Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

#PrasówkaEcomersy (27.11 - 01.12)

2023.12.03

Pisaliśmy o zmianach w wyszukiwarce Google i nowej funkcji – Notatkach. Zastanawialiśmy się, jakie e-sklepy i platformy dominują w Europie Środkowo-Wschodniej i jak unikać internetowych zagrożeń. Podzieliliśmy się także artykułem na temat Mikołajek w e-commerce. Informowaliśmy o tym, że Altman wraca do OpenAI po zaledwie kilku dniach oraz że DDB Warsaw wygrał przetarg na obsługę Allegro. Zastanawialiśmy się również, czy praca będzie krótsza dzięki AI. Pisaliśmy o hiszpańskiej influencerce stworzonej przez AI, Aitanie. Podzieliliśmy się wynikami najnowszego badania Klarny na temat zwyczajów zakupowych Polaków w okresie świątecznym. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się o nowym trendzie w branży – commerce media. Rozmyślaliśmy, czy dla Polaków ważna jest ekologia i personalizacja (zgodnie z badaniem Santander Consumer Banku). Pisaliśmy o grupach odbiorów w reklamach Meta i o sposobach na wykorzystanie ich potencjału. Informowaliśmy także o tym, ilu Polaków wybrało płatności BLIK-iem podczas tegorocznego Black Friday i o tym, że VIVE Profit pojawiło się na Allegro. Z kolei w serii Ecomersy Basic ukazał się artykuł na temat roli personalizacji w e-commerce.

Zmiany w wyszukiwarce Google i nowa funkcja – Notatki

Google zapowiada spore zmiany w działaniach wyszukiwarki i wyświetlaniu wyników, ale na razie nie znamy żadnych szczegółów. Wiadomo jednak, że mają one dotyczyć nieprzydatnych treści na stronach internetowych i wątpliwych praktyk SEO.

https://ecomersy.pl/zmiany-w-wyszukiwarce-google-i-nowa-funkcja-notatki

Nie tylko Amazon i eBay. Jakie e-sklepy i platformy dominują w Europie Środkowo-Wschodniej?

Branża e-commerce w Europie Zachodniej jest zdominowana przez Amazon i eBay, z kolei w krajach Europy Środkowo-Wschodniej rodzime firmy wciąż odgrywają rolę liderów. Wartość rynku handlu internetowego w tym regonie wyniosła w 2022 roku blisko 94 mld euro, a do największych graczy należą Allegro (Polska), Alza (Czechy), eMAG (Rumunia), Pigu (Litwa) i Rozetka (Ukraina).

https://ecomersy.pl/nie-tylko-amazon-i-ebay-jakie-e-sklepy-i-platformy-dominuja-w-europie-srodkowo-wschodniej

Jak unikać internetowych zagrożeń? Krótki poradnik

Zastanawiasz się, jak uniknąć ataków cyberprzestępców przed świętami? W okresie przed Bożym Narodzeniem w Internecie grasuje coraz więcej oszustów, którzy liczą na nieuwagę kupujących. Warto szczególnie uważać, aby nasze dane nie wpadły w ich ręce. Co możemy zrobić?

https://ecomersy.pl/jak-unikac-internetowych-zagrozen-krotki-poradnik

Mikołajki w e-commerce. Podkręć sprzedaż przed świętami!

Grudzień to nie tylko Boże Narodzenie i Sylwester, ale także Mikołajki, które są dla wielu osób ważnym elementem tradycji świątecznej. Ten dzień może być oficjalnym rozpoczęciem przedgwiazdkowego okresu oczekiwania i pierwszą okazją na wręczenie bliskim prezentów. Wykorzystaj go, aby zwiększyć obroty w swoim sklepie internetowym – przygotuj odpowiednią kampanię promocyjną i podgrzewaj atmosferę poprzez wpisy w social mediach. Jeżeli zrobisz pozytywne wrażenie na klientach 6 grudnia, zwiększysz szansę na to, że będą chcieli do Ciebie wrócić jeszcze przed Bożym Narodzeniem.

https://ecomersy.pl/mikolajki-w-e-commerce-podkrec-sprzedaz-przed-swietami

Krótsza praca dzięki AI? Bill Gates wyraża swoje zdanie

Bill Gates, współzałożyciel Microsoftu, uważa, że sztuczna inteligencja nie zabierze nam pracy, ale odmieni ją na zawsze. Miliarder przewiduje, że nowa technologia może przyczynić się do wprowadzenia trzydniowego tygodnia pracy.

https://ecomersy.pl/krotsza-praca-dzieki-ai-bill-gates-wyraza-swoje-zdanie

Powrót Altmana do OpenAI po zaledwie kilku dniach

Zaledwie kilka dni temu pisaliśmy o burzy w OpenAI i odwołaniu Sama Altmana. Okazuje się jednak, że współzałożyciel firmy już wrócił na stanowisko dyrektora generalnego. Prawdopodobną przyczyną nagłego zwolnienia był konflikt z głównym naukowcem.

