Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

Amazon i wzrost sprzedaży w trzecim kwartale. Czy wyniki są zgodne z oczekiwaniami?

2023.10.30

Amazon podzielił się wynikami finansowymi za trzeci kwartał 2023 roku – okazuje się, że firma przekroczyła oczekiwania rynku co do sprzedaży netto i zysku na akcję. Notowania spółki w handlu posesyjnym znacznie się zwiększyły. 

Trzykrotny wzrost zysku netto

W trzecim kwartale 2023 Amazon wypracował zysk na akcję w wysokości 94 centów, przewyższając prognozowane 58 centów. Zysk netto zwiększył się rdr. ponad trzykrotnie – do 9,9 mld dolarów. Przychody firmy sięgnęły 143,1 mld USD (wobec oczekiwanych 141,53 mld USD) – to o 13% więcej niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Marża operacyjna koncernu wyniosła 7,8% – to najwyższa wartość od początku 2021 roku, kiedy osiągnęła rekordowy wynik (8,2%). W 2022 roku była na poziomie 2%. Wpływ na tak duży wzrost marży miały zwolnienia oraz cięcia kosztów – od ostatniej jesieni Amazon pożegnał się z 27 tys. pracowników.

Amazon nie spełnił wszystkich oczekiwań

Akacje Amazona wystrzeliły w górę w handlu posesyjnym po prezentacji kwartalnego raportu. Umocniły się o ponad 5%, osiągając wycenę prawie 125,95 dolarów. Od początku 2023 roku notowania firmy zwiększyły się o prawie 40%. Amazon zawiódł jednak oczekiwania rynkowe w segmencie usług webowych, które wygenerowały w trzecim kwartale przychód rzędu 23,1 mld dolarów (w porównaniu do oczekiwanych 23,2 mld). Przychody z Amazon Web Service wzrosły o 12% rdr., czyli tyle samo, co w drugim kwartale. Dla zwiększenia zysków w omawianym okresie największe znaczenie miały przychody z reklam – Amazon podniósł je o 26% rdr. – do 12,1 mld dolarów (oczekiwano 11,6 mld).

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...