Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

Social media coraz popularniejsze wśród polskich firm

2023.11.03

Z analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że niemal połowa polskich firm (48%) korzysta z social mediów w działaniach biznesowych. Jeszcze 10 lat temu (w 2013 roku) było to zaledwie 19%. Jak podaje najnowszy Tygodnik Gospodarczy PIE, media społecznościowe są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa głównie do budowania tożsamości marki i tworzenia jej obrazu w świadomości klientów.

Do czego firmy wykorzystują social media?

W 2023 roku aż 80% marek używa firmowego Facebooka czy Instagrama właśnie do tego, by zaistnieć w oczach konsumentów. 76% firm reklamuje swoje produkty za pośrednictwem mediów społecznościowych, a niektóre z nich decydują się na opcję prowadzenia sprzedaży np. na Instagramie. 58% deklaruje, że wykorzystuje możliwości serwisów społecznościowych do poszukiwania i zatrudniania pracowników.

Sprzedaż elektroniczna

Dzięki danym zebranym przez Główny Urząd Statystyczny możemy się dowiedzieć, że w 2022 roku 18% małych, średnich i dużych przedsiębiorstw w Polsce prowadziło sprzedaż drogą elektroniczną. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem e-commerce były strony internetowe otwarte pod własną domeną (13%) oraz aplikacje mobilne (13%). W 2023 roku aż 67% firm w Polsce deklaruje posiadanie autorskiej strony internetowej.

Polecamy