https://ecomersy.pl/powrot-altmana-do-openai-po-zaledwie-kilku-dniach

Hiszpańska influencerka stworzona przez AI – ile zarabia miesięcznie? Poznajcie Aitanę

Aitana to pierwsza hiszpańska influencerka, która została wykreowana przez sztuczną inteligencję. 25-letnia „mieszkanka” Barcelony zarabia na działaniach w social mediach nawet 10 tys. euro miesięcznie. Co jeszcze o niej wiemy?

https://ecomersy.pl/hiszpanska-influencerka-stworzona-przez-ai-ile-zarabia-miesiecznie-poznajcie-aitane

Zwyczaje zakupowe Polaków w okresie świątecznym – najnowsze badanie Klarny

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez fintech Klarna wynika, że najwięcej Polaków kupuje prezenty w połowie listopada i na początku grudnia. Blisko połowa polskich konsumentów (49%) już zaczęła poszukiwania idealnego upominku, a zaledwie 1% planuje pozostawić zakupy na ostatnią chwilę.

https://ecomersy.pl/zwyczaje-zakupowe-polakow-w-okresie-swiatecznym-najnowsze-badanie-klarny

Czy dla Polaków ważna jest ekologia i personalizacja? Co wiedzą o metaverse? Nowe badanie Santander Consumer Banku

Zgodnie z wynikami raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” o możliwości robienia zakupów w metaverse słyszał już co trzeci polski e-konsument (31%). W zeszłym roku odsetek ten wynosił 18%. Wśród osób, które wiedzą o tym zjawisku, najwięcej jest mężczyzn (42% w porównaniu do 22% kobiet) i mieszkańców dużych miast powyżej 250 tys. mieszkańców (38%).

https://ecomersy.pl/czy-dla-polakow-wazna-jest-ekologia-i-personalizacja-co-wiedza-o-metaverse-nowe-badanie-santander-consumer-banku

Nowy trend w branży – czym jest commerce media?

Commerce media staje się kluczowym elementem strategii sprzedażowo-marketingowych na 2024 rok w branży e-commerce. W ciągu 5 lat rynek commerce media osiągnął wartość 200 miliardów dolarów, a jak szacuje firma doradcza McKinsey, do 2026 rok może być wart nawet 1,3 biliona dolarów. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć dzięki informacjom podanym przez fintech Mokka?

https://ecomersy.pl/nowy-trend-w-branzy-czym-jest-commerce-media

DDB Warsaw z wygranym przetargiem na obsługę Allegro

Agencja DDB Warsaw wygrała przetarg na strategiczną i kreatywną obsługę Allegro. Współpraca rozpocznie się w styczniu 2024 roku i będzie stopniowo obejmować wszystkie rynki Europy Środkowo-Wschodniej, na których działa Allegro.

https://ecomersy.pl/ddb-warsaw-z-wygranym-przetargiem-na-obsluge-allegro

Grupy odbiorów w reklamach Meta. Jak wykorzystać ich potencjał?

Meta jest właścicielem dwóch najważniejszych platform społecznościowych w sieci – Facebooka i Instagrama. Jako gigant technologiczny udostępnia swoim użytkownikom skuteczne narzędzia, które służą do tworzenia kampanii reklamowych. Trudno wyobrazić sobie promocję sklepu internetowego bez Facebook Ads czy odpowiedniego targetowania. Dzisiaj chcielibyśmy się zastanowić, czym są grupy odbiorców w reklamach Meta i jak wykorzystać ich potencjał. Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć!

https://ecomersy.pl/grupy-odbiorow-w-reklamach-meta-jak-wykorzystac-ich-potencjal

Black Friday a płatności BLIK-iem. Ilu Polaków wybrało tę metodę podczas tegorocznych zakupów?

W 2023 roku po raz kolejny Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły sporo klientów – niższe ceny skłoniły ich do zakupów, za które chętnie płacili BLIK-iem, czyli najpopularniejszą metodą w Internecie. W ciągu 4 dni (między 24 a 27 listopada br.) użytkownicy wykonali za pośrednictwem BLIK-a blisko 18 mln transakcji o wartości prawie 2,8 mld zł.

https://ecomersy.pl/black-friday-a-platnosci-blik-iem-ilu-polakow-wybralo-te-metode-podczas-tegorocznych-zakupow

VIVE Profit na Allegro. Platforma stawia na zrównoważoną modę

Podejście do mody w ostatnich latach uległo zmianom, a klienci coraz częściej wybierają ubrania z drugiego obiegu, przede wszystkim po to, by wspierać zrównoważony rozwój, ale też zaoszczędzić pieniądze. Dzięki współpracy z siecią sklepów VIVE Profit moda cyrkularna jest już dostępna na platformie Allegro.

https://ecomersy.pl/vive-profit-na-allegro-platforma-stawia-na-zrownowazona-mode

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz je wykorzystać, aby zwiększyć obroty w swojej firmie. Mówmy tak, by nas słyszano!

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-105-personalizacja-w-e-commerce-mow-tak-by-cie-slyszano

Polecamy