Amazon po raz kolejny wykorzystuje AI. Tym razem do reklam
Amazon planuje wykorzystać sztuczną inteligencję do tworzenia reklam, które mają przyciągać jak najwięcej kupujących oraz reklamodawców. Gigant e-commerce użyje do tego danych od ponad 160 milionów abonentów Prime.
Generowanie obrazów przez AI
Firma Amazon chce skorzystać z AI, by dotrzeć do jak największej liczby potencjalnych klientów. Reklamy tworzone przez sztuczną inteligencję mają być jeszcze lepszą alternatywą w porównaniu do standardowych ofert szybkiej wysyłki oraz tradycyjnych rabatów. Amazon wypuści treści reklamowe wygenerowane przez AI w formie obrazów w wersji beta, dzięki czemu spółka ma szansę na zwiększenie skuteczności własnych kampanii.
Korzyści dla sprzedawców
Generowanie obrazów przez sztuczną inteligencję wiąże się z brakiem konieczności zatrudniania specjalistów IT, jest to więc opłacalna inwestycja. Lepsze zdjęcia produktów mają przełożyć się na większą konwersję ofert ze strony sprzedawców zewnętrznych. AI będzie tworzyć obrazy tła dla towarów na podstawie szczegółów danego produktu.