Dzisiaj mamy: Czwartek, 25 Kwiecień 2024

4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

2021.07.13

Prowadzisz sklep internetowy, który odwiedzają tysiące użytkowników, ale sprzedaż wciąż utrzymuje się na niskim poziomie. Kampanie marketingowe okazują się nie do końca skuteczne, a Ty zaczynasz wątpić w swoje działania... A może wystarczy parę prostych trików, żeby zwiększyć konwersję w Twoim e-sklepie? Poznaj nasze propozycje i zastosuj te porady u siebie, a zobaczysz, jak Twoja sprzedaż rośnie!

Czym jest konwersja w sklepie internetowym? To informacja o tym, jak liczba odwiedzin w sklepie przekłada się na realną liczbę transakcji. Przykładowo - jeżeli na 100 użytkowników zakupu dokona 1 osoba, to konwersja wynosi 1%. By klienci chcieli kupować u Ciebie, trzeba zadbać o ich komfort podczas użytkowania strony, a także wykorzystać psychologiczne mechanizmy rządzące zakupami.

1. Zoptymalizuj doświadczenie klienta

Zadbaj o to, by Twoja strona ładowała się jak najszybciej - zbyt długie oczekiwanie często zniechęca do zakupów. Duże znaczenie ma wygląd Twojego sklepu - powinien być czytelny, estetyczny i przejrzysty. Ogromne znaczenie ma optymalizacja karty produktu, gdyż odpowiednie jej przygotowanie bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Umieść ważne informacje (nazwę, cenę, dostępność oraz CTA, czyli przycisk call to action) obok zdjęcia produktu, aby klienci nie musieli scrollować. Istotne jest też wyraźne wyeksponowanie informacji o cenach, sposobach i czasie dostawy. Niech podgląd koszyka również będzie czytelny i spójny z kartą produktu. Zatroszcz się również o komfort dokonywania zakupów przez wersję mobilną strony.

2. Przedstaw unikalną propozycję sprzedażową

USP (ang. unique selling proposition), czyli unikalna propozycja sprzedażowa, to coś, co wyróżni Twój produkt lub markę na tle innych w branży. Aby stworzyć właściwą USP dla siebie, musisz odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują Twoi klienci, jakie ich problemy ma rozwiązać Twój produkt, a także co jest w nim unikalnego, czego nie mogą zaproponować inni. Przyda się np. chwytliwy slogan reklamowy, który bezpośrednio wskaże klientom tę cechę Twojego produktu.

3. Wywołaj potrzebę natychmiastowego zakupu

Wykorzystaj psychologiczne sztuczki! Daj klientowi poczucie, że oferta jest ograniczona, np. zamieść informację, ile sztuk produktu zostało w magazynie. Pokaż, ile osób właśnie ogląda ten sam produkt. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na podstronie koszyka informacji o czasowej rezerwacji produktu (np. na 30 minut). Dobrze działa na klienta również informacja, że jeśli złoży zamówienie do określonej godziny, to zostanie wysłane jeszcze dziś lub dostarczone następnego dnia.

4. Odzyskaj porzucone koszyki

Często klienci dodają coś do koszyka, a potem rezygnują z zakupów. Porzucone koszyki to zmora branży e-commerce. W jaki sposób odzyskać z nich choć część konwersji? Warto wprowadzić automatyczny system, który będzie do takiego klienta wysyłać e-mail z informacją, że produkty w koszyku wciąż na niego czekają i że z łatwością może dokończyć transakcję.

Polecamy