Dzisiaj mamy: Niedziela, 4 Grudzień 2022

E-Pack, czyli ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku – czy zrewolucjonizuje rynek e-commerce?

2022.10.10

E-Pack to nazwa prototypu inteligentnego opakowania wielokrotnego użytku, który został opracowany przez naukowców związanych z Poznańskim Instytutem Technologicznym. Projekt ten ma być nowoczesnym, rewolucyjnym rozwiązaniem dla branży e-commerce.

Zrównoważony rozwój

Innowacyjne opakowanie pozwoli zaoszczędzić pieniądze, które trzeba obecnie przeznaczać na produkcję, a przy tym zredukuje ślad węglowy powstający podczas transportu. Oprócz tego, e-Pack zniweluje produkcję odpadów, zmniejszy ilość czasu przeznaczanego na wypełnianie dokumentów przez kurierów oraz ułatwi lepsze wykorzystanie przestrzeni ładunkowej. Warto również wspomnieć, że będzie posiadać czujniki, które umożliwią monitorowanie stanu, w jakim znajduje się przesyłka. Dedykowana aplikacja posłuży do otwarcia opakowania, a do wygenerowania etykiety zwrotnej wystarczy jeden przycisk.

Kto odpowiada za projekt?

Projekt e-Pack powstał dzięki współpracy trzech instytutów Sieci Badawczej Łukasiewicz – Poznańskiego Instytutu Technologicznego, Instytutu Mikroelektroniki i Fotoniki oraz Łódzkiego Instytutu Technologicznego. Pierwszy z nich jest liderem tego przedsięwzięcia, a na czele stoi dr inż. Michał Grabia. Na realizację przeznaczono budżet w wysokości 5,2 mln zł. Prace rozpoczęły się w 2020 roku i mają potrwać do 2023. Ekologiczne opakowanie wielokrotnego użytku wykonane zostanie z tworzywa sztucznego, przy czym ma ograniczać zużycie energii. Będzie posiadać elektroniczny zamek otwierany za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Zmiany czekają klientów i kurierów?

Twórcy inteligentnego opakowania zapowiadają, że ma ono mieć wymiary pasujące do skrytek w paczkomatach. Planowany cykl życia e-Packu wynosi 5 lat. Bardzo ważnym elementem projektu jest czujnik, który – w razie potrzeby – wskaże, kiedy dokładnie paczka została uszkodzona, dzięki czemu łatwiejsze stanie się rozpatrywanie reklamacji. Oprócz tego, kuriery staną się bardziej uważni przy obchodzeniu się z przesyłkami. Z kolei klienci będą mieli 48 godzin na zwrot opakowania, a jeżeli przekroczą ten termin, otrzymają karę finansową. Pusty e-Pack przekażą kurierowi, oddadzą w punkcie partnerskim czy umieszczą w jednej ze specjalnych wrzutni, które pojawią się obok paczkomatów. Na razie trwają rozmowy przedstawicieli instytutu z największymi firmami logistycznymi, takimi jak InPost. Opakowanie prawdopodobnie będzie dostępne dla sprzedawców w formie najmu.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...