Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam

2023.11.02

Zdjęcia produktów odgrywają kluczową rolę w sprzedaży e-commerce. Klienci, którzy nie mogą dotknąć towaru ani obejrzeć go osobiście, oczekują wyraźnych, jakościowych i jasnych fotografii. Często to właśnie one są najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danego sklepu internetowego. Tworzenie profesjonalnych i atrakcyjnych zdjęć produktów powinno być dla Ciebie kwestią priorytetową. Chcesz zająć się tym samodzielnie? Zapoznaj się z naszym poradnikiem i zdobądź najpotrzebniejsze informacje już dzisiaj!

Lustrzanka czy smartfon?

Dzięki dostępowi do coraz lepszych aparatów w smartfonach oraz narzędzi do obróbki zdjęć większość przedsiębiorców może samodzielnie tworzyć rewelacyjne fotografie produktów. Nie zawsze jednak wiemy, na co zwracać największą uwagę i jak osiągnąć zamierzone efekty. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, w którym zebraliśmy najważniejsze informacje. Zacznijmy od sprzętu: masz lustrzankę cyfrową czy używasz aparatu w smartfonie? Jeżeli postanowiłeś zainwestować w lustrzankę, powinieneś poznać jedno z najistotniejszych pojęć w fotografii, czyli tzw. trójkąt ekspozycji (ang. exposure triangle). Składają się na niego trzy elementy: przysłona, czas naświetlania oraz ISO (czułość).

Trójkąt ekspozycji – podstawa fotografii (nie tylko produktowej)

Przysłona to otwór w obiektywie, który decyduje o tym, ile światła dostanie się do naszego aparatu podczas wykonywania zdjęcia. Jest opisywania literką „f” oraz wartością liczbową (np. f/1, f/2,5, f/3). Warto pamiętać, że im mniejsza liczba, tym więcej światła przedostaje się do soczewki obiektywu. Przysłona determinuje również głębię ostrości. Im mniejsza wartość przysłony, tym większe skupienie na danym obiekcie (lub jego detalach) i bardziej rozmyte tło. Uważaj jednak na to, by nie wyostrzać jedynie małych fragmentów produktu – skup się na tym, by cały towar był dobrze widoczny. Czas naświetlania to czas, w którym migawka w aparacie jest otwarta, a światło pada na obiekt. W fotografii produktowej powinien on być długi, jako że przysłona ma mniejszą wartość. Ostatnim elementem trójkąta ekspozycji jest ISO, które pozwala na osiągnięcie dobrej jakości obrazu poprzez wpuszczenie odpowiedniej ilości światła. Im większe ISO (np. 1600, 3200), tym gorsza jakość zdjęcia, jednak większa wartość pozwala na wyraźne złapanie obiektu w ciemniejszym otoczeniu.


Zobacz też: #EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż


Jak powinny wyglądać zdjęcia produktów w e-sklepie?

Jeżeli korzystasz ze smartfona, większość parametrów zostanie ustawiona automatycznie. Pamiętaj jednak o odpowiednim wyostrzeniu czy nieużywaniu flesza, jeśli robisz zdjęcia w jasnym pomieszczeniu. Jak powinny wyglądać fotografie produktów, które umieścisz w swoim sklepie internetowym? Po pierwsze, zadbaj o jednolite tło (najlepiej białe) i jak najlepsze oświetlenie (światło powinno padać na fotografowany obiekt). Sfotografuj produkt z różnych perspektyw, tak by klienci mogli zobaczyć go z każdej strony (nie zasłaniaj przy tym światła) i wyobrazić sobie, jak wygląda w rzeczywistości. Jeżeli sprzedajesz artykuły związane z modą, urodą czy lifestylem, możesz pokusić się o nieco bogatsze tło, jednak musi ono być uporządkowane i spójne. Upewnij się również, że kolor zdjęcia odpowiada kolorowi produktu (czasami odcień na fotografii wydaje się ciemniejszy/jaśniejszy niż na żywo). Każde zdjęcie powinno mieć te same wymiary i kształt, a przy tym być wyraźne i ostre.

Krótkie podsumowanie

Wiesz już, że atrakcyjne zdjęcia produktów to klucz do sukcesu w e-commerce. Klienci zwracają na nie ogromną uwagę – chcą wiedzieć, jak faktycznie wygląda towar przed jego zakupieniem. Jeżeli Twój budżet nie pozwala na zatrudnienie fotografa, zdecyduj się na samodzielne tworzenie fotografii swoich produktów. Mamy wielką nadzieję, że nasz krótki poradnik okazał się przydatny, a Twoje zdjęcia przykują wzrok wielu konsumentów!

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...