Dzisiaj mamy: Wtorek, 8 Październik 2024

#EcomersyBasic #101: Uprzejmość popłaca. Podnieś sprzedaż przez Internet

2023.11.03

Każdy właściciel sklepu internetowego wie doskonale, że w świecie e-commerce trzeba się wyróżnić. Oferowanie świetnej jakości produktów często nie wystarcza – trzeba jeszcze sprawić, by klienci chcieli do Ciebie wracać. Jednym z kluczowych elementów wyjątkowego doświadczenia zakupowego jest tworzenie relacji oraz więzi emocjonalnych z konsumentami. Aby przekonać do siebie większą liczbę odbiorców, warto postawić na… uprzejmość. Czasami proste, sprawdzone rozwiązania są najskuteczniejsze!

Czego klienci oczekują od marek?

Mali i średni przedsiębiorcy mają tę przewagę nad firmami-gigantami, że łatwiej im budować znaczące relacje z klientami. Konsumenci często wolą zaufać mniejszym markom, które są bardziej transparentne i godne zaufania. Coraz więcej odbiorców oczekuje od sprzedawców nie tylko atrakcyjnej oferty i przystępnych cen, ale również autentyczności, wiarygodności i otwartości. Jeżeli klient przekona się do obrazu marki, który zbudowałeś, i będzie czuł, że wartości brandu odpowiadają jego wartościom, na pewno zapamięta Twoją firmę. Aby zrobić na nim jeszcze lepsze wrażenie, wykaż się uprzejmością, życzliwością i serdecznością. Tylko w jaki sposób?

Personalizacja i indywidualne podejście

Klienci lubią czuć się wyróżnieni, dlatego większość z nich preferuje spersonalizowane oferty, wiadomości oraz przesyłki. Dzięki indywidualnemu podejściu możesz lepiej poznać swoich odbiorców i wiele zyskać w ich oczach. W e-mailach zwracaj się do nich po imieniu, podsuwaj im produkty, które mogą przypaść im do gustu, a w paczkach umieszczaj karteczki z podziękowaniami (najlepiej ręcznie napisane) czy drobne upominki (np. cukierki). Dobrym pomysłem okaże się też wprowadzenie programu lojalnościowemu, dzięki któremu konsumenci będą mogli wymieniać punkty na zniżki.

Content marketing

Content marketing wciąż ma ogromne znaczenie w prowadzeniu sklepu internetowego – wie o tym każdy przedsiębiorca. Jeżeli chcesz, by klienci patrzyli na Ciebie przychylniejszym krokiem, regularnie publikuj pomocne, a jednocześnie jak najbardziej pozytywne treści. Chodzi o to, by pokazać odbiorcom, że zakupy w Twoim e-sklepie mogą być źródłem radości, przyjemnych doświadczeń, a nawet ekscytacji. Krótkie, dynamiczne hasła marketingowe, gry słowne, CTA czy język perswazyjny to najbardziej skuteczne metody wpływania na czytelników.


Zobacz też: Podziękowanie za zakupy. To musisz widzieć


Akcje charytatywne i jasne informacje

Wiele firm bierze udział w akcjach charytatywnych, aby pokazać swoim klientom, że interesuje się sprawami społecznymi. Niektóre marki angażują się też w zbiórki, biorą udział w kampaniach, wpłacają pieniądze na konkretne cele. Jeżeli tylko masz taką możliwość, stosuj tę metodę od czasu do czasu – to znakomity sposób, aby pokazać światu „ludzką twarz” firmy. Warto również na bieżąco informować swoich klientów o wszelkich zmianach w sklepie internetowym, opóźnieniach, urlopach czy brakach magazynowych. Kupujący nie lubią zbyt długo czekać na swoje przesyłki ani pozostawać bez żadnych wiadomości.

Natychmiastowy kontakt

Znakomitym dowodem uprzejmości firmy jest otwartość na kontakt. Udowodnij konsumentom, że interesują Cię ich kłopoty – odbieraj telefony, odpisuj na wiadomości najszybciej, jak to możliwe, udzielaj wyczerpujących odpowiedzi, zachowując przy tym życzliwy ton. Możesz także uruchomić chatbota, czyli wirtualnego doradcę – interaktywne narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które w ekspresowym tempie pomaga rozwiązać najprostsze problemy.

Krótkie podsumowanie

Jak to mówią, uprzejmość popłaca – dosłownie i w przenośni. Przyjazne podejście do klientów może rzeczywiście wpłynąć na poziom sprzedaży, ale przede wszystkim na ich stosunek do marki. W dzisiejszych czasach bardzo istotne jest budowanie lojalności, głównie ze względu na ogromną konkurencję w e-commerce.

Polecamy