Dzisiaj mamy: Piątek, 21 Czerwiec 2024

Mikołajki w e-commerce. Podkręć sprzedaż przed świętami!

2023.11.28

Grudzień to nie tylko Boże Narodzenie i Sylwester, ale także Mikołajki, które są dla wielu osób ważnym elementem tradycji świątecznej. Ten dzień może być oficjalnym rozpoczęciem przedgwiazdkowego okresu oczekiwania i pierwszą okazją na wręczenie bliskim prezentów. Wykorzystaj go, aby zwiększyć obroty w swoim sklepie internetowym – przygotuj odpowiednią kampanię promocyjną i podgrzewaj atmosferę poprzez wpisy w social mediach. Jeżeli zrobisz pozytywne wrażenie na klientach 6 grudnia, zwiększysz szansę na to, że będą chcieli do Ciebie wrócić jeszcze przed Bożym Narodzeniem.

Mikołajki – czego oczekują klientki?

W tym roku 6 grudnia przypada w środę. Obniżki mikołajkowe to dla konsumentów idealna okazja, by kupić świąteczne prezenty. Możesz zaplanować jednodniowe promocje (tylko 6 grudnia) bądź zmniejszyć ceny produktów już w piątek lub sobotę, tym samym dając kupującym więcej czasu na podjęcie decyzji. Prowadzisz butik internetowy z odzieżą damską? Powinieneś wiedzieć, że na początku grudnia klientki poszukują przede wszystkim modeli do świątecznych stylizacji, takich jak sukienki z długim rękawem, wieczorowe koszule, eleganckie spodnie oraz bluzki. Bardzo często rozglądają się też za ubraniami w gwiazdkowym klimacie – czyli za bluzkami, bluzami i T-shirtami z zimowo-świątecznymi nadrukami, sukienkami w śnieżynki czy swetrami w norweskim stylu.

Średnie obniżki na Mikołajki

Jeżeli chodzi o obniżki w Twoim sklepie internetowym, kampanię reklamową warto zaplanować przynajmniej tydzień wcześniej. Produkty powinny być tańsze o 15-20% (najlepiej tylko wybrane artykuły, a nie cały asortyment), przy czym promocja może trwać od 2 bądź 3 do 6 grudnia albo tylko 6 grudnia. Bannery zamieść w dniu startu, a w social mediach publikuj 3-5 postów dziennie. Zastanawiasz się, jak je uatrakcyjnić? Postaw na odpowiednie grafiki, przyciągaj wzrok za pomocą świątecznych emoji, baw się słowem, twórz krótkie, dynamicznie brzmiące zdania i opatrz swój post hasztagami. Dla przykładu, jeden z wpisów mógłby brzmieć tak:

„Zrób prezent sobie i innym razem z XXX [nazwa Twojej firmy]! Oferujemy aż XX% zniżki na wybrane produkty. Zamów je już dzisiaj i schowaj pod choinkę!”


Zobacz też: #EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?


Krótkie podsumowanie

Grudniowe promocje to nie tylko wigilia i święta Bożego Narodzenia, ale także Mikołajki. Spełnij oczekiwania swoich klientów i przygotuj na ten dzień coś specjalnego – obniżki w sklepie internetowym. Pamiętaj, by odpowiednio wypromować swoją kampanię – możesz to zrobić za pomocą Facebook Ads. Mamy nadzieję, że uda Ci się zwiększyć obroty w e-sklepie! 

Polecamy