Dzisiaj mamy: Czwartek, 9 Maj 2024

TikTok w Polsce – najważniejsze trendy wśród użytkowników

2023.10.31

Już 10,6 mln polskich użytkowników aktywnie korzysta z TikToka, co idzie w parze z rozwojem platformy. Osoby używające tej aplikacji odkrywają nowe zainteresowania, popularyzują trendy czy rozwijają swoje biznesy. Co wiemy o TikTokowej społeczności w Polsce?

Rozrywka i wiedza

Zgodnie z badaniami TikTok Kantar Brand Study, 2021, PL, n=2500 oraz TikTok Marketing Science PL Audience Understanding Research 2022 prowadzonym przez CLEAR M&C Saatchi 61% polskich użytkowników aplikacji odwiedza ją w poszukiwaniu rozrywki, a 63% po to, by poprawić sobie humor. Do wiodących hasztagów należą #booktokpolska, #macierzyństwo, #siłownia, #rolnictwo. 43% użytkowników korzysta z TikToka w celu odkrywania i zdobywania nowej wiedzy.

Swobodna ekspresja na TikToku

75% użytkowników TikToka twierdzi, że platforma to miejsce pozwalające na swobodną, niezakłamaną ekspresję (źródło: TikTok Marketing Science US Authenticity Study 2020 prowadzone przez Nielsen). Przykłady najpopularniejszych twórców w Polsce pokazują, że dla społeczności TikToka najważniejsze jest to, jakim jest się człowiekiem.

Polecamy