Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

#PrasówkaEcomersy (30.10 - 03.11)

2023.11.06

Podzieliliśmy się wynikami finansowymi Shopera w 2023 roku oraz wynikami Amazona w trzecim kwartale br. Pisaliśmy, że Mobile Trends Conference 2023 jest już za nami oraz zapowiadaliśmy Mobile Trends Awards. Pisaliśmy, że OneMoreBeer uruchamia platformę e-commerce oraz że na Allegro pojawiła się nowa opcja odbioru przesyłki – PaczkoPunkty InPost. Wspominaliśmy o trendach na TikToku w Polsce oraz informowaliśmy, że SHEIN przejmuje Missguided i podejmuje współpracę z Forever 21. Nasi czytelnicy mogli się dowiedzieć, ile kosztuje płatna wersja Facebooka i Instagrama oraz jak zrobić zdjęcia do sklepu internetowego samodzielnie. Pisaliśmy, że Amazon po raz kolejny wykorzystuje AI - tym razem do reklam oraz że social media stają się coraz popularniejsze wśród polskich firm. Wspominaliśmy też o wynikach finansowych Zalando w trzecim kwartale 2023 roku. Z kolei w serii Ecomersy Basic pojawił się artykuł na temat uprzejmości w sklepie internetowym.

Wyniki finansowe Shopera w 2023 roku. Same sukcesy i wzrosty

W trzecim kwartale 2023 roku firma Shoper odnotowała przychody na poziomie 37,43 mln zł, czyli o 19% więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku (wtedy było to 31,4 mln zł). Co jeszcze wiemy na temat wyników finansowych Shopera?

https://ecomersy.pl/wyniki-finansowe-shopera-w-2023-roku-same-sukcesy-i-wzrosty

Amazon i wzrost sprzedaży w trzecim kwartale. Czy wyniki są zgodne z oczekiwaniami?

Amazon podzielił się wynikami finansowymi za trzeci kwartał 2023 roku – okazuje się, że firma przekroczyła oczekiwania rynku co do sprzedaży netto i zysku na akcję. Notowania spółki w handlu posesyjnym znacznie się zwiększyły.

https://ecomersy.pl/amazon-i-wzrost-sprzedazy-w-trzecim-kwartale-czy-wyniki-sa-zgodne-z-oczekiwaniami

Mobile Trends Conference 2023 za nami. Przed nami Mobile Trends Awards: Zgłoś swój projekt

Jesienna edycja Mobile Trends Conference, która odbyła się 19-20 października w Warszawie, przyciągnęła wielu ekspertów z dziedziny sztucznej inteligencji, zarządzania i IT. Konferencja ta była źródłem najnowszych trendów i odkryła najbliższą przyszłość mobilnych technologii. Przed nami kolejne wielkie wydarzenia, czyli Mobile Trends Awards, które nagrodzi najlepsze projekty mijającego roku oraz kolejna edycja MTC, już w marcu! “Ruszyły przygotowania do głównej edycji konferencji i gali rozdania nagród MTA” - mówi Wiktoria Grzanka, organizatorka wydarzenia.

https://ecomersy.pl/mobile-trends-relacja

OneMoreBeer uruchamia platformę e-commerce. Piwa kraftowe i zagraniczne online

Firma OneMoreBeer uruchomi w 2023 roku platformę e-commerce kierowaną do sprzedawców polskich piw kraftowych i najbardziej poszukiwanych piw zagranicznych. Serwis umożliwi składanie zamówień na tego typu napoje 24/7.

https://ecomersy.pl/onemorebeer-uruchamia-platforme-e-commerce-piwa-kraftowe-i-zagraniczne-online

Nowa opcja odbioru przesyłki na Allegro – PaczkoPunkty InPost

Allegro zdecydowało się na rozszerzenie współpracy z InPostem, dzięki czemu kupujący na najpopularniejszej platformie zakupowej w Polsce zyskają dostęp do ponad 2 tys. nowych punktów odbioru w ramach PaczkoPunktów InPost.

