Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

TikTok w Polsce – najważniejsze trendy wśród użytkowników

2023.10.31

Już 10,6 mln polskich użytkowników aktywnie korzysta z TikToka, co idzie w parze z rozwojem platformy. Osoby używające tej aplikacji odkrywają nowe zainteresowania, popularyzują trendy czy rozwijają swoje biznesy. Co wiemy o TikTokowej społeczności w Polsce?

Rozrywka i wiedza

Zgodnie z badaniami TikTok Kantar Brand Study, 2021, PL, n=2500 oraz TikTok Marketing Science PL Audience Understanding Research 2022 prowadzonym przez CLEAR M&C Saatchi 61% polskich użytkowników aplikacji odwiedza ją w poszukiwaniu rozrywki, a 63% po to, by poprawić sobie humor. Do wiodących hasztagów należą #booktokpolska, #macierzyństwo, #siłownia, #rolnictwo. 43% użytkowników korzysta z TikToka w celu odkrywania i zdobywania nowej wiedzy.

Swobodna ekspresja na TikToku

75% użytkowników TikToka twierdzi, że platforma to miejsce pozwalające na swobodną, niezakłamaną ekspresję (źródło: TikTok Marketing Science US Authenticity Study 2020 prowadzone przez Nielsen). Przykłady najpopularniejszych twórców w Polsce pokazują, że dla społeczności TikToka najważniejsze jest to, jakim jest się człowiekiem.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...