Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 7 Październik 2024

Podziękowanie za zakupy. To musisz widzieć

2023.10.10

Mogłoby się wydawać, że podziękowanie za zakupy to zwykła uprzejmość i dodatek, więc nie warto brać go pod uwagę. Nie zgadzamy się z tym! Jest to kolejny pozornie nieważny element, który – odpowiednio wykorzystany – może służyć budowaniu wizerunku marki i nawiązywaniu trwałych relacji z klientami. W dzisiejszym artykule zebraliśmy wszystkie istotne kwestie związane z tworzeniem podziękowań za zakupy w sklepie internetowym. Sprawdź i zacznij działać!

Czym jest podziękowanie za zakupy?

Podziękowanie za zakupy to słowa lub gesty wyrażające wdzięczność sprzedawcy czy firmy wobec klienta, który dokonał zakupu. Służy przede wszystkim zacieśnianiu więzi z konsumentami, wzmacnianiu ich lojalności oraz wyróżnieniu się na tle konkurencji. Może mieć formę ustną bądź pisemną – w przypadku sklepów internetowych siłą rzeczy dominuje forma pisana. Sprzedawcy bardzo często dołączają do przesyłki kartę z podziękowaniami, umieszczają podziękowania na paragonach czy fakturach bądź wysyłają wiadomości e-mail. Część e-sklepów decyduje się na stworzenie tzw. thank you page, czyli podstrony z podziękowaniami, na którą użytkownik jest przekierowywany po dokonaniu zakupu lub podjęcia innej ważnej czynności (jak zapisanie się do newslettera). Właściwie zaprojektowana witryna zachęca do dalszych interakcji z firmą.

Jak stworzyć podziękowanie za zakupy?

Efektywne podziękowanie za zakupy powinno być odpowiednio sformułowane i zawierać kluczowe elementy. Po pierwsze, bardzo istotne jest bezpośrednie i jednoznaczne użycie słowa „dziękuję” (albo „dziękujemy”). Po drugie, warto umieścić w kartce czy wiadomości nazwę firmy, informacje o zakupie, dane kontaktowe czy dodatkowe informacje (np. o aktualnych promocjach, nowościach, programie lojalnościowym). Po trzecie, pamiętaj, aby Twoje podziękowania były jak najbardziej spersonalizowane – klienci lubią czuć się wyróżnieni i być traktowani wyjątkowo. Jeżeli chodzi o styl i język, zwracaj się do odbiorcy bezpośrednio, po imieniu, w pełnym uprzejmości tonie. Ważne jest to, by podziękowania zostały napisane w zgodzie z ogólnym sposobem komunikacji marki.


Zobacz też: Paczka w e-commerce. W co pakować towary?


Cele podziękowań

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, podziękowanie za zakupy to nie tylko wyraz uprzejmości, ale również istotna część ogólnej strategii marketingowej. W branży e-commerce działa mnóstwo firm, dlatego większość sklepów internetowych musi się starać, by zostać zapamiętanym przez klientów. Najłatwiej do tego doprowadzić poprzez personalizację i wpływanie na ich emocje – marka, z którą mają jakąkolwiek więź, to marka, do której są skłonni powrócić. Kartki z podziękowaniami, drobne upominki, programy lojalnościowe i inne z pozoru niewiele znaczące elementy składają się na większą całość.

Polecamy