https://ecomersy.pl/nowa-opcja-odbioru-przesylki-na-allegro-paczkopunkty-inpost

TikTok w Polsce – najważniejsze trendy wśród użytkowników

Już 10,6 mln polskich użytkowników aktywnie korzysta z TikToka, co idzie w parze z rozwojem platformy. Osoby używające tej aplikacji odkrywają nowe zainteresowania, popularyzują trendy czy rozwijają swoje biznesy. Co wiemy o TikTokowej społeczności w Polsce?

https://ecomersy.pl/tiktok-w-polsce-najwazniejsze-trendy-wsrod-uzytkownikow

SHEIN przejmuje Missguided i podejmuje współpracę z Forever 21

SHEIN, założony w 2008 roku chiński koncern odzieżowy, ogłasza przejęcie Missguided – marki odzieżowej należącej dotychczas do Frasers Group. Firma założyła spółkę joint venture z założycielem Missguided, aby zarządzać tą marką. Zawarła również strategiczne porozumienie z Authentic w sprawie marki Forever 21.

https://ecomersy.pl/shein-przejmuje-missguided-i-podejmuje-wspolprace-z-forever-21

Płatna wersja Facebooka i Instagrama. Ile kosztuje brak reklam?

Meta Platforms zaoferuje europejskim użytkownikom dostęp do Facebooka oraz Instagrama bez reklam za opłatą abonamentową. Stawki zaczęły obowiązywać wraz z początkiem listopada. Ile kosztują nowe wersje tych serwisów?

https://ecomersy.pl/platna-wersja-facebooka-i-instagrama-ile-kosztuje-brak-reklam

Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam

Zdjęcia produktów odgrywają kluczową rolę w sprzedaży e-commerce. Klienci, którzy nie mogą dotknąć towaru ani obejrzeć go osobiście, oczekują wyraźnych, jakościowych i jasnych fotografii. Często to właśnie one są najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danego sklepu internetowego. Tworzenie profesjonalnych i atrakcyjnych zdjęć produktów powinno być dla Ciebie kwestią priorytetową. Chcesz zająć się tym samodzielnie? Zapoznaj się z naszym poradnikiem i zdobądź najpotrzebniejsze informacje już dzisiaj!

https://ecomersy.pl/zdjecia-do-sklepu-internetowego-zrob-to-sam

Amazon po raz kolejny wykorzystuje AI. Tym razem do reklam

Amazon planuje wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia reklam, które mają przyciągać jak najwięcej kupujących oraz reklamodawców. Gigant e-commerce użyje do tego danych od ponad 160 milionów abonentów Prime.

https://ecomersy.pl/amazon-po-raz-kolejny-wykorzystuje-ai-tym-razem-do-reklam

Zalando w trzecim kwartale 2023 roku

Firma Zalando ogłosiła, że jej dostosowany zysk przed opodatkowaniem i odsetkami (skorygowany EBIT) w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 23,2 miliona euro, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu do roku ubiegłego. Spółka inwestuje w inspiracje, logistykę i technologie, ponieważ rentowność się poprawia, ale przychody spadają.

https://ecomersy.pl/zalando-w-trzecim-kwartale-2023-roku

Social media coraz popularniejsze wśród polskich firm

Z analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że niemal połowa polskich firm (48%) korzysta z social mediów w działaniach biznesowych. Jeszcze 10 lat temu (w 2013 roku) było to zaledwie 19%. Jak podaje najnowszy Tygodnik Gospodarczy PIE, media społecznościowe są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa głównie do budowania tożsamości marki i tworzenia jej obrazu w świadomości klientów.

https://ecomersy.pl/social-media-coraz-popularniejsze-wsrod-polskich-firm

#EcomersyBasic #101: Uprzejmość popłaca. Podnieś sprzedaż przez Internet

Każdy właściciel sklepu internetowego wie doskonale, że w świecie e-commerce trzeba się wyróżnić. Oferowanie świetnej jakości produktów często nie wystarcza – trzeba jeszcze sprawić, by klienci chcieli do Ciebie wracać. Jednym z kluczowych elementów wyjątkowego doświadczenia zakupowego jest tworzenie relacji oraz więzi emocjonalnych z konsumentami. Aby przekonać do siebie większą liczbę odbiorców, warto postawić na… uprzejmość. Czasami proste, sprawdzone rozwiązania są najskuteczniejsze!

https://ecomersy.pl/uprzejmosc-poplaca-podnies-sprzedaz-przez-internet

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...