Dzisiaj mamy: Piątek, 19 Kwiecień 2024

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25

Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?

Po pierwsze: SEO

Optymalizacja witryny pod kątem SEO (czyli SEO on-site) to jedno z kluczowych działań, które warto wdrożyć. Co jest ważne? Dobrze skonstruowane i unikalne opisy produktów, dopracowane meta title oraz description, linkowanie wewnętrzne, stosowanie przyjaznych adresów podstron, hierarchia nagłówków w treści, poprawne formatowanie tekstu (wypunktowania, bloki, pogrubienia), naturalnie wplecione frazy kluczowe, zoptymalizowane grafiki z frazami kluczowymi w nazwie pliku, tytule i atrybucie alt – wszystko to ma znaczenie dla widoczności witryny w wyszukiwarce.

Po drugie: content marketing

Dbaj o jakościowy content, który będzie wiarygodny i przydatny dla Twoich potencjalnych klientów. Ten sposób wiąże się z SEO, gdyż w treściach powinny znajdować się odpowiednio dobrane frazy kluczowe, by odbiorcy mogli na nie trafiać. Systematycznie prowadź blog firmowy z materiałami eksperckimi, twórz tutoriale video, testy produktów, udzielaj się na branżowym forum jako specjalista. Pokaż, że znasz się na rzeczy, a zbudujesz w ten sposób zaufanie do swojej marki i zwiększysz jej widoczność.


Zobacz też: Jak tworzyć teksty, które mają wpływ na sprzedaż?


Po trzecie: social media marketing

Wykorzystuj potencjał mediów społecznościowych! Rozszerz bloga firmowego o kanał na YouTube czy profil na Instagramie czy fanpage na Facebooku. Pamiętaj, że użytkownicy o wiele chętniej oglądają video niż czytają długie posty. Tu warto prowadzić działania podobne do tych na blogu. Angażuj odbiorców na różne sposoby, nawiązuj z nimi kontakt, zwracaj się bezpośrednio do nich – pokaż, że jesteś obecny i nieustannie działasz.

Po czwarte: influencer marketing

To świetny sposób na podniesienie sprzedaży. Zaangażuj influencerów w działania promocyjne! Warto szukać mniejszych kont, ale o zaangażowanej społeczności. Możesz umówić się na barter, czyli produkt w zamian za reklamę, albo wspólną kampanię reklamową. Dobrym pomysłem jest również promocja za pomocą programu afiliacyjnego.

Po piąte: e-mail marketing

Newsletter to potężne narzędzie sprzedażowe. Co przyniesie efekt? Maile z personalizowanymi ofertami, promocjami i nowościami czy też darmowymi materiałami do pobrania. Newsletter powinien mieć atrakcyjną formę oraz treść i wyglądać na osobistą wiadomość do klienta, by zrobić na nim dobre wrażenie. Warto wykorzystywać też marketing automation, czyli np. wysyłanie informacji zachęcających do dokończenia zakupów, jeśli klient porzucił koszyk.

Po szóste: opinie klientów

Nie lekceważ znaczenia opinii klientów! Zachęcaj do ich pozostawiania, np. poprzez e-mail po transakcji. Pozytywne recenzje w porównywarkach cenowych, w wizytówce Google oraz na Twojej stronie internetowej korzystnie wpłyną na wizerunek Twojej marki i wysokość sprzedaży. Ważne – skieruj klienta prosto do formularza, niech zostawienie opinii będzie jak najłatwiejsze dla niego. Możesz zaoferować w zamian jednorazowy rabat na następne zakupy.

Na koniec

Warto pamiętać, że te działania wymagają poświęcenia sporej ilości czasu. Można spróbować podjąć się ich samemu, zwłaszcza na początku przygody z e-biznesem, gdy zwyczajnie nie masz jeszcze środków na duże kampanie. Jeśli jednak chcesz zająć się promocją sklepu na poważnie, warto pomyśleć o skorzystaniu z usług agencji marketingowej.

Polecamy