Dzisiaj mamy: Wtorek, 25 Czerwiec 2024

Paczka w e-commerce. W co pakować towary?

2023.10.05

Opakowanie to pierwsza rzecz, jaką zobaczy klient po odebraniu swojej przesyłki. Najważniejsze jest to, by spełniało swoją podstawową funkcję – chroniło towar przed uszkodzeniem czy zniszczeniem. Prowadzisz sklep internetowy? Zadbaj o to, by produkty docierały do konsumentów w nienaruszonym stanie! W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jakie znaczenie ma właściwe pakowanie towarów, jakie materiały cieszą się największą popularnością i jakie korzyści może przynieść dbałość o każdy detal tego procesu. Sprawdź koniecznie!

Główne rodzaje opakowań w e-commerce

Firmy działające w branży handlu elektronicznego wybierają różne materiały do pakowania swoich przesyłek. Wszystko zależy od rodzaju produktu, jego rozmiaru i kształtu oraz wymagań logistycznych. Duże znaczenie ma tutaj również budżet – bardziej ekologiczne tworzywa kosztują więcej niż plastikowe. Do najczęściej wykorzystywanych rodzajów opakowań należą: kartony (klapowe i fasonowe), koperty bąbelkowe czy koperty kartonowe. Te ostatnie służą głównie do transportu mniejszych towarów. Jeżeli chodzi o kartony, najważniejszą kwestią jest wybór odpowiedniego rozmiaru. Zbyt duży karton spowoduje, że produkt będzie „latał”, co może doprowadzić do jego zniszczenia, z kolei zbyt mały wiąże się z ryzykiem zarysowań i wgnieceń. W tym miejscu warto przejść do kolejnego punktu, czyli wypełniaczy.

Wypełniacze – plastikowe czy papierowe?

Aby właściwie zabezpieczyć przesyłkę, musimy postawić na wypełniacze, czyli materiały, które są umieszczane wewnątrz opakowania w celu zabezpieczenia i ochrony jego zawartości podczas transportu. Przez wiele lat sklepy internetowe korzystały głównie z plastikowych wypełniaczy, takich jak folia bąbelkowa czy folia stretch, jednak w ostatnim czasie branża e-commerce zwraca się w stronę bardziej ekologicznych rozwiązań. Na rynku pojawiło się sporo biodegradowalnych alternatyw – wiórki papierowe, przekładki kartonowe czy papier krepowany. Pamiętaj, że działanie w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju może poprawić ogólny wizerunek marki i budować pozytywne relacje z klientami, dla których ta kwestia ma duże znaczenie.


Zobacz też: E-Pack, czyli ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku – czy zrewolucjonizuje rynek e-commerce?


Wygląd paczki a identyfikacja wizualna

Warto zadbać o to, by Twoja przesyłka mówiła coś o marce – na opakowaniu możemy umieścić nazwę i logo firmy. Sklepy internetowe często starają się, aby wygląd każdej paczki odpowiadał ogólnej identyfikacji wizualnej brandu – w ten sposób można stworzyć jego spójny obraz w głowach klientów. Aby zrobić na nich dobre wrażenie, przesyłka powinna być zapakowana w sposób estetyczny, a jednocześnie skuteczny. Znakomitym pomysłem będzie dołączenie do niej małego upominku czy kartki z podziękowaniem, a także wizytówki, ewentualnego kuponu rabatowego czy formularzu zwrotu. Konsumenci doceniają takie gesty – w ten sposób łatwiej nawiązać z nimi relację.

Krótkie podsumowanie

Istnieją różne rodzaje opakowań, które wykorzystuje się w handlu online, jednak kartony należą do tych najczęściej wybieranych. Nic dziwnego – są odpowiednie do transportu w każdych warunkach. Niektóre marki wprowadziły już opakowania wielokrotnego użytku (wystarczy spojrzeć chociażby na MODIVO), a większość firm stara się wybierać rozwiązania zero waste.

Polecamy