Dzisiaj mamy: Sobota, 9 Grudzień 2023

Wyniki finansowe Shopera w 2023 roku. Same sukcesy i wzrosty

2023.10.30

W trzecim kwartale 2023 roku firma Shoper odnotowała przychody na poziomie 37,43 mln zł, czyli o 19% więcej niż w analogicznym okresie w ubiegłym roku (wtedy było to 31,4 mln zł). Co jeszcze wiemy na temat wyników finansowych Shopera?

Trzeci kwartał 2023

Zysk operacyjny Shopera w trzecim kwartale 2023 to 7,48 mln zł – w porównaniu z 4,98 zł zysku rok wcześniej. Z kolei zysk EBITDA (przed potrąceniem odsetek podatków i amortyzacji) osiągnął poziom 10,96 mln zł (wobec 7,69 mln zł w trzecim kwartale 2022 roku). GMV (gross merchandise volume) sklepów w omawianym okresie wzrosło o 10% - do 2 mld zł. GMV Omnichannel zwiększyło się o 11% - do 2,2 mld zł. W trzecim kwartale br. take rate sklepów wyniósł 1,86% (+0,13 punktów procentowych), a Omnichannel – 1,69% (+0,12 p.pl.).

Pierwsze trzy kwartały

W okresie od pierwszego do trzeciego kwartału 2023 Shoper zarejestrował 17,14 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej (w roku ubiegłym było to 11,77 mln zł). Przychody ze sprzedaży wynosiły 108,96 mln zł (w porównaniu z 86,48 mln zł rok wcześniej). Zysk EBITDA sięgnął 31,62 mln zł – wobec 23,41 mln zł w analogicznym okresie w ubiegłym roku.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

#Ecomersy Basic #106: Jak opinie o firmie i produkcie wpływają na decyzje zakupowe?

2023.12.08
Klienci sklepów internetowych mają mniej możliwości weryfikacji produktów niż klienci sklepów stacjonarnych – nie mogą ich dotknąć ani zobaczyć. Właśnie dlatego kupujący chwytają się różnych sposobów, aby upewnić się, że nie zostaną oszukani albo że nie otrzymają wadliwego towaru. Jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzje zakupowe są opinie innych...
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...