Zalando w trzecim kwartale 2023 roku
Firma Zalando ogłosiła, że jej dostosowany zysk przed opodatkowaniem i odsetkami (skorygowany EBIT) w trzecim kwartale 2023 roku wyniósł 23,2 miliona euro, co oznacza wzrost o 72% w porównaniu do roku ubiegłego. Spółka inwestuje w inspiracje, logistykę i technologie, ponieważ rentowność się poprawia, ale przychody spadają.
Prognozy i spadki
Zalando potwierdza całoroczne prognozy dotyczące skorygowanego EBIT, jednocześnie wprowadzając korekty w odniesieniu do wolumenu sprzedaży brutto (GMV) i przychodów ze względu na oczekiwaną dalszą presję na popyt w pozostałej części roku. Mówimy tutaj o spadku wolumenu sprzedaży brutto (GMV) rzędu 2,4% oraz o spadku przychodów o 3,2%.
Plany i rozwój
Zalando planuje wprowadzenie luksusowej przestrzeni butikowej w Zalando Fashion Store, rozwój oferty logistycznej oraz nowe, inspirujące treści. W zeszłym miesiącu Zalando uruchomiło markę B2B ZEOS (Zalando e-Commerce Operatin System), która pozwala markom modowym i lifestyle’owym oraz sprzedawcom detalicznym zarządzanie wielokanałowym biznesem w całej Europie w ramach jednej, ujednoliconej platformy.