiego klienta wysyłać e-mail z informacją, że produkty w koszyku wciąż na niego czekają i że z łatwością może dokończyć transakcję.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...