Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

4 sposoby na zwiększenie konwersji w sklepie internetowym

Wtorek, 13 Lipiec 2021

Prowadzisz sklep internetowy, który odwiedzają tysiące użytkowników, ale sprzedaż wciąż utrzymuje się na niskim poziomie. Kampanie marketingowe okazują się nie do końca skuteczne, a Ty zaczynasz wątpić w swoje działania... A może wystarczy parę prostych trików, żeby zwiększyć konwersję w Twoim e-sklepie? Poznaj nasze propozycje i zastosuj te porady u siebie, a zobaczysz, jak Twoja sprzedaż rośnie!

Czym jest konwersja w sklepie internetowym? To informacja o tym, jak liczba odwiedzin w sklepie przekłada się na realną liczbę transakcji. Przykładowo - jeżeli na 100 użytkowników zakupu dokona 1 osoba, to konwersja wynosi 1%. By klienci chcieli kupować u Ciebie, trzeba zadbać o ich komfort podczas użytkowania strony, a także wykorzystać psychologiczne mechanizmy rządzące zakupami.

1. Zoptymalizuj doświadczenie klienta

Zadbaj o to, by Twoja strona ładowała się jak najszybciej - zbyt długie oczekiwanie często zniechęca do zakupów. Duże znaczenie ma wygląd Twojego sklepu - powinien być czytelny, estetyczny i przejrzysty. Ogromne znaczenie ma optymalizacja karty produktu, gdyż odpowiednie jej przygotowanie bezpośrednio przekłada się na sprzedaż. Umieść ważne informacje (nazwę, cenę, dostępność oraz CTA, czyli przycisk call to action) obok zdjęcia produktu, aby klienci nie musieli scrollować. Istotne jest też wyraźne wyeksponowanie informacji o cenach, sposobach i czasie dostawy. Niech podgląd koszyka również będzie czytelny i spójny z kartą produktu. Zatroszcz się również o komfort dokonywania zakupów przez wersję mobilną strony.

2. Przedstaw unikalną propozycję sprzedażową

USP (ang. unique selling proposition), czyli unikalna propozycja sprzedażowa, to coś, co wyróżni Twój produkt lub markę na tle innych w branży. Aby stworzyć właściwą USP dla siebie, musisz odpowiedzieć sobie na pytania, czego oczekują Twoi klienci, jakie ich problemy ma rozwiązać Twój produkt, a także co jest w nim unikalnego, czego nie mogą zaproponować inni. Przyda się np. chwytliwy slogan reklamowy, który bezpośrednio wskaże klientom tę cechę Twojego produktu.

3. Wywołaj potrzebę natychmiastowego zakupu

Wykorzystaj psychologiczne sztuczki! Daj klientowi poczucie, że oferta jest ograniczona, np. zamieść informację, ile sztuk produktu zostało w magazynie. Pokaż, ile osób właśnie ogląda ten sam produkt. Dobrym pomysłem jest też umieszczenie na podstronie koszyka informacji o czasowej rezerwacji produktu (np. na 30 minut). Dobrze działa na klienta również informacja, że jeśli złoży zamówienie do określonej godziny, to zostanie wysłane jeszcze dziś lub dostarczone następnego dnia.

4. Odzyskaj porzucone koszyki

Często klienci dodają coś do koszyka, a potem rezygnują z zakupów. Porzucone koszyki to zmora branży e-commerce. W jaki sposób odzyskać z nich choć część konwersji? Warto wprowadzić automatyczny system, który będzie do takiego klienta wysyłać e-mail z informacją, że produkty w koszyku wciąż na niego czekają i że z łatwością może dokończyć transakcję.